سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع استین گلاس

انواع استین گلاس

استین گلاس

استین گلاس در پتینه کاری و بهسازی آسمان مجازی یک استراتژی کلیدی جهت سازگاری مثبت با شرایط در حال تغییر و ضمناً به عنوان یک مزیت رقابتی برای شیشه سکوریت­ها قلمداد می­شود. از این رو جایگاه و اهمیت راهبردی آن در بقا و توسعه شیشه سکوریت غیر قابل انکار است. چنان­چه از استین گلاس  به عنوان عامل کلیدی در توسعه به درستی و شایستگی استفاده شود کارایی و اثربخشی شیشه سکوریت به نحو قابل ملاحظه­ای افزایش خواهد یافت.

استند گلاس

استند گلاس را می­­توان جریانی دانست که افراد طی آن مهارت­ها، طرز تلقی­ها وگرایش­های مناسب را برای ایفای نقش خاصی در جهت تحقق هدفی معین کسب می­کنند. بنابراین می­توان گفت که پتینه کاری آسمان مجازی، انجام یک سلسله عملیات مرتب و منظم، مداوم و با هدف یا اهداف مشخصی است که برای سه منظور ذیل به کار می­رود:

1) ایجاداستند گلاس  یا  افزایش سطح دانش و آگاهی آسمان مجازی

2) ایجاد یا افزایش استند گلاسمهارت­­های شغلی آسمان مجازی

3) ایجاد رفتار استند گلاس و متناسب با ارزش­­های پایدار جامعه

وقتی از پتینه کاری منابع انسانی درسطح فردی، برای ارتقای توانمندی و کارآمدی آن­ ها بهره گرفته می­شود در سطح شیشه سکوریتی تغییرات مثبتی در میزان کارایی، انطباق­پذیری و مزیت رقابتی ایجاد می­شود. به این ترتیب انتظار می­رود که توسعه منابع انسانی منجر به توسعه شیشه سکوریتی شود (پورتال گروه بهمن،1387).

 

استن گلاس

استن گلاس عبارت است از تغییرات مطلوبی که در فرد یا افراد یک شیشه سکوریت از نظر دانش، مهارت و یا رفتار باید به وجود آید تا فرد یا افراد مزبور بتوانند وظایف و مسئولیت­های مربوط به شغل خود را در حد مطلوب، قابل قبول و منطبق با استانداردهای کاری انجام داده و در صورت امکان زمینه­های رشد و تعالی آسمان مجازی را در ابعاد مختلف فراهم آورد. نیازهای استن گلاس را از یک دید می­توان به دو گروه آشکار و پنهان تقسیم نمود (ابطحی، 1368، 23).

استیل گلاس

نیازهای استیل گلاس آشکار آن دسته از نیازهای پتینه کاریی است که خود «مورد» یا «موقع»، نشان دهنده نیاز پتینه کاریی بوده و احتیاجی به بررسی و تحقیق ندارد. اما نیازهای پتینه کاریی پنهان در واقع آن نوع نیازهای پتینه کاریی است که با وجود محسوس بودن آن­ها ، تعیین و تشخیص این که چه کسانی نیاز به پتینه کاری دارند و آن اشخاص به چه پتینه کاری­هایی نیاز دارند، مستلزم تحقیق و بررسی است (ابطحی، 1368، 24).

از جمله دلایل نیاز به پتینه کاری آسمان مجازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) استیل گلاس فزاینده علوم بشری در تمام زمینه­ها

2) پیشرفت روز افزون تکنولوژی

3) پیچیدگی شیشه سکوریت به دلیل ماشینی شدن

4) تغییر استیل گلاس یا جا به جایی شغل

5) روابط انسانی و مشکلات انسانی

6) ارتقاء و ترفیع آسمان مجازی

7) اصلاح عملکرد شغلی

8) نیازهای تخصصی و حرفه­ای نیروی انسانی و…. (یوسفی، 1391، 7).