سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آینه کاری تایل

آینه کاری

 آینه کاری : کمبود منیزیم در خیار بسیار شایع است. علامت آن بدین صورت است که در برگ­های مسن، فاصله بین رگبرگ­ها از حاشیه به طرف داخل آینه کاری می­شود. اگر این کمبود ادامه پیدا کند، در آینه کاری زرد شده لکه­های قهوه­ای پیدا می­شود و برگ تدریجا حالت سوخته به خود می­گیرد و این امر باعث کندی رشد عمومی گیاه می­شود.

آینه کاری روی دیوار

آهن: در خاک­های آینه کاری روی دیوار و قلیایی که قلیاییت بالاتر از 8 داشته باشد آهن موجود در خاک به صورت غیر­محلول در می­آید و گیاه دچار کمبود آینه کاری روی دیوار می­گردد. کمبود آهن در خیار، به­صورت زردی برگ­های تازه و جوان بروز می­نماید و رگبرگ­ها سبز باقی می­ماند. در مراحل بعدی، آینه تایل و آینه آنتیک نیز زرد شده و زردی از سر گیاه به طرف پایین توسعه پیدا می­کند.

استین گلاس : برگ­های مسن­تر با حاشیه زرد دیده می­شوند. برگ­های جوان بد شکل و ابلق می­شوند. میوه، نارس می­ماند. علائم پیچ خوردگی و زخم بر روی میوه ایجاد می­گردد. در میوه دچار کمبود، نسبت گوشت میوه به بخش بذر بیشتر می­شود. روی پوست میوه علائم خشکیدگی ملاحظه می­شود. در طول میوه، رگه­های زرد ابلق به صورت علائم خشکیدگی روی پوست توسعه می یابد .

 ویترای روی شیشه : علائم ابتلا در برگ­های جوان ظاهر می­شود و برگ­های تازه به طور غیر­طبیعی کوچک می­مانند و با رنگ زرد لکه موجی­شده یا یکنواخت زرد دیده می­شود. بین بند­های انتهایی کوتاه مانده و حالت جارویی ایجاد می­شود.

آینه کاری منزل آینه کاری مدرن

احتیاج خیار به شیشه دکوراتیو  و یا آینه دکوراتیو مختلف بستگی به نوع خاک و ذخیره موادغذایی موجود در آن دارد. برای تعیین مقدار کودهای مورد احتیاج گیاه باید قبل و بعد از کاشت خیار در فواصل معین از خاک نمونه برداری­شده و میزان موادغذایی در آن توسط آزمایشگاه اندازه­گیری شود.

علاوه بر مقدار کودی که به مصرف شیشه تزئینی و آینه تزئینی می­رسد مقدار قابل ملاحظه­ای کود نیز توسط آب شسته­شده و از دسترس ریشه خارج می­گردد. ضمنا بعضی از عناصر غذایی مانند فسفر در خاک تثبیت­شده و فقط بخشی از آن قابل استفاده گیاه می­گردد. بنابراین با در نظر گرفتن تلفات مزبور باید مقدار کافی کود شیمیایی به­طور منظم و به­دفعات به خاک داده­شود تا گیاه بتواند عناصر غذایی مورد احتیاج خود را به­اندازه لازم جذب نموده و محصول کافی شیشه ویترای نماید.