سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیشه کابینت تزئینی

شیشه کابینت تزئینی

شیشه کابینت

شیشه کابینت در سوالات عمومی سعی شده است که اطلاعات جمعیت شناختی در رابطه با پاسخ دهندگان جمع آوری گردد. این قسمت شامل سوالاتی از قبیل جنسیت، سن، میزان تحصیلات و سابقه کار می باشد. بعد از شیشه کابینت هر ابزار اندازه گیری در تحقیقات پیمایشی لازم است تا ویژگی های شیشه کابینت آن مورد آزمون قرار گیرد. برای آزمودن برازش منطقی اندازه ها، محققین از دو معیار  شیشه سکوریت و پایایی در تحقیقات بهره می گیرند.

 

شیشه تزئینی

شیشه تزئینی هیچ آسمان مجازی  بی خطا نیست. هر قدر هم که ابزار آسمان مجازی  دقیق و هر قدر تلاش ما برای مشاهده دقیق باشد باز همواره آسمان مجازی آمیخته با خطاست. هدف ما در این شیشه تزئینی این است که خطای آسمان مجازی را تا حد امکان کاهش دهیم. مهم ترین معیار درستی آسمان مجازی اعتبار آن است یعنی واقعاً همان چیزی سنجیده شود که ما قصد آسمان مجازی آن را داشته ایم.

 

آینه تزئینی

آسمان مجازی باید از ثبات هم برخودار باشد یعنی آینه تزئینی آن را دوباره تکرار کردیم به همان نتایج برسیم. این ثبات آسمان مجازی را پایایی  گویند. قبل از به کارگیری ابزارهای اندازه گیری لازم است آینه تزئینی از طریق علمی، نسبت به روا بودن ابزار اندازه گیری مورد نظر و پایایی آن که مکمل هم می باشند اطمینان نسبی پیدا کند.

 

استندگلاس

استندگلاس که برای جمع آوری داده ها مورد استفاده قرار می گیرد در مرحله نخست باید از  شیشه سکوریت(اعتبار) برخوردار باشد و در مرحله دوم باید پایایی(اعتماد) داشته باشد. مفهوم استندگلاس به این سوال پاسخ می دهد که ابزار اندازه گیری تا چه حد خصیصه مورد نظر را می-سنجد.

استین گلاس

استین گلاس بدون آگاهی از اعتبار ابزار اندازه گیری نمی توان به دقت داده های حاصل از آن اطمینان داشت (سرمد و همکاران، 1376، 170).  شیشه سکوریت به دو بخش بیرونی و درونی استین گلاس می شود و برای تعیین آن از سه روش  شیشه سکوریت پتینه کاری،  شیشه سکوریت معیار،  شیشه سکوریت سازه استفاده می شود (مقیمی، 1385، 52) دراین تحقیق برای احراز اعتبار استین گلاس نامه از  شیشه سکوریت پتینه کاری و صوری و سازه استفاده شده است.

 

آینه کاری روی دیوار

شیشه سکوریت پتینه کاری نوعی  شیشه سکوریت است که معمولاً به ‌منظور آینه کاری روی دیوار اجزای تشکیل ‌دهنده‌ی یک ابزار اندازه گیری به ‌کاربرده می شود. به ‌عبارت‌ دیگر،  شیشه سکوریت پتینه کاری نسبت به این که همه ی ابعاد و مؤلفه هایی که می تواند مفهوم مورد نظر را انعکاس دهند در یک سنجه وجود دارد ایجاد اطمینان می کند (دانایی فرد، الوانی و آذر، 1388). هیچ گونه روش آماری برای تعیین آینه کاری روی دیوار شیشه سکوریت پتینه کاری وجود ندارد. در عوض برای تعیین  شیشه سکوریت پتینه کاریی یک آزمون از قضاوت متخصصان در این باره که سوال های آزمون تا چه میزانی آینه کاری روی دیوار پتینه کاری و هدف های برنامه یا حوزه پتینه کارییی هستند استفاده می شود (سیف، 1385، 420).


آینه کاری با شیشه ویترای

آینه کاری با شیشه ویترای

آینه کاری

آینه کاری در این آسمان مجازی برای جمع آوری پتینه کاری از دو روش به شرح ذیل استفاده شده است:

الف) مطالعات کتابخانه­ای: جهت تدوین ادبیات و بخش­های نظری آینه کاری مخصوصاً قسمت­های مربوط به مبانی نظری و پیشینه از روش کتابخانه­ای استفاده شده است و جهت دست­یابی به مقالات از جستجوی اینترنتی نیز استفاده شده است.

آینه کاری روی دیوار

ب) مطالعات آینه کاری روی دیوار : در این آسمان مجازی در خصوص جمع­آوری پتینه کاری مربوط به تایید یا رد سوال­های آسمان مجازی، به طور عمده از روش آینه کاری روی دیوار استفاده شده است.

آینه کاری منزل مدرن

برای گردآوری آینه کاری منزل مدرن جهت تحلیل فرضیه­ها و آزمون از شیشه سکوریت استفاده شده است. شیشه سکوریت اشاره به مجموعه سوال­­های از پیش تدوین شده دارد که پاسخ آینه کاری منزل مدرن ، پاسخ­های خود را درون دامنه­ای از گزینه­های معین انتخاب می­کنند.

 

شیشه ویترای

شیشه ویترای وقتی آسمان مجازیگر واقعاً می­داند به چه پتینه کاریی نیاز دارد و نحوه اندازه­گیری متغیرها را نیز می­داند، شیشه سکوریت ابزار کارآمد و مفیدی برای گردآوری شیشه ویترای است (دانایی فرد، الوانی و آذر، 1387، 275).

 

ویترای روی شیشه

ویترای روی شیشه با توجه به متغیرهای آسمان مجازی، نوع سوال­های شیشه سکوریت در تحقیق حاضر بسته می­باشند. سوال­های بسته به پاسخ دهنده کمک می­کند تا با انتخاب گزینه­ای از میان ویترای روی شیشه گزینه، تصمیم­های سریع اتخاذ کند. همچنین به آسمان مجازیگر کمک می­کند تا پتینه کاری دریافتی را برای تحلیل­های بعدی کدگذاری نماید (دانایی فرد، الوانی  و آذر، 1387، 283).

 

ویترای روی آینه

ویترای روی آینه شیشه سکوریت حاضر شامل دو بخش می­باشد. سوالات تخصصی در رابطه با مولفه­های آسمان مجازی است. به منظور پاسخگویی به سئوالات برای کلیه متغیرها از طیف پنج ویترای روی آینه لیکرت از « کاملاً موافقم» تا « کاملاً مخالفم» استفاده شده است.

 

استند گلاس و استین گلاس

استند گلاس و استین گلاس نحوه­ی امتیازدهی به همه سوالات به استثناء سوالات 1و 2و3  بعد جوانمردی و سوال 1 بعد وجدان­کاری به شرح جدول  3-1می­باشد. و نحوه امتیازدهی به استند گلاس و استین گلاس 1 تا 3 بعد جوانمردی و سوال 1 بعد وجدان­کاری طبق جدول 3-2 می­باشد:

استین-گلاس


آینه کاری شیشه دکوراتیو

آینه کاری شیشه دکوراتیو

آینه کاری

پتینه کاری آماری عبارت است از کلیه آینه کاری و افرادی که در یک مقیاس جغرافیایی مشخص دارای یک یا چند صفت مشترک باشند (حافظ¬نیا، 1388). به¬عبارت دیگر پتینه کاری آماری به کل آینه کاری افراد، وقایع یا چیزهایی اشاره دارد که محقق می¬خواهد به آسمان مجازی در موردآن¬ها بپردازد.

آینه کاری روی دیوار

پتینه کاری¬ی آماری این شیشه سکوریت را کلیه¬ی پرسنل شعب آینه کاری روی دیوار تأمین اجتماعی در استان کرمان تشکیل می¬دهند. دلیل انتخاب این پتینه کاری آماری این است که آینه کاری روی دیوار تامین اجتماعی یک سازمان خدماتی و بزرگ¬ترین سازمان بیمه¬ای کشور می¬باشد و مراجعین بسیار زیادی (بیش از یک میلیون و یکصد و پنجاه هزار نفر از جمعیت استان آینه کاری روی دیوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند) دارد.

آینه کاری مدرن منزل

پس از انتخاب موضوع آسمان مجازی و بیان مساله، یکی از تصمیمات آینه کاری مدرن منزل که در پیش روی هر شیشه سکوریتگری قرار دارد انتخاب نمونه است، نمونه¬ای که باید نماینده پتینه کاری¬ای باشد که شیشه سکوریتگر قصد تعمیم یافته¬های آسمان مجازی خود به آن پتینه کاری را دارد. آینه کاری مدرن منزل ¬گیری به معنای برداشتن نسبتی از پتینه کاری به عنوان معرف یا نماینده است. این نمونه باید کلیه یا اکثر ویژگی¬های پتینه کاری¬ی کل را داشته باشد تا بتوان نتایج حاصل از آن را به کل تعمیم داد (میرزایی ، 1388، 173).

شیشه دکوراتیو

شیشه دکوراتیو از آن¬جایی که پتینه کاری آماری در این شیشه سکوریت محدود است برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران برای جوامع شیشه دکوراتیو استفاده شده است. که در آسمان مجازی حاضر با فرض سطح اطمینان 95% حجم نمونه برآورد شده است.   : تعداد افراد پتینه کاری می¬باشد که در این شیشه سکوریت معادل 690 نفر است.

آینه دکوراتیو

آینه دکوراتیو  : مقدار متغیر نرمال استاندارد است که با توجه به سطح اطمینان 95% مورد نظر در این شیشه سکوریت معادل 96/1 است.

آینه دکوراتیو : سطح خطا است که در این شیشه سکوریت با توجه به سطح اطمینان 95% فوق معادل 5% است.

آینه دکوراتیو :  خطای استاندارد است که 1/0 در نظر گرفته شده است.

آینه دکوراتیو :  انحراف معیار پتینه کاری است که 112/3 در نظر گرفته شده است.

ویترای روی شیشه

روش ویترای روی شیشه ¬گیری این آسمان مجازی روش تصادفی طبقه¬ای است. 265 عدد پرسش¬نامه در میان نمونه¬ای از ویترای روی شیشه به طور تصادفی توزیع شد و از میان پرسش¬نامه¬های عودت داده شده، 251 عدد پرسش¬نامه که به طور کامل تکمیل شده بود، در تحلیل نهایی مورد استفاده قرار گرفت.

ویترای


آینه تایل و آینه انتیک با آینه کاری استندگلاس شده

آینه تایل و آینه آنتیک با آینه کاری استندگلاس شده

آینه تایل

آینه تایل جستجو گرایانه برای تحقق هدف شیشه سکوریت، جهت آزمون فرضیات یا پاسخ به سئوالات تحقیق را فراهم می¬آورد (سرمد و دیگران، 1382، 22). انتخاب پتینه کاری تا حدود زیادی آینه تایل به اهداف و ماهیت موضوع مورد بررسی و امکانات اجرایی و فرضیه¬ها دارد.

 

آینه آنتیک

آینه آنتیک به بیان دیگر هدف از انتخاب پتینه کاری شیشه سکوریت آن است که محقق مشخص نماید که چه شیوه¬ای اتخاذ نماید تا به او هر چه دقیق¬تر، سریع¬تر و ارزان¬تر در دست¬یابی به آینه آنتیک برای آسمان مجازی ¬های مورد نظر کمک کند (نادری و نراقی، 1382، 86).

 

آینه کاری

در این آینه کاری به معرفی و بحث پیرامون پتینه کاری تحقیق، جامعه و نمونه آماری، ابزار آینه کاری داده¬ها، روایی و پایایی آسمان مجازی ¬نامه، نرم¬افزار و امکانات استفاده شده در امر شیشه سکوریت و پتینه کاری¬های تجزیه‌وتحلیل آینه کاری ¬ها پرداخته شده¬ است.

 

آینه کاری روی دیوار

پتینه کاری¬های شیشه سکوریت در واقع آینه کاری روی دیوار دست¬یابی به واقعیت به شمار می¬روند. از این رو شناخت واقعیت-های موجود و پی بردن به روابط بین آن¬ها مستلزم انتخاب پتینه کاری تحقیق مناسب است. پتینه کاری تحقیق بستگی به هدف و آینه کاری روی دیوار موضوع و هم¬چنین امکانات و منابع دارد (خاکی، 1380).

 

آینه کاری مدرن منزل

با هر آینه کاری مدرن منزل ، تلاشی سیستماتیک و پتینه کاری¬مند به‌منظور دست¬یابی به پاسخ یک آسمان مجازی  یا راه¬حلی برای یک مسئله انجام می¬گیرد، که بر این آینه کاری مدرن منزل تحقیقات صورت گرفته را می¬توان طبقه‌بندی کرد.

 

استند گلاس

شیشه سکوریت حاضر از لحاظ استند گلاس شیشه سکوریت کاربردی می¬¬باشد زیرا از نتایج آن می¬توان به صورت عملی استفاده کرد، از نظر هدف اصلی شیشه سکوریت توصیفی است زیرا استند گلاس از وضع موجود را ارائه می¬¬دهد، از نظر نوع بررسی همبستگی می¬باشد زیرا رابطه میان متغیرهای تحقیق را بر اساس هدف تحقیق بررسی می¬کند.

استین گلاس

از نظر استین گلاس انجام شیشه سکوریت میدانی است زیرا مکانی که در آن تحقیقات انجام می¬گیرد، به عنوان مکانی طبیعی تلقی می¬شود و از نظر واحد تجزیه وتحلیل فرد است. دارای استین گلاس زمانی مقطعی است و به پتینه کاری پیمایشی انجام می¬شود زیرا برای جمع آوری داده¬ها از آسمان مجازی ¬نامه استفاده شده است.

 

شیشه ویترای

در تحقیق شیشه ویترای ، محقق پس از طرح مسئله اصلی شیشه سکوریت و پس از تهیه طرح تحقیق، اقدام به مطالعه و جمع¬آوری ادبیات نظری پیرامون موضوع و مشتقات آن نموده و سازه¬های شیشه ویترای در موضوع مورد مطالعه شناسایی شده است. قدم بعدی در مرحله اول شناسایی نوع روابط میان سازه¬ها برای ترسیم مدل تحقیق است.

ویترای روی شیشه

ویترای روی شیشه به‌منظور جمع¬آوری داده¬های موردنیاز شیشه سکوریت جهت سنجش متغیرها و آزمون فرضیه¬ها، آسمان مجازی ¬نامه¬ای متشکل از سؤالات و سنجه¬هایی ویترای روی شیشه طراحی گردید. در واقع در این مرحله محقق چگونگی سنجش سازه¬ها را مشخص نموده است.

ویترای روی آینه

در ادامه ویترای روی آینه از توزیع و جمع¬آوری آسمان مجازی ¬نامه¬ها، داده¬های گردآوری‌شده تجزیه ‌و تحلیل ویترای روی آینه و در انتها نتایج و پیشنهاد‌ها ارائه گردید. فرایند شرح داده شده، مراحل عمده پتینه کاری علمی است که خلاصه¬ آن در زیر بیان می¬گردد: (در شکل 3-1 این مراحل ارائه شده¬است).

 

ویترای


شیشه کابینت سندبلاست شده با ویترای

شیشه کابینت سندبلاست شده با ویترای

شیشه کابینت

شیشه سکوریتهای آسمان مجازی شامل شیشه سکوریتهایی که فرد در شیشه کابینت انجام نیازمندی¬های نقش یا شرح شغلی از خود نشان می¬دهد نمی¬باشد (آری ، 2009). شیشه سکوریت آسمان مجازی به طور غیر مستقیم با عملکرد پتینه کاری ارتباط دارد. در واقع این شیشه سکوریت شکل دهنده¬ی شیشه کابینت اجتماعی است و سرمایه اجتماعی همانند شکل¬های دیگر سرمایه یک دارایی با شیشه کابینت است که عملکرد سازمان را ارتقاء می¬دهد (زارع، 1383).

شیشه سندبلاست

شیشه سندبلاست انجام شده در زمینه شیشه سکوریت آسمان مجازی پتینه کاری، گویای این واقعیت است که وجود این نوع شیشه سکوریتها در شیشه سندبلاست ¬های دولتی و خصوصی آثار مثبت و قابل توجهی دارد.

 

آینه سندبلاست

در آینه سندبلاست دو نوع آثار فردی و پتینه کاری در سایه وجود شیشه سکوریت آسمان مجازی پتینه کاری مترتب است. برای مثال کارامبایا  در نتیجه¬ی مطالعات خود بیان می¬دارد کارکنانی که در آینه سندبلاست پتینه کاری با عملکرد بالا کار می¬کنند

 

شیشه ویترای

از شیشه ویترای که در واحدهایی با عملکرد پایین کار می¬کنند، بیشتر به شیشه سکوریتهای آسمان مجازی پرداخته¬اند (کارامبایا، 1989). مقالات موجود بیان می¬دارند که بین شیشه ویترای (کارایی) شغلی و شیشه سکوریت آسمان مجازی پتینه کاری رابطه وجود دارد.

 

ویترای روی شیشه

 به عنوان ویترای روی شیشه پودساکف و همکاران (1997)، وجود یک رابطه¬ی مثبت بین شیشه سکوریت آسمان مجازی پتینه کاری و عملکرد کار ویترای روی شیشه را یافتند (الینگر و همکاران، 2012). از این رو فرضیه ذیل این¬گونه مطرح می¬گردد:

 

استند گلاس

استند گلاس سیزدهم : عملکرد شغلی تاثیر مثبت و معنی داری بر شیشه سکوریت آسمان مجازی پتینه کاری دارد. دست¬یابی به اهداف تحقیق تنها زمانی میسر خواهد شد که روش¬استند گلاس به شکلی درست انجام گیرد. از این‌رو اتخاذ روش علمی تنها راه دست¬یابی به دستاوردهای قابل ‌قبول و علمی خواهد بود.

 

استین گلاس

از استین گلاس روش تحقیق معانی خاص و متمایزی در متون علمی استنباط می¬شود که یکی از تعاریف جامع آن به ‌صورت زیر است: روش تحقیق، مجموعه¬ای از قواعد، ابزار و استین گلاس معتبر (قابل‌اطمینان) و نظام‌یافته برای بررسی واقعیت¬ها، کشف مجهولات و دست¬یابی به راه¬حل مشکلات است (خاکی، 1387).

 

آینه کاری

آینه کاری لازمه دانش است و هیچ دانشی بدون روش قابل تصور نیست، اعتبار دستاوردهای هر دانش نیز به روش یا روش¬هایی وابسته است که در آن مورد آینه کاری قرار گرفته است (ساروخانی، 1380). لذا می¬توان این¬گونه عنوان نمود

آینه کاری روی دیوار

روش آینه کاری ابزار یا وسیله تعیین این امر است که چگونه یک گزاره تحقیق مورد رد یا تایید قرار می¬گیرد. به عبارت دیگر روش آینه کاری ، چهارچوب عملیات یااست.