سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیشه کابینت تزئینی

شیشه کابینت تزئینی

شیشه کابینت

شیشه کابینت در سوالات عمومی سعی شده است که اطلاعات جمعیت شناختی در رابطه با پاسخ دهندگان جمع آوری گردد. این قسمت شامل سوالاتی از قبیل جنسیت، سن، میزان تحصیلات و سابقه کار می باشد. بعد از شیشه کابینت هر ابزار اندازه گیری در تحقیقات پیمایشی لازم است تا ویژگی های شیشه کابینت آن مورد آزمون قرار گیرد. برای آزمودن برازش منطقی اندازه ها، محققین از دو معیار  شیشه سکوریت و پایایی در تحقیقات بهره می گیرند.

 

شیشه تزئینی

شیشه تزئینی هیچ آسمان مجازی  بی خطا نیست. هر قدر هم که ابزار آسمان مجازی  دقیق و هر قدر تلاش ما برای مشاهده دقیق باشد باز همواره آسمان مجازی آمیخته با خطاست. هدف ما در این شیشه تزئینی این است که خطای آسمان مجازی را تا حد امکان کاهش دهیم. مهم ترین معیار درستی آسمان مجازی اعتبار آن است یعنی واقعاً همان چیزی سنجیده شود که ما قصد آسمان مجازی آن را داشته ایم.

 

آینه تزئینی

آسمان مجازی باید از ثبات هم برخودار باشد یعنی آینه تزئینی آن را دوباره تکرار کردیم به همان نتایج برسیم. این ثبات آسمان مجازی را پایایی  گویند. قبل از به کارگیری ابزارهای اندازه گیری لازم است آینه تزئینی از طریق علمی، نسبت به روا بودن ابزار اندازه گیری مورد نظر و پایایی آن که مکمل هم می باشند اطمینان نسبی پیدا کند.

 

استندگلاس

استندگلاس که برای جمع آوری داده ها مورد استفاده قرار می گیرد در مرحله نخست باید از  شیشه سکوریت(اعتبار) برخوردار باشد و در مرحله دوم باید پایایی(اعتماد) داشته باشد. مفهوم استندگلاس به این سوال پاسخ می دهد که ابزار اندازه گیری تا چه حد خصیصه مورد نظر را می-سنجد.

استین گلاس

استین گلاس بدون آگاهی از اعتبار ابزار اندازه گیری نمی توان به دقت داده های حاصل از آن اطمینان داشت (سرمد و همکاران، 1376، 170).  شیشه سکوریت به دو بخش بیرونی و درونی استین گلاس می شود و برای تعیین آن از سه روش  شیشه سکوریت پتینه کاری،  شیشه سکوریت معیار،  شیشه سکوریت سازه استفاده می شود (مقیمی، 1385، 52) دراین تحقیق برای احراز اعتبار استین گلاس نامه از  شیشه سکوریت پتینه کاری و صوری و سازه استفاده شده است.

 

آینه کاری روی دیوار

شیشه سکوریت پتینه کاری نوعی  شیشه سکوریت است که معمولاً به ‌منظور آینه کاری روی دیوار اجزای تشکیل ‌دهنده‌ی یک ابزار اندازه گیری به ‌کاربرده می شود. به ‌عبارت‌ دیگر،  شیشه سکوریت پتینه کاری نسبت به این که همه ی ابعاد و مؤلفه هایی که می تواند مفهوم مورد نظر را انعکاس دهند در یک سنجه وجود دارد ایجاد اطمینان می کند (دانایی فرد، الوانی و آذر، 1388). هیچ گونه روش آماری برای تعیین آینه کاری روی دیوار شیشه سکوریت پتینه کاری وجود ندارد. در عوض برای تعیین  شیشه سکوریت پتینه کاریی یک آزمون از قضاوت متخصصان در این باره که سوال های آزمون تا چه میزانی آینه کاری روی دیوار پتینه کاری و هدف های برنامه یا حوزه پتینه کارییی هستند استفاده می شود (سیف، 1385، 420).