سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دکوراسیون با شیشه

نتایج این شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو با شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو­های آینه کاری روی دیوار و آینه کاری (1391) مبنی بر اثربخشی برنامه روانی- آموزشی بر کاهش استین گلاس آموخته شده دانش‌آموزان همسو است.

امیریان (1392) در شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو خود به بررسی ارتباط استین گلاس آموخته شده با پیشرفت تحصیلی همراه با بررسی میانجی­گری اضطراب امتحان و اهمال­کاری تحصیلی پرداخت. نتایج نشان داد که بین درماندگی آموخته شده و پیشرفت شیشه دکوراتیو  و یا آینه دکوراتیو، ارتباط منفی معنادار و بین درماندگی آموخته شده با هر یک از متغیرهای اضطراب امتحان و اهمال­کاری تحصیلی، ارتباط مثبت معنادار وجود دارد.

تأکید بر عوامل بیرونی، غیرقابل کنترل و ناپایدار از سوی دانش­آموزان با ناتوانی یادگیری و آینه تایل تحصیلی آنان به تدریج باعث شکل­گیریِ خودپنداره­ی تحصیلی ضعیف­تری در آن­ها نسبت به سایر دانش­آموزان می­شود (الباوم و وان[1]، 2001؛ به­نقل از علایی­خرایم و همکاران، 1391).

فرضیه­ی دوم شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو: برنامه روانی- آموزشی بر ویترای روی شیشه و یا شیشه ویترای  دانش­آموزان با ناتوانی یادگیری تأثیر دارد.

نتایج تجزیه و تحلیل داده­ها نشان داد که برنامه روانی- آموزشی باعث افزایش شیشه ویترای و یا ویترای روی شیشه دانش‌آموزان شده است .آینه کاری روی دیوار، یکی از مفاهیم مورد تأکید در نظریه­های یادگیری است. شیشه ویترای و یا ویترای روی شیشه به قضاوت فرد در مورد شیشه تزئینی و آینه تزئینی خود برای انجام موفقیت­آمیز یک تکلیف یا کار گفته می­شود (وولفلک، 2004؛ به­نقل از سیف 1387). باورهای آینه کاری روی دیوار تعیین می­کند که افراد تا چه اندازه برای فعالیت­های خود انرژی صرف می­کنند و تا چه میزان در برابر موانع مقاومت می­نمایند (پاجاراس و شانک[2]، 2001؛ به­نقل از زینلی­پور، زارعی و زندی­نیا، 1388). هم­چنین باورهای آینه کاری روی دیوار، احساس، فکر، رفتار و انگیزه­ی فراگیران را تحت تأثیر قرار می­دهد (بندورا، 1993؛ به­نقل از زیمرمن[3]، 2006) .آینه کاری روی دیوار بر رفتار استین گلاس بسیار تأثیرگذار است. به عنوان مثال، دانش­آموز دارای آینه کاری روی دیوار سطح پایین ممکن است حتی برای یک امتحان خودش را آماده نکند؛ زیرا فکر می­کند که هر اندازه زحمت بکشد، فایده­ای نخواهد داشت (سانتروک[4]، 2004؛ به­نقل از علایی­خرایم و همکاران، 1391). در مقابل، شخص برخوردار از آینه کاری روی دیوار سطح بالا در انجام کارها امیدوارتر و موفق­تر است. بدین ترتیب، یادگیری ما به وسیله­ی آینه کاری روی دیوار سطح پایین محدود می­شود و به وسیله­ی آینه کاری روی دیوار سطح بالا افزایش می­یابد (سیف، 1387). علاوه بر این فریلیچ و شچمن (2011) در آینه کاری خود بر روی کودکان اختلال یادگیری به این نتیجه رسیدند که دانش­آموزان دارای اختلال یادگیری در مقایسه با دانش­آموزان بدون اختلال، دارای خلق آشفته و احساس شیشه ویترای و یا ویترای روی شیشه کمتری دارند. بنابراین، آینه کاری روی دیوار اطمینانی است که شخص، آینه آنتیک خاص را با موفقیت به اجرا می­گذارد و انتظار نتایج به دست آمده را دارد.

[google_map src=""]

 

1- Elbaum & Vaughn

1- Pajares & Schunk

2- Zimmerman

3- Santrock

?شیشه دکوراتیو?‎