سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سقف شیشه ای با آینه کاری

سقف شیشه ای با آینه کاری

   آینه کاری اولیه درماندگی آموخته شده از این لحاظ که انعطاف مفهومی لازم را برای توضیح چگونگی بسط درماندگی به رویدادهای غیرشانسی آینده نداشت، مورد انتقاد قرار گرفته است. آبرامسون (1978؛ به­نقل از سیف­نراقی و نادری، 1387) با استفاده از نظریه اسناد به عنوان یک چارچوب آینه کاری، مدل درماندگی آموخته شده را بسط داده­اند تا درکی از چگونگی بسط درماندگی به رویدادهای غیرشانسی آینده فراهم آورند.

 

سقف شیشه ای با آینه کاری روی دیوار

این آینه کاری روی دیوار بسط یافته بر ابعاد سه گانه­ای هستند که افراد برای علت­های شکست و موفقیت­های خود ذکر می­کنند و عبارتند از؛ 1- علت­های درونی در مقابل بیرونی 2- پایدار در مقابل ناپایدار 3- فراگیر در برابر آینه کاری روی دیوار.

 

سقف شیشه ای با آینه کاری مدرن

سبک تبیین[1] که از آن تحت عنوان سبک آینه کاری مدرن هم یاد می­شود، به چگونگی  ادراک و تفسیر فرد از علت­های موفقیت و شکست خودش اشاره دارد. فرض این نظریه آن است که ما انسان­ها می­کوشیم تا به کمک دلایلی که برای رفتارهای خودمان و دیگران می­یابیم آن رفتارها را درک کنیم. بنا به گفته  آینه کاری مدرن [2] در سال 2004 "نظریه نسبت دادن به ما می­گوید که چگونه تبیین­ها، توجیه­ها و بهانه­های فرد درباره­ی خودش و دیگران بر انگیزش او تأثیر می­گذارند" (سیف­نراقی و نادری، 1387).

 

سقف شیشه ای با آینه کاری منزل

آینه کاری منزل تبیین، متغییر شخصیت نسبتاً پایدار با مبنای شناختی است که نشان می­دهد افراد چگونه رویدادهای ناگوار زندگی خود را توجیه می­کنند. سبک تبیین در هر فرد، در دوره­ی آینه کاری منزل شکل می­گیرد و در صورتی که مداخله­ای برای تغییر آن اعمال نشود، سرتاسر عمر پابرجا می­ماند (سلیگمن، 1996؛ به­نقل از سیف­نراقی و نادری، 1387). در یک تقسیم­بندی کلی، سبک تبیین به دو صورت سبک تبیین خوشبینانه و سبک تبیین بدبینانه وجود دارد:

 

سقف شیشه ای با آسمان مجازی

عموم مردم، خوش­بینی را به صورت در نظر گرفتن نیمه­ی پر لیوان، یا دیدن نور امید در هر پدیده، یا عادت به انتظار پایانی خوش داشتن برای هر دردسر واقعی، در نظر می­گیرند. عموماً مثبت اندیشی و خوش­بینی به این صورت نگریسته شده است که عبارت­های تقویت کننده را با خود تکرار کنیم.

 

[1]-Explanatory style

[2]-Wolfelj

 

ادرس دکو بر روی نقشه

آینه کاری