سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آینه کاری با شیشه تزئینی

هدف کلی این آینه کاری، تعیین تأثیر روشهای تقسیم سود در شرکتهای داروسازی وپتروشیمی  پذیرفته­شده در بورس اوراق بهادار تهران بر بازدهی سهام آنها می­باشد. آینه کاری این تحقیق از دو جنبه مطرح است­، اهمیت نظری تحقیق  که بررسی ارتباط روش­های تقسیم سود و قیمت سهام، که وقتی متغیر نوع شرکت به همراه نوع صنعت وارد معامله تأثیر سود تقسیمی بر بازده سهام می­شود ،می­تواند شیشه دکوراتیو  و یا آینه دکوراتیومتفاوت واحتمالاً جدیدی به همراه داشته باشد. از نظرکاربردی ، سهامداران و ذینفعان  شرکت­ها با کشف چنین روابطی، می­توانند روشها و شیشه دکوراتیو  و یا آینه دکوراتیو خود را جهت سرمایه­گذاری در سهام شرکت­ها و ارائه قیمت پیشنهادی خرید سهام اعلام نمایند.

  اطلاعات شیشه ویترای مورد نیاز برگرفته از صورت­های مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس، با توجه به دوره­ی زمانی 1385تا1390، استخراج شده است. برای بررسی فرضیات از آزمون شیشه ویترای بهره گرفته شد. بر اساس ویترای روی شیشه بدست آمده بین روش تقسیم سود و نوع صنعت، همچنین بین روش تقسیم سود و سود هرسهم رابطه معنی داری وجود دارد. اما وجود رابطه بین روش استین گلاس سود وبازدهی هر سهم مورد تایید قرار نگرفت. بین روش تقسیم سود وتغییرات قیمت استین گلاس هم رابطه معناداری وجود ندارد.

 

واژگان کلیدی :سودهرسهم، تقسیم سود، بازدهی سهام، نوع صنعت، نوع شرکت، تغییرات قیمت سهام

سود از جمله مفاهیم با اهمیت شیشه تزئینی و آینه تزئینی و مالی است که موجب با اهمیت شدن روشهای  تقسیم سود در مدیریت مالی می­گردد. مهمترین تصمیم گیری­ها در موسسات به ترتیب تصمیمات     سرمایه گذاری، تصمیمات تامین مالی و تصمیمات مربوط به تقسیم سود سهام است. همان طور که ملاحظه می­شود سومین تصمیم گیری مهم در موسسات شیشه تزئینی و آینه تزئینی به روش تقسیم سود سهام است، یعنی درصدی از سود که به طور نقد به سهامداران پرداخت می­شود.

روشهای تقسیم آینه کاری روی دیوار یکی از بحث انگیزترین مباحث مالی است. تقسیم سود از دو جنبه بسیار مهم در خور توجه است، از یک طرف عاملی اثر گذار بر سرمایه گذاری های فراروی شرکت­ها است و موجب کاهش منابع داخلی و افزایش نیاز به منابع مالی خارجی می­شود و از سوی دیگر، بسیاری از سهامداران خواهان تقسیم سود نقدی هستند، از این رو، سهامداران با هدف حداکثر کردن آینه کاری روی دیوار همواره باید بین علاقه های مختلف خود و فرصتهای سودآور سرمایه­گذاری تعادل برقرار کنند. بنابراین، تصمیمهای تقسیم سود که ازسوی مدیران گرفته می­شود، بسیار حساس و دارای اهمیت است( رهنمای رودپشتی وفرزین، 1384).

آینه آنتیک که روش تقسیم سود نقدی را برای تقسیم آینه آنتیک خود انتخاب می­کنند، یعنی ترجیح   می­دهند تا سود خود را به صورت نقدی بین سهامداران تقسیم کنند این تصمیم برای سهامداران حاوی آینه تایل است و سریعاً بر قیمت سهام آن شرکت تأثیر مثبت می­گذارد. همچنین چنانچه شرکت­ها تصمیم به تقسیم سود به صورت سهام باشند، این تصمیم بر قیمت سهام آینه تایلتأثیر منفی می­گذارد (کانوال اقبال خان،2012).

[google_map src=""]

?آینه کاری?‎