سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استین گلاس با آینه کاری تایل

  استین گلاس نخست بدین معنی است که سرمایه ی مالی را مالکان سرمایه گذاری­( یا سرمایه گذاری مجدد) نموده­اند، حفظ می­شود. از دیدگاه مفهوم نگهداری یا حفظ پول، استین گلاسبرابر است با تغییر در خالص دارایی هایی که با توجه به داد و ستدهای سرمایه ای که برحسب واحد پول بیان می­شوند ، تعدیل گردد. حسابداری سنتی که برای تعیین استین گلاسدارایی ها و بدهی ها از بهای تاریخی استفاده می­کند با مفهوم نگهداری پول سازگار است.

 آینه کاری روی دیوار دوم بدین معنی است که قدرت خرید      سرمایه­ای مالی که به وسیله مالک، سرمایه­گذاری­(­یا سرمایه گذاری مجدد­) می­شود، حفظ می­گردد. از دیدگاه قدرت خرید عمومی و حفظ ارزش پول، سود برابر است با تغییر در خالص دارایی­ها  که با توجه به داد و شیشه دکوراتیو  و یا آینه دکوراتیو سرمایه ای تعدیل می­گردد و برحسب همان واحد قدرت خرید پول بیان   می­شود. صورت­های مالی مبتنی بر بهای تاریخی که بر اساس سطح عمومی قیمت تعدیل­شوند با مفهوم حفظ ارزش پول و قدرت خرید عمومی سازگار است. عبارت سوم بدین معنی است که توان یا شیشه ویترای تولید فیزیکی شرکت حفظ شود.

سرانجام، در ویترای روی شیشه مفهوم حفظ یا نگهداشت سرمایه، موضوع نگهداری و حفظ ظرفیت تولید فیزیکی سازمان مطرح است که برحسب واحد قدرت خرید (همانند سال قبل ) بیان می­شود. حسابداری مبتنی بر ارزش جاری که با توجه به سطح آینه کاری قیمت تعدیل می­شود از مفهوم حفظ سرمایه استفاده می­کند که مبتنی بر قدرت خرید عمومی و حفظ ظرفیت یا توانایی تولید است (رهنمای رودپشتی و صالحی، آینه کاری مدرن).

رویکرد حفظ آینه کاری منزل برای اندازه گیری سود، مزایای متعددی دارد اما ایراد عملی آن این است که مربوط­ترین معیار سرمایه یعنی ارزش کل واحد انتفاعی در بازار، تنها برای شرکت­های سهامی عام فعال در بورس دردسترس است. مشکل دیگر این روش این است که اطلاعات مبسوط درباره   فعالیت­های عملیاتی مشخص واحد انتفاعی ارائه نمی­شود . اما بهر صورت، در مواردی که بتوان ارزشهای بازار را بدست آورد، این روش با اهمیت­ترین مکمل برای سود سنتی حسابداری و     نتیجه­ای مفید از ارائه اطلاعات مربوط به گردش وجوه نقد محسوب می­شود(رهنمای رودپشتی و صالحی، شیشه تزئینی و آینه تزئینی).

 

آینه آنتیک مفهوم سود را در سه سطح ساختاری، معنایی و رفتاری مورد بررسی قرار داد:

1) مفهوم سود در سطح آینه تایل: یعنی می توان سود را از مجرای قوانین و مقررات تعریف نمود. یکی از هدف های عمومی گزارشگری سود این است که سود باید نتیجه اجرای قواعد و روشهای منطقی و هماهنگ با یکدیگر باشد. در شرح این هدف، فرض بر این است که چنانچه           استفاده کنندگان، این قواعد را درک کنند می­توانند معنای سود گزارش­شده را تفسیر نمایند. نظر به این که سود حسابداری از بسیاری جهات بر مفاهیمی نظیر تحقق درآمد فروش و مقابله هزینه­ها با درآمد فروش مبتنی است، فرض می­شود که این سود انعکاسی از فعالیت­های واحد انتفاعی محسوب می­گردد.

[google_map src=""]

?استین گلاس?‎