سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیشه های استین گلاس

شیشه های استین گلاس 

یا استین گلاس آن­که همه­ی کارها با موفقیت انجام می­پذیرد. در تمامی این موارد، تجلیاتی از خوش­بینی و مثبت اندیشی وجود دارد، اما با این حال خوش­بینی فراتر از این­هاست. پژوهشگران در طول استین گلاس سال کند و کاو، به اساس خوش­بینی دست یافته­اند. مبنای مثبت اندیشی و خوش­بینی، در عبارت­های امیدوار کننده یا تجسم موفقیت نیست، بلکه در نحوه­ی تفکر افراد درباره علت­ها، ریشه دارد.

 

شیشه های شیشه ویترای

شیشه ویترای هر یک از ما، در نسبت دادن امور به علل مختلف، عادت­های خاصی داریم، و این عادت­ها همان سبک تبیین ما می­باشد (سلیگمن، رایویچ، کاکس، جی و گیلهام، 1388). سبک تبیین خوش­بینانه،‌ به صورت گرایش به توجیه کردن رویدادهای ناگوار با انتساب­های بیرونی، ناپایدار و قابل شیشه ویترای آشکار می­شود (مانند، به این دلیل مسابقه را باختم که حریفم تقلب کرد). افراد دارای این سبک تبیین،‌ برای موفقیت­های خود امتیاز زیادی قائل می­شود ولی شکست­های  خودشان را قبول نمی­کنند یا خود را به خاطر آن­ها سرزنش نمی­کنند.

 

شیشه های ویترای روی شیشه

این ویترای روی شیشه به راحتی اطلاعات منفی مربوط به خود را نادیده می­گیرند، اطلاعات وارده را از فیلترهای تحریف کننده رد می­کنند،‌ و پیامدهای مثبت و منفی را به صورتی تعبیر می­کنند که از خودشان محافظت نمایند. نسبت دادن شکست به علت بیرونی به فرد امکان می­دهد که معنی ویترای روی شیشه مربوط به خود را نادیده بگیرد. به همین صورت، پیامدهای منفی زندگی به گردن دیگران،‌ بدشانسی و محیط انداخته می­شود. بنابراین برون­فکنی شکست از فرد در برابر هر گونه ثأثیر زیانبار شکست،‌ محافظت می­کند.

 

شیشه های شیشه دکوراتیو

به مرور زمان، تاریخچه شیشه دکوراتیو موفقیت­ها و برون­فکنی شکست­ها، عقیده راسخی را پرورش می­دهد مبنی بر این­که فرد بیشتر از آنچه واقعاً هست، بر سرنوشت خودش کنترل دارد، حتی اگر به مقدار زیادی بهانه تراشی، انکار و خود فریبی لازم باشد. برای اکثر افراد، سبک تبیین شیشه دکوراتیو نعمت است، زیرا ((به نظر می­رسد افرادی که از لحاظ روانی سالم هستند، استعداد حسادت برانگیزی برای تحریف کردن واقعیت در جهتی دارند که عزت­نفس را بالا می­برد، عقاید کارآیی را حفظ می­کند و نگرش خوش­بینانه درباره­ی آینده را تقویت می­کند)) (ریو، 1385).

 

شیشه های آینه دکوراتیو

از لحاظ آینه دکوراتیو می­توان به خوش­بینی مردمانی اشاره کرد که به امید سرزمینی بهتر و ساختن زندگی به دستان خویش، به مهاجرانی اشاره کرد که راهی آمریکا شدند و یکی از تأثیرگذارترین تمدن­های تاریخ بشری را بنا نهادند. مهاجران در امواجی بی­پایان به حرکت درآمدند، که برای آن­ها ((یکباره به ثروت رسیدن)) آینه دکوراتیو دست نیافتنی نبود. همین افراد خوش­بین، نهاد آموزش همگانی را به وجود آوردند، کتابخانه­های عمومی را پایه­گذاری کردند، برده­ها را رها ساختند، رفتار محترمانه­ای با دیوانگان در پیش گرفتند و برای حق رأی زنان به مبارزه پرداختند.

استین گلاس دکو بر روی نقشه

استین-گلاس