سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آینه کاری در منزل

آینه کاری در پذیرایی

   آینه کاری در پذیرایی دارای منبع کنترل درونی معتقدند که رویدادهای مثبت در نتیجه برنامه­ریزی دقیق و کوشش خود آن­ها به دست می­آید در صورتی که افراد دارای کنترل بیرونی بین رفتار خود و رویدادها هیچ گونه رابطه علت و معلولی نمی­بینند و به کنترل زندگی خویش به دست خود در حال و آینده چندان ایمانی ندارند. در مقابل کسانی که معتقد به منبع کنترل آینه کاری در پذیرایی هستند، بر این باورند که کنترل زندگی خود را شخصاً در دست دارند و برای مهارت­ها و توانایی­های خود ارزش قائل می­شوند (پناهی، 1382؛ به­نقل از رحمان­پور و همکاران،).

 

آینه کاری روی دیوار در پذیرایی

2- وضعیت آینه کاری روی دیوار :"گاهی"در برابر "همیشه": وضعیت پایداری به ثبات یا متغیر بودن علت­های موفقیت و شکت اشاره دارد (سیف، 1388). کودکانی که بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند، بر این باورند که علل رویداد­های ناگواری که برای آن­ها پیش می­آید، همیشگی است، پس رویدادهای ناگوار همیشه مجدداً تکرار می­شوند. بر عکس آن­ها، کودکانی که با ناکامی­ها با انعطاف مواجه می­شوند و نسبت به افسردگی مقاومند، بر این باورند که علل رویدادهای ناگوار، موقتی هستند. واکنش آینه کاری روی دیوار خوش­بین و کودکان بدبین به رویدادهای خوشایند و ناگوار زندگی متفاوت از یکدیگر است.

 

آینه کاری مدرن در پذیرایی

آینه کاری مدرن که معتقدند وقایع خوشایند دارای علت­های همیشگی هستند، از کودکانی که معتقدند علل این رویدادها موقتی هستند، مثبت اندیشتر و خوش­بین­ترند. در مورد وقایع ناگوار وضع بر عکس است، یعنی کودکان بدبین رویدادهای ناگوار را همیشگی و کودکان خوش­بین آن­ها را موقتی ارزیابی می­کنند. آینه کاری مدرن خوش بین، برای تبین رویدادهای خوشایند برای خودشان، به علت­های دائمی استناد می­کنند.

آینه کاری منزل در پذیرایی

آینه کاری منزلبه ویژگی­ها و توانایی­هایی اشاره می­کنند که همواره دارای آن­ خواهند بود، مانند سخت کوشی، دوست داشتنی یا مورد علاقه بودن (سلیگمن و همکاران، 1388).

3-­ فراگیر بودن "آینه کاری منزل"در برابر "کلی": هر گاه بر این باور باشید که علتی خاص، دائمی است (بعد تداوم)، انتظار دارید که تأثیرات آن با گذشت زمان آشکار شود. و هر گاه معتقد باشید که علتی گسترده و فراگیر است، انتظار دارید که تأثیرات آن را در موقعیت­های گوناگونی در سراسر عمر خود مشاهده کنید.

 

استین گلاس در پذیرایی

استین گلاس که از شکست خود تعمیم­های کلی به عمل می­آورند، هر گاه تنها در یک حیطه با شکست مواجه شوند، در تمامی حوزه­ها از تلاش کردن دست برمی­دارند. اما افرادی که با تبیین­های اختصاصی می­پردازند، استین گلاس در همان حوزه­های خاص به ناامیدی گرفتار می­شوند اما در سایر حوزه­ها همچنان استوار باقی می­مانند.

 

آینه کاری بر روی نقشه

آینه کاری