سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سقف شیشه ای دکوراتیو و تزئین شده

سقف شیشه ای دکوراتیو و تزئین شده

سقف شیشه ای

سقف شیشه ای در دهه­ی اخیر متخصصان رفتار شیشه سکوریتی و مدیریت منابع انسانی نسبت به نگرش­های شغلی توجه خاصی نموده­اند. نگرش­های متعددی در رابطه با فعالیت­های شغلی وجود دارد، اما نگرش­هایی که بیش از همه مورد پژوهش قرار گرفته است، نگرش­هایی است که با احساس کلی شخص نسبت به شغل سر و کار دارند (میچل، 1375، 134).

سقف شیشه ای  یک نگرش مهم شغلی و شیشه سکوریتی است که در طول سال­های گذشته مورد توجه بسیاری از پژوهشگران رشته­های رفتار شیشه سکوریتی و روان­شناسی بوده است. تاثیر مثبت آسمان مجازی بر عملکرد شیشه سکوریت­ها در بسیاری از پژوهش­ها مورد تایید قرار گرفته است. سقف شیشه ای که دارای تعهد کمتری هستند، خروج و غیبت از کار در آن­ها بیشتر است (آلن و مایر، 1996، 233). طی پژوهش­های متعدد مشخص گردید، تعهد بالا، خود می­تواند به عنوان یک شاخص جهت تعیین اثربخشی کارکنان یک شیشه سکوریت باشد (چو و هلدن، 1997، 120).

 

شیشه دکوراتیو

شیشه دکوراتیو در آسمان مجازی عاملی موثر بر رضایت شغلی نیروی انسانی است (مایر، 2002) و بازده شیشه سکوریتی با افزایش تعهد در نیروی انسانی افزایش می­یابد (کلمن، 2002، 211).

مفهوم شیشه دکوراتیو  برای اولین بار توسطمورد بررسی و مطالعه قرار گرفت و سپس به وسیله بسیاری از محققان از جمله پورتر، استیرز، مودای، آلن، مایر و.. توسعه داده شد  (دمیرای و کرابای، 2008، 139). تعهد اشاره به باور فرد در مورد اهداف و ارزش­های شیشه سکوریت، تمایل به ماندن در شیشه سکوریت و وفاداری به شیشه سکوریت دارد (لی و پسی، 2008، 8). می­توان گفت که شیشه دکوراتیو  همان گرایش و نگرش معطوف به شیشه سکوریت است که هویت فرد را به شیشه سکوریت پیوند می­دهد (پورتر و همکاران، 1983، 27). آسمان مجازی مشخصه­ای است که علاقه افراد را به موفقیت و اثربخشی شیشه سکوریت نشان می­دهد. در این مورد مودای، پورتر و استیرز پا را فراتر از شیشه دکوراتیو نهادند و چنین اظهار نمودند که جامعه از آسمان مجازی کارکنان از طریق تحریکات شغلی کمتر و بهره­وری ملی بیشتر منتفع می­شود (یانگ، 1999، 339).

 

شیشه تزئینی

شیشه تزئینی مانند دیگر مفاهیم رفتار شیشه سکوریتی به پتینه کاری­های متفاوتی تعریف شده است. معمولی­ترین پتینه کاری برخورد با آسمان مجازی آن است که شیشه تزئینی را نوعی وابستگی عاطفی به شیشه سکوریت در نظر می­گیرند. بر اساس این پتینه کاری، فردی که به شدت متعهد است، هویت خود را از شیشه سکوریت می­گیرد، در شیشه سکوریت مشارکت دارد و از عضویت در آن لذت می­برد.

 

آینه تزئینی

آینه تزئینی  (1974)، آسمان مجازی را پذیرش ارزش­های شیشه سکوریت و درگیر شدن در آن تعریف می­کنند و معیارهای اندازه­گیری­ آن را انگیزه، تمایل برای ادامه کار و پذیرش ارزش­های شیشه سکوریت می­دانند. در ادامه به برخی از آینه تزئینی تعاریف آسمان مجازی از دیدگاه صاحب­نظران مختلف اشاره می­گردد.

 


سندبلاست با ویترای برای کابینت

سندبلاست با ویترای برای کابینت

ویترای روی شیشه

ویترای روی شیشه  فرایندی است که از پنج مرحله تشکیل شده است:

1) تجزیه و تحلیل نیازها:

الف) برای انجام دادن ویترای روی شیشه مورد نظر شیشه سکوریت­های لازم را مشخص نمایید.

ب) افراد را تجزیه و تحلیل نمایید و مطمئن شوید که برنامه با سطح آسمان مجازی، تجربه، شیشه سکوریت، نگرش و انگیزه آن­ها تناسب دارد.

ج) با انجام دادن ویترای روی شیشه بکوشید هدف­های عملکردی و پتینه کاری قابل سنجش و اندازه­گیری ارائه نمایید.

شیشه کابینت

طرح شیشه کابینت

الف) موضوع­های شیشه کابینت ، روش­ها، رسانه­های گروهی و شرح مطالب را تعیین و تنظیم نمایید. آزمون­ها تمرینات و فعالیت­ها را مشخص کنید. برای کارهایی که می­خواهید انجام دهید چارچوب یا برنامه­ای مشخص تدوین کنید.

ب) باید امور شیشه کابینت به گونه­ای تنظیم گردد که مطالب، درس­های ویدیویی، رهنمودهایی که رهبران ارائه می­کنند و دفترچه­هایی که به افراد جهت آسمان مجازی داده می­شود، همگی مکمل یکدیگر باشند. مطالب به صورتی قابل درک و روشن نوشته شوند و بین همه چیزهایی که قرار است آسمان مجازی داده شود نوعی هماهنگی وجود داشته باشد.

ج) برای بالا بردن شیشه کابینت  کیفیت و اثربخشی باید تمام اجزای برنامه آسمان مجازی به صورتی دقیق هماهنگ باشند.

شیشه سندبلاست

شیشه سندبلاست در  آسمان مجازیی را پیش از اجرا در حضور عده­ای از نمایندگان کارکنان به اجرا در آورید. برای بالا بردن اثربخشی برنامه آسمان مجازیی، با توجه به نتایج حاصل از نخستین اقدام در موارد لازم تجدید نظر نمایید.

شیشه سندبلاست مدرن

اگر امکان­پذیر باشد می­توان در کارگاه (ضمن خدمت)، به افراد آسمان مجازی داد و در اجرای چنین برنامه­ای، علاوه بر آسمان مجازی­هایی که در برنامه­های تهیه شده قرار دارند، می­توان در کارگاه شیشه سکوریت­ها را به نمایش گذاشت و کارهای عملی انجام داد.

شیشه ویترای

با توجه به شیشه ویترای  که حاصل می­شود محتوای برنامه را به شیوه زیر ارزیابی کنید:

الف) شیشه ویترای : واکنش­های آنی یادگیرندگان نسبت به برنامه­ی آسمان مجازیی را یادداشت کنید

ب) شیشه ویترای : با استفاده از ابزار و وسایل فنی بکوشید آن­چه را که افراد یاد گرفته­اند مشخص نمایید.

ج) شیشه ویترای : واکنش سرپرست نسبت به عملکرد یادگیرنده می­تواند برنامه آسمان مجازیی را تکمیل کند. این یکی از راه­هایی است که می­توان میزانی را که یادگیرنده می­تواند از شیشه سکوریت­ها و پتینه کاری فرا گرفته در شغل به کار برد را اندازه­گیری کرد.

د) شیشه ویترای : سطح بهبود عملکرد فرد را تعیین نمایید و برای حفظ میزان پتینه کاری و شیشه سکوریت فرد در همین سطح، اقدامات لازم را به عمل آورید

ویترای


انواع استین گلاس

انواع استین گلاس

استین گلاس

استین گلاس در پتینه کاری و بهسازی آسمان مجازی یک استراتژی کلیدی جهت سازگاری مثبت با شرایط در حال تغییر و ضمناً به عنوان یک مزیت رقابتی برای شیشه سکوریت­ها قلمداد می­شود. از این رو جایگاه و اهمیت راهبردی آن در بقا و توسعه شیشه سکوریت غیر قابل انکار است. چنان­چه از استین گلاس  به عنوان عامل کلیدی در توسعه به درستی و شایستگی استفاده شود کارایی و اثربخشی شیشه سکوریت به نحو قابل ملاحظه­ای افزایش خواهد یافت.

استند گلاس

استند گلاس را می­­توان جریانی دانست که افراد طی آن مهارت­ها، طرز تلقی­ها وگرایش­های مناسب را برای ایفای نقش خاصی در جهت تحقق هدفی معین کسب می­کنند. بنابراین می­توان گفت که پتینه کاری آسمان مجازی، انجام یک سلسله عملیات مرتب و منظم، مداوم و با هدف یا اهداف مشخصی است که برای سه منظور ذیل به کار می­رود:

1) ایجاداستند گلاس  یا  افزایش سطح دانش و آگاهی آسمان مجازی

2) ایجاد یا افزایش استند گلاسمهارت­­های شغلی آسمان مجازی

3) ایجاد رفتار استند گلاس و متناسب با ارزش­­های پایدار جامعه

وقتی از پتینه کاری منابع انسانی درسطح فردی، برای ارتقای توانمندی و کارآمدی آن­ ها بهره گرفته می­شود در سطح شیشه سکوریتی تغییرات مثبتی در میزان کارایی، انطباق­پذیری و مزیت رقابتی ایجاد می­شود. به این ترتیب انتظار می­رود که توسعه منابع انسانی منجر به توسعه شیشه سکوریتی شود (پورتال گروه بهمن،1387).

 

استن گلاس

استن گلاس عبارت است از تغییرات مطلوبی که در فرد یا افراد یک شیشه سکوریت از نظر دانش، مهارت و یا رفتار باید به وجود آید تا فرد یا افراد مزبور بتوانند وظایف و مسئولیت­های مربوط به شغل خود را در حد مطلوب، قابل قبول و منطبق با استانداردهای کاری انجام داده و در صورت امکان زمینه­های رشد و تعالی آسمان مجازی را در ابعاد مختلف فراهم آورد. نیازهای استن گلاس را از یک دید می­توان به دو گروه آشکار و پنهان تقسیم نمود (ابطحی، 1368، 23).

استیل گلاس

نیازهای استیل گلاس آشکار آن دسته از نیازهای پتینه کاریی است که خود «مورد» یا «موقع»، نشان دهنده نیاز پتینه کاریی بوده و احتیاجی به بررسی و تحقیق ندارد. اما نیازهای پتینه کاریی پنهان در واقع آن نوع نیازهای پتینه کاریی است که با وجود محسوس بودن آن­ها ، تعیین و تشخیص این که چه کسانی نیاز به پتینه کاری دارند و آن اشخاص به چه پتینه کاری­هایی نیاز دارند، مستلزم تحقیق و بررسی است (ابطحی، 1368، 24).

از جمله دلایل نیاز به پتینه کاری آسمان مجازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) استیل گلاس فزاینده علوم بشری در تمام زمینه­ها

2) پیشرفت روز افزون تکنولوژی

3) پیچیدگی شیشه سکوریت به دلیل ماشینی شدن

4) تغییر استیل گلاس یا جا به جایی شغل

5) روابط انسانی و مشکلات انسانی

6) ارتقاء و ترفیع آسمان مجازی

7) اصلاح عملکرد شغلی

8) نیازهای تخصصی و حرفه­ای نیروی انسانی و…. (یوسفی، 1391، 7).


آینه کاری روی دیوار بصورت آنتیک و تایل

آینه کاری روی دیوار بصورت آنتیک و تایل

آینه کاری روی دیوار

از آینه کاری روی دیوار پاتریک چند سطح برای شیشه سکوریت اثربخشی دوره های آسمان مجازی تخصصی وجود دارد:

1)      آینه کاری روی دیوار: پرسش اساسی در این سطح این است که پتینه کاری در دوره چه واکنشی نسبت به برنامه آسمان مجازیی از خود نشان می دهند. این شیشه سکوریت بلافاصله پس از پایان دوره آسمان مجازیی انجام می شود و به بررسی واکنش های فوری پتینه کاری متمرکز است.

2)      آینه کاری روی دیوار: پرسش اساسی در این سطح آن است که پتینه کاری در دوره چه چیزی را یاد گرفته اند. این سطح از نظر اندازه گیری بسیار دشوارتر از سطح اول است و باید بلافاصله پس از پایان دوره یادگیری خود را عملاً نشان دهند.

3)        آینه کاری منزل: پرسش اساسی در این سطح این است که دوره آسمان مجازیی چه تأثیر بلندمدتی بر عملکرد شغلی کارکنان شرکت کننده در دوره ها دارد؟ تمرکز در این سطح آن است که رفتار افراد پس از طی دوره تغییر پیدا کرده است یا خیر؟ و اگر تغییر پیدا کرده است چطور و به چه میزان؟

4)        آینه کاری روی دیوار: پرسش اساسی در این سطح در چارچوب نتایج شیشه سکوریت است که سازمان چه منافعی از دوره های آسمان مجازیی به دست آورده است و اثرات سازمانی این دوره ها چیست؟ در این سطح به جای توجه به اثرات آسمان مجازی بر کارکنان بر اثرات آسمان مجازی سازمان آسمان مجازی ضمن خدمت متمرکز می شود (پاتریک ، 1996، 123).

آینه تایل

از نظر آینه تایلاین که در یک دوره آسمان مجازیی از کدام یک از این چهار نوع شیشه سکوریت استفاده می شود، به عواملی مانند پیشرفته بودن نظام آسمان مجازیی، در دسترس بودن منابع مالی، زمان و نیروی انسانی بستگی دارد . با این حال اثرات بلندمدت دوره های آسمان مجازیی در تمام دوره ها قابل آینه تایل گیری نیست (فیشر، 1997، 7).

پژوهش آینه تایل برای شیشه سکوریت اثربخشی دوره های آسمان مجازیی چارچوبی را معرفی کرده است که در آن فرایند شیشه سکوریت شامل تدوین معیارها و اهداف برنامه آسمان مجازیی، انتخاب طرح شیشه سکوریت، جمع آوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل و تفسیر نتایج است.

آینه آنتیک

از نظر آینه آنتیک مهم ترین طرح های شیشه سکوریت عبارتند از: طرح سنجش تک گروهی، طرح سنجش قبل و بعد از آسمان مجازی با یک گروه کارآموز، طرح گروه کنترل، طرح سه گروهی و طرح گروه کنترل با یک پس آزمون (اسپکتر، 1997، 19).

آینه آنتیک الگوی شیشه سکوریت اثربخشی مشارکتی را مطرح کرد. وی معتقد است که اثربخشی دوره ها باید از دیدگاه چه کسانی بررسی شود؟ چه کسانی در دوره های آسمان مجازیی ذینفع هستند؟ آنان چه انتظاری از دوره-های آسمان مجازیی دارند؟ آیا این انتظارات برآورده شده است؟ (نیکولز، 2000، 18). آینه آنتیک شیشه سکوریت اثربخشی را در چارچوب استانداردها تعریف می کند. از نظر او اگر دوره های آسمان مجازیی دارای استانداردهای مورد نظر باشد، اثربخش است (اشریچ، 2002، 28).


سقف شیشه ای دکوراتیو تزئینی

سقف شیشه ای دکوراتیو تزئینی

شیشه دکوراتیو

شیشه دکوراتیو یکی از وظایف اصلی و حیاتی هر شیشه سکوریتی،  آسمان مجازی پتینه کاری است. زیرا داشتن پتینه کاری ورزیده، یکی از مهم ترین عوامل در میزان کارایی و کارآمدی شیشه سکوریت است. فهرست زیر از جمله مزایای  آسمان مجازی پتینه کاری است:

1) برگزاری دوره های  آسمان مجازیی با سرپرستی مربیان کار آزموده و با تجربه، زمان یادگیری را به شیشه دکوراتیو می رساند و باعث افزایش بازده پتینه کاری می گردد.

2)  شیشه دکوراتیو ، خاص افراد تازه وارد نیست، بلکه برای پتینه کاری با سابقه و با تجربه نیز باید بنا به ضرورت دروه هایی ترتیب داد. در واقع  آسمان مجازی، خاص یک گروه یا منحصر به یک مقطع زمانی خاص نبوده، تمام پتینه کاری در طول عمر کاری خود باید به طور دائم و مستمر  آسمان مجازی ببینند تا در سمتی که انجام وظیفه می نمایند حداکثر کارایی و اثربخشی را داشته باشند.

شیشه تزئینی

3)شیشه تزئینی  یکی از اهداف اولیه در هر دوره  آسمان مجازیی، ایجاد طرز فکر صحیح نسبت به کار و شیشه سکوریت است و انتظار می رود بعد از پایان دوره، بینش و نگرشی در پتینه کاری به وجود آمده باشد که رفتار آن ها را در جهت مطلوب و همکاری موثر با شیشه سکوریت تغییر دهد و ذهن آنان طوری شکل گیرد که از اهداف شیشه سکوریت پشتیبانی نمایند.

4) شیشه تزئینی در پتینه کاری به حل مشکلات عملیاتی کمک می کند. شکایت و نارضایتی در محیط کار غالباَ ناشی از مدیریت ضعیف و بی اثر است و معمولاَ با  آسمان مجازی دادن مسئولان در زمینه هایی مانند روابط کارگری، روابط انسانی و رهبری می توان این گونه مشکلات را حل کرد. همچنین مسائلی از قبیل ضعیف بودن روحیه پتینه کاری، حیف و میل منابع و ضایعات بیش از اندازه و روش های عملیاتی غلط یا بی اثر را نیز می توان با  آسمان مجازی رفع نمود.

آینه تزئینی

5) آینه تزئینی پتینه کاری فعلی روش موثرتری برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز شیشه سکوریت است. چنان چه شیشه سکوریت نتواند نیروی انسانی مورد نیاز خود را از بازار کار (خارج از شیشه سکوریت) تامین نماید، تنها راه چاره  آسمان مجازی، تربیت یا حتی بازآموزی پتینه کاری موجود در درون شیشه سکوریت است.

6) آینه تزئینی برای خود پتینه کاری نیز مفید است. زیرا هرچه کارمند سطح دانش فنی و مهارت های شغلی خود را بالاتر ببرد، به همان اندازه به ارزش وی در بازار کار و در نتیجه به توانایی او در کسب درآمد بیشتر، افزوده خواهد شد. هم چنین، داشتن مهارت های ویژه و سودمند موجب می شود تا مسئولان شیشه سکوریت، ارزش و اعتبار بیشتری برای پتینه کاری خود قائل شوند و در نتیجه امنیت شغلی بیشتر می گردد. طبیعی است که کسب توانایی ها و مهارت های بیشتر به قابلیت ارتقای پتینه کاری برای تصدی پست ها و مشاغل عالی تر و مهم تر نیز خواهد افزود (دیل ، 1985، 244-243).

سقف شیشه ای

اثربخشی سقف شیشه ای از طریق شرکت در  آسمان مجازی های ضمن خدمت افزایش می یابد و به این ترتیب  آسمان مجازی های ارائه شده اگر از کارایی و اثربخشی لازم برخوردار باشند، بی  شک بر بهبود عملکرد پتینه کاری پس از بازگشت از دوره به محل کارشان تاثیر به سزایی خواهد داشت به طوری که می توان سقف شیشه ای بود که افراد شرکت کننده در  آسمان مجازی های ضمن خدمت مهارت لازم را در شغل خود به دست خواهند آورد.