سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیشه های دکوراتیو آشپزخانه

شیشه دکوراتیو آشپزخانه

در سال­های اخیر، با گسترش شیشه دکوراتیو مثبت و تاکید بر خوش­بینی به عنوان یک ویژگی مثبت، بدبینی هم بی­نصیب نمانده است و سهمی از پژوهش­ها و تلاش­ها را به خود معطوف کرده است. یکی از این تلاش­ها، فرضیه خنثی­سازی است که توسط فردریکسون (2003؛ به­نقل از اصلانی و همکاران، 1391) ارائه شده است. در این شیشه دکوراتیو اعتقاد بر این است که احساسات مثبت توانایی بالقوه­ی خنثی کردن احساسات منفی را که در ما ریشه دوانده­اند را دارند.

 

آینه دکوراتیو آشپزخانه

واضح تر این­که ایده پشت این آینه دکوراتیو این است که فرایند تفکر ما نمی­تواند در آن واحد هم محدود هم گسترده باشد. باید یکی از این دو راه را برگزید. بنابراین تحریک احساسات مثبت در مقابل احساسات منفی می­تواند از فشار احساسات منفی بکاهد و این وسعت احساسات مثبت آینه دکوراتیو که از آن جهان را می­بینیم برای ما گسترده­تر می­کند. اثر خنثی­سازی نه فقط در سطح احساسی بلکه در سطح فیزیولوژیکی هم انجام می­شود.

 

شیشه تزئینی آشپزخانه

شیشه تزئینی در سال 2000 فرضیه خنثی سازی را با اندازه­گیری ضربان قلب، فشارخون و شاخص انقباض عروق مورد آزمایش قرار داد. این آزمایش بدین گونه بود که از شرکت کنندگان خواسته شد هنگامی که به آن­ها گفته می­شود تنها یک دقیقه فرصت دارند که یک سخنرانی آماده کنند و آن را جلوی شیشه تزئینی اجرا کنند میزان احساسات منفی ناشی از ترس و اضطراب که در آن­ها به وجود آمده بود را بیان کنند.

 

آینه تزئینی آشپزخانه

به آن­ها گفته شد که آینه تزئینی ضبط شده از سخنرانی­­­شان توسط گروهی از شرکت­کنندگان دیگر ارزیابی خواهد شد. این در حالی است که می­دانیم رتبه اول ترس برای یک شهروند آینه تزئینی سخنرانی در مقابل جمع است. دستورالعملی که به آن­ها داده شد که در عرض یک دقیقه سخنرانی را آماده کنند، مسلماً باعث تحریک احساس ترس در آن­ها شد. (جالب است بدانیم رتبه دوم ترس در میان آمریکایی­ها، ترس از مرگ است.

 

آینه آنتیک و آینه تایل آشپزخانه

طبق نظر  آینه آنتیک و آینه تایل معروف جری سین فلد، این نکته خیلی جالب است زیرا معنای آن این است که یک شهروند آمریکایی در یک مجلس ختم ترجیح می­دهد در قبر باشد تا این­که بخواهد برای آن مرحوم سخنرانی را انجام دهد!) شرکت کنندگان افزایش در ضربان قلب، فشارخون و شاخص انقباض عروق را همان طورکه انتظار می­رفت گزارش کردند. سپس به صورت تصادفی به آن­ها گفته شد دو تا از آن چهار ویدئو کلیپ را نگاه کنند. از میان آن چهار ویدئو کلیپ دو تا از آن­ها باعث برانگیخته شدن احساس شادی و رضایت می­شد، یکی خنثی بود و دیگری باعث برانگیخته شدن احساس غم.

 

شرایط قلبی  آینه آنتیک و آینه تایل شرکت کنندگان از زمانی که مشاهده آن ویدئو کلیپ­ها را آغاز کردند تا هنگامی که به حالت نرمال برگشتند تحت نظر بود. نتایج این مطالعه فرضیه­ی خنثی­سازی را تائید می­کند چرا که از بین شرکت کنندگان آن­هایی که آن دو ویدئو که احساسات مثبت در آن­ها تحریک می­شد را مشاهده کردند، در مقایسه با افرادی که ویدئوهای خنثی یا با احساسات منفی را دیدند، شرایط قلبی عروقی­شان به طرز قابل توجهی سریع­تر به حالت نرمال برگشت و جالب این که آن­هایی که ویدئوها را با احساسات منفی را نگاه کردند بیشترین زمان را برای رسیدن به شرایط نرمال گذراندند (فردریکسون،2003؛ به­نقل از اصلانی و همکاران، 1391).

شیشه دکوراتیو بر روی نقشه

شیشه-دکوراتیو-آینه-دکوراتیو