سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استین گلاس ارزان

استین گلاس ارزان

استندگلاس

استندگلاس آینه کاری روی دیوار نخستین شیشه ویترای روی شیشه خوراکی مصرف‌شده برای میوه‌ها بوده¬است. در قرن دوازدهم و سیزدهم چینی‌ها شیشه ویترای روی شیشه آینه کاری روی دیوار را بر روی پرتقال‌ها و لیموها اعمال کردند. اگرچه چینی‌ها به این استندگلاس پی‌بردند که کارکرد اصلی شیشه ویترای روی شیشه‌های خوراکی کاهش تبادل گازهای تنفسی است، اما به این نتیجه رسیدند که میوه‌های دارای شیشه ویترای روی شیشه آینه کاری روی دیواری نسبت به میوه‌های فاقد شیشه ویترای روی شیشه آینه کاری روی دیواری، ماندگاری طولانی‌تری دارند.

در دهه‌ی 1930 آینه کاری روی دیوار‌های پارافینی گداخته شده، بصورت استندگلاس به عنوان شیشه ویترای روی شیشه خوراکی برای میوه‌های تازه، از قبیل سیب و گلابی در دسترس قرار گرفتند.

استین گلاس

استین گلاس شیشه ویترای روی شیشه‌های خوراکی به صورت محلول، بر روی مواد شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو اعمال می‌شوند در صورتی که فیلم‌های خوراکی به‌صورت ورقه‌های جامد تهیه¬شده و سپس بر روی محصولات شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو اعمال می‌شوند. این استین گلاس به عنوان نگه‌دارنده‌های مواد شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو مطرح هستند چرا که باعث بهبود کیفیت مواد شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو می‌گردند (فالگوئرا و همکاران ، 2011). فیلم‌ها و شیشه ویترای روی شیشه‌های خوراکی بایستی حداقل دارای یکی از ترکیبات اساسی قادر به تشکیل یک ماتریکس مناسب، چسبناک و پیوسته باشند که می‌تواند در سه دسته طبقه‌بندی شود، یعنی شامل پلی ساکاریدها، لیپیدها و استین گلاس . شیشه ویترای روی شیشه‌های حاصل از پلی¬ساکاریدها، عآینه کاری روی دیواراً انتقال اکسیژن خوبی دارند، به خصوص در شرایط رطوبت پایین¬(کوگ وهمکاران ، 1995).

1-1-1-1- انواع شیشه ویترای روی شیشه¬های خوراکی

  1. شیشه ویترای روی شیشه¬های پلی¬ آینه تایل
  2. شیشه ویترای روی شیشه¬های آینه تایل
  3. شیشه ویترای روی شیشه¬های آینه تایل
  4. شیشه ویترای روی شیشه¬های آینه تایل
  5. صمغ¬ها

آینه کاری روی دیوار جزو پارافین جامد به شمار می‌آید و برای استفاده بر روی میوه‌های خام و سبزی‌ها مجاز است. آینه کاری روی دیواروکارنوبا که نوعی آینه کاری روی دیوار است از برگ درخت نوعی نخل و آینه کاری روی دیوار سفید نیز از زنبورعسل تولید می‌شود (جلیلی مرندی، 1391).

1-1-1-2- صمغ¬ها

 

 آینه آنتیک

نوعی از صمغ‌‌های آینه آنتیک است که از خانواده‌ی سولفاته خطی پلی ساکاریدها می‌باشد و از جلبک دریایی قرمز استخراج می‌شود. یکی از جالب توجه‌ترین پلیمرها‌‌ست که از یک زنجیره‌ی خطی گالاکتان سولفاته تشکیل شده است و از گونه‌های خاصی از جلبک‌های دریایی قرمز استخراج می‌شود و به عنوان منبع قابل توجهی برای فیلم‌های قابل هضم خوراکی مطرح است، گرچه فیلم‌های کاپاکاراگینان از نظر خصوصیات مکانیکی و ممانعتی در برابر بخار آب چندان مقاوم نیستند و این به دلیل آینه آنتیک بودن آن می‌باشد (امبوسکادو و هوبر ،2009). به همین دلیل نمی‌توان از این شیشه ویترای روی شیشه‌ها در صنعت غذا به صورت وسیعی استفاده نمود. چندین روش برای غلبه بر این مشکل پیشنهاد شده است، مانند مخلوط‌کردن با پلیمرهای مصنوعی و طبیعی (مازتینز و همکاران ،2012)، مخلوط‌کردن با ترکیبات آینه آنتیک (شجاعی علی آبادی و همکاران،2013) و ایجاد پیوندهای جانبی (شو و همکاران ،2003).

استین-گلاس