سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آینه کاری روی دیوار مشجر

گودفری[1]  ( آینه کاری روی دیوار ) و همکارانش در کتاب ­« تئوری حسابداری » آینه کاری روی دیواررا اینگونه تعریف می­کند: « هنگامی که حقوق صاحبان سرمایه بر حسب ارزش و در یک مقیاس معین بیان گردد، سود عبارت از تغییر در سرمایه (حقوق صاحبان آینه کاری روی دیوار) یک واحد انتفاعی بین دو دوره زمانی باستثنای تغییرات ناشی از سرمایه گذاری و توزیع سود به صاحبان سهام است. »

از دیدگاه عملی شیشه دکوراتیو حسابداری را بدین­گونه تعریف کرده­اند:

تفاوت بین ویترای روی شیشه تحقق یافته ناشی از معامله های دوره و بهای تمام شده منقضی شده مربوطه. تعریف مزبور، بیانگر این است که استین گلاس حسابداری دارای پنج ویژگی است :

سود حسابداری مبتنی بر معامله های آینه کاری است که شرکت آنها را انجام داده است. برحسب سنت، حرفه حسابداری برای محاسبه سود از روش معاملاتی استفاده کرده است. این معامله می­تواند درون سازمانی یا برون سازمان باشد.

  •  آینه کاری مدرن حسابداری بر مبنای فرض دوره زمانی، به عنوان یک امر بدیهی، قراردارد و به عملکرد مالی شرکت در طی یک دوره زمانی مفروض یا مشخص اشاره دارد.
  • سود حسابداری که بر مبنای اصل تحقق درآمد آینه دکوراتیو، ایجاب می کند تا درآمد تعریف شود، آن را اندازه گیری و ثبت نمود .
  • سود حسابداری ایجاب می­کند که بهای جاری را بر حسب بهای تاریخی اندازه­گیری کرد، یعنی باید اصل بهای تاریخی را به صورت دقیق رعایت نمود. یک دارایی بر مبنای بهای تمام شده (بهای خرید).ثبت می­شود تا زمانی که فروش تحقق یابد، ودرآن زمان هرنوع تغییری درارزش ثبت می­شود.
  • سود حسابداری ایجاب می­کند که درآمدهای تحقق­یافته دوره در رابطه با هزینه­های مربوط، مناسب یا ذیربط مورد توجه قرارگیرند. از این رو، سود حسابداری بر مبنای اصل تطابق قرار دارد. اصولاً برخی از هزینه ها، هزینه دوره هستند که به درآمد تخصیص می­یابند و برخی دیگر به آینه آنتیک دارایی به دوره بعد منتقل می­شوند.

برخی از شیشه تزئینی و آینه تزئینی که برسود حسابداری در قالب سنتی آن وارد آمده به شرح زیر می­باشند:

  • هنوز فرمول روشنی برای محاسبه سود حسابداری ارائه نشده­است.
  • سود حسابداری یک معیار کوتاه مدت است و منافع بلند مدت را مد نظر قرار نمی­دهد،         به­گونه­ای که ممکن است سود فعلی به قیمت از دست­دادن سودهای آتی تحصیل شده­باشد.
  • سود حسابداری، ارزش زمانی پول و تغییرات در سطح قیمت­ها را در نظر نمی­گیرد.
  • سود حسابداری به دلیل اینکه مبتنی بر روش های اختیاری حسابداری تعهدی و برآوردها     می­باشد، می­تواند تحت تاثیر فنون و روش­های مختلف مدیریت سود قرارگیرد.
  • تغییر سطح قیمت­ها ، معنای سود محاسبه­شده برمبنای پول تاریخی را تغییر داده­است.

[1] Godfrey

[google_map src=""]

 

?آینه کاری روی دیوار?‎