سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویترای روی شیشه با شیشه تزئینی

شرکت ویترای روی شیشه : طبق مدل والتر شرکت های رشدی، شرکت­هایی هستند که در آنها نرخ بازده سرمایه­گذاری (r) بزرگتر از هزینه سرمایه است (r>k) ویترای روی شیشهاین­است که مؤسسات مزبور دارای فرصت­های سرمایه­گذاری سودآور متعددی می­باشند(اسلامی بیدگلی، 1381). شرکت ویترای روی شیشه  طبق مدل والتر شرکت های معمولی، شرکت­هایی هستند که در آنها نرخ بازده سرمایه­گذاری (r) برابر با هزینه سرمایه است (r=k) و در این موسسات خط و مشی تقسیم سود بر ارزش سهام تاثیری ندارد (اسلامی بیدگلی، 1381).

شرکت شیشه ویترای: طبق مدل والتر شرکت­های نزولی، شرکت­هایی هستند که در آنها نرخ بازده     سرمایه­گذاری (r) کوچکتر از هزینه سرمایه است(r<k) (اسلامی بیدگلی، 1381).

بازده آینه کاری: بازده هر سهم برابر با تغییرات قیمت سهام نسبت به سال گذشته بعلاوه سود تقسیمی هر سهم در پایان سال می­باشد (اسلامی بیدگلی، آینه کاری مدرن).

در این فصل به آینه کاری منزل و تفصیل مطالبی می­پردازیم، که به لحاظ تئوریکی زیرساخت­هایی مفهومی برای موضوع مورد مطالعه فراهم می­آورند. هر تحقیق و پژوهش علمی که صورت می­گیرد بر پایه­ی ارکان و نتایج مطالعات و تحقیقات پیشین استوار است. در این فصل شیشه دکوراتیو  و یا آینه دکوراتیو دستاوردهای تحقیقاتی پژوهشگران قبلی در ارتباط با موضوع مورد نظر شناسایی می­شوند.

  در ارتباط با آینه آنتیک تحقیق حاضر مفاهیم مربوط به روشها و تئوری های تقسیم سود و بازده سهام شرکت ها مورد کندوکاو بیشتر قرار می­گیرند. همچنین چندین نمونه از پژوهشهای مرتبط پیشین در این فصل ارائه شده است.

 

2-2) بخش اول:سود و روشهای تقسیم سود

2-2-1)تئوری . آینه تایل [1]

  تئوری و نحوه محاسبه سود در کانون ادبیات حسابداری مدیریت و مالی قرار می­گیرد. اقتصاددانان برای بهبود مفاهیم سود و انطباق آن با مشاهدات دنیای واقعی کوشش زیادی کرده­اند اما در حل آینه کاری روی دیوار مربوط به اندازه گیری سود موفقیت چندانی نداشته­اند. لیکن حسابداران برای اندازه­گیری سود، قواعد دقیقی را به کارگرفته و به موضوع نزدیکی آن به مفاهیم اقتصادی نیز توجه چندانی نکرده­اند. درنتیجه مفهوم سود هنوز هم دستخوش تفسیرهای گوناگونی قرار می­گیرد (شباهنگ، استین گلاس).

 

[1] Profit Theory