سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آینه تزئینی ونیزی

آینه تزئینی ونیزی

برخی آینه تزئینی معتقد می­شویم که آن رویداد ناخوشایند، همیشه ادامه خواهد یافت و ما نمی­توانیم برای بهتر ساختن آن، قدمی برداریم. چنین افکاری که به تداوم رویدادها مربوط­اند، باعث می­شوند ناراحت شویم و بدون آن که تلاشی به عمل بیاوریم، از کوشش بیشتر دست برداریم. برعکس، اگر آینه تزئینی باشیم که آن وضعیت، موقتی و قابل تغییر است، آنگاه خود را پرانرژی می­یابیم و درصدد پیدا کردن راهی برای تغییر دادن آن، برمی­آییم.

شیشه تزئینی ونیزی

در این شیشه تزئینی به دو صورت می­توان با دانش­آموز تمرین کرد: 1- با استفاده از تصاویر کارتونی 2- با استفاده از تبیین رویدادهای زندگی واقعی. که در این پژوهش از تصاویر کارتونی استفاده شد (سایت آپارات، شیشه تزئینی). جلسه آخر جمع­بندی جلسات و اجرای پس­آزمون اختصاص یافت.

 

 استین گلاس ونیزی

گام اول-  آموزش گفتگوی استین گلاس : بعضی از کودکان می­دانند که هرگاه اتفاق ناخوشایندی برای آن­ها روی می­دهد به خودشان چه می­گویند؛ اما بعضی دیگر از این گفته­ها، آگاهی ندارند. مهم­ترین نکته این است که تأکید کنید استین گلاس زدن با خود عملی کاملاً طبیعی است که همه آن را انجام می­دهند. با کمک این روش افراد وا­داشته می­شوند .

 

شیشه ویترای ونیزی

شیشه ویترای درونی را تغییر دهند و اظهارات سازنده­ای به نام نجواهای درونی تقویتی یا مثبت را در جریان کنار آمدن با فشار روانی یا رسیدن به هدفشان با خود تکرار کنند، به عملکرد خود فکر کنند و خود را برای عمل و اقدام و مقابله تقویت نمایند. اهم آموزش­های داده شده شامل مفهوم خود­گویی و انواع آن و نقش خود افراد در خودگویی، آشنایی با افکار خودمغلوبی و اظهارات مربوط به خود، در آموزش خودگویی مثبت از نمایش عملی، ایفای نقش و سی دی آموزشی خودگویی مثبت استفاده شد (مقیمیان و کریمی، شیشه ویترای).

 

شیشه دکوراتیو  و یا آینه دکوراتیو ونیزی

گام دوم-  توضیح مدل شیشه دکوراتیو  و یا آینه دکوراتیو برای کودک: وقتی که دانش­آموز توانست از گفتارهای درونی خود، آگاهی پیدا کند، وقت آن رسیده که مدل ABC را برای او توضیح داده شود. نکته­ی مهم این است چگونگی احساس او به­طور قطع از آن واقعه­ی ناراحت کننده ناشی نمی­شود؛ بلکه او در هنگام بروز مشکلات به خود چه می­گوید، باعث می­شود که چنان احساسی پیدا کند. همچنین در این مرحله الگوی دقیق رفتاری مشخص می­شود.

شیشه دکوراتیو  و یا آینه دکوراتیو نوری

گام سوم-  ربط دادن افکار به شیشه دکوراتیو  و یا آینه دکوراتیو : به دانش­آموز می­گوییم که وظیفه­ی او آن است که هر فرد را با احساسی که با آن همراه است، ارتباط دهد. مثلاً بگویید: هر وقت با بهترین دوستت دعوایت شود، می­توانی درباره­ی این دعوا افکار مختلفی داشته باشی. و هر فکر، باعث می­شود که احساس مختلفی پیدا کنی.

 

ادرس آینه تزئینی بر روی نقشه

شیشه-تزئینی-و-آینه-تزئینی