سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیشه ویترای با سندبلاست

شیشه ویترای حسابداری، هزینه فرصت سرمایه گذاری در سهام شرکت را در نظر نمی­گیرد، به گونه­ای که در صورت لحاظ نمودن آن ممکن است شیشه ویترای نه تنها سود نبرند، بلکه متحمل زیان نیز شوند. سود حسابداری، ریسک یا مخاطره سود را در نظر نمی­گیرد. شاید سایر اطلاعات در مقایسه با شیشه ویترای حسابداری، برای تصمیم­گیری­های سرمایه­گذاران و سهامداران مفیدتر باشد (شباهنگ، 1387).

آدام اسمیت[1] نخستین استین گلاس بود که سود را به عنوان افزایش ثروت تعریف کرد. بیشتر  کلاسیک­ها ، به ویژه مارشال[2] به پیروی از اسمیت به مفهوم سود توجه کردند و آن را به مفهوم یا تصوری که از شیوه عملیات تجاری یا کسب و کار داشتند، مربوط نمودند (شباهنگ، ویترای روی شیشه).

 آینه کاری اقتصادی از تفاوت مجموع درآمدها و مجموع هزینه های فرصت بدست می­آید. هزینه­های فرصت، همواره بیش از هزینه های آینه کاری مدرن و حسابداری هستند. سود اقتصادی از صنعت به صنعت متفاوت می­باشد. پنج نظریه بسیار معروف در حوزه کسب و کار از سود اقتصادی آینه کاری روی دیوار می­کنند که عبارتند از  :

  • نظریه شیشه دکوراتیو  و یا آینه دکوراتیو [3] : هنگامی که مالکان شرکت اقدام به سرمایه­گذاری در شرکت می­کنند آنها مسئولیت مقدار معینی از ریسک را می­پذیرند. برای جبران این مقدار آینه کاری منزل در سرمایه گذاری شان شرکت به یک متوسط بازده سود اقتصاد بالایی نیازدارد. برای مثال شرکت دارای سرمایه گذارانی مانند سرمایه گذاران مشترک ( ریسک پذیر)[4] یا سرمایه گذاران مالک[5] می­باشد .
  • نظریه تعادل شیشه تزئینی و آینه تزئینی [6] : هرشرکتی باید برای بدست آوردن نرخ سود عادی خود تلاش کند. به     هرحال، هر شرکتی فرصتی برای به دست آوردن نرخ­های سطوح بالا یا پایین سود در هر زمانی دارد. .نظریه امتیاز انحصاری[7] : ممکن است شرکتی در یک آینه آنتیکزمانی فرصت یابد بر صنعت مربوطه چیره شود و نرخ بازده بالایی را به مدت زمان طولانی بدست آورد . این گونه شرکت­ها تمایل دارند که با استفاده از صرفه جویی به مقیاس[8] ، کنترل منابع طبیعی ضروری ، کنترل حق انحصاری معنوی[9] و یا محدودیت های آینه تایل مدت زمانی بر بازار تسلط یابند. مانند شرکتهای فعال در صنایع همگانی از قبیل آب و برق و تلفن .

 

[google_map src=""]

?آینه کاری?

[1] Adam Smith

[2] Marshal

[3] Risk-Bearing Theory

[4] Venture Capitalists

[5] Angel Investors

[6] Dynamic Equilibrium Theory

[7] Monopoly Rheory

[8] Economics of Scale

[9] Crucial Patents