سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیشه ویترای سقفی

اندازه­گیری شیشه ویترای، در این سطح از دو دیدگاه معاملاتی و فعالیت بررسی می­شود. روش کلی در رویکرد معاملاتی این است که در آمد فروش و شیشه ویترای ها هنگام وقوع براثر معاملات ثبت می­گردد و براساس رویکرد فعالیت، سود هنگامی ایجاد می شود که فعالیت­ها و رویدادهای مشخصی واقع می­شود. مثلاً سود فعالیت در خلال برنامه­ریزی، خرید، تولید و فرایندهای شیشه ویترای و فرایند وصول مطالبات ثبت می­گردد. هردو رویکرد، از لحاظ ناتوانی در انعکاس واقعیت­ها در اندازه­گیری سود مشابه یکدیگرند زیرا بر ارتباطات ساختاری و مفاهیمی اتکا دارند که همتایی در دنیای واقعی ندارند (شباهنگ، 1387).

2) مفهوم استین گلاس در سطح معنایی: یعنی می­توان سود را از مجرای رابطه آن با واقعیت­های اقتصادی تفسیر نمود. مرتبط­بودن سود با مشاهدات دنیای واقعی در این آینه کاری روی دیوار بررسی می­گردد. دو مفهوم تفسیری آن به شرح زیر است:

الف ) مفهوم حفظ شیشه دکوراتیو  و یا آینه دکوراتیو: سود به عنوان مبلغ مازاد پس از حفظ رفاه (ثروت) تعریف می­شود. به بیان دیگر سود سهامداران را می­توان به عنوان خالص گردش وجوه نقد (سود سهام منهای سرمایه جدید) به­علاوه تغییر در ارزش سهام واحد انتفاعی تعریف کرد. بسیاری از صاحب نظران، این مفهوم را اصلی­ترین مفهوم دانسته­اند زیرا از طریق تئوری اقتصاد نیز پشتیبانی می­شود.

ب ) مفهوم ویترای روی شیشه: سود خالص و اجزای متشکله آن غالباً به عنوان معیاری از کارایی مدیریت مورد استفاده قرار گرفته­است. از دیدگاه اقتصاد، کارآیی به معنای بکارگیری بهینه منابع محدود مورد اشاره قرار می­گیرد. کارایی، مفهومی نسبی است و تنها هنگامی معنا دارد که با معیاری ایده آل یا مورد انتظار مقایسه گردد. سود سال جاری را آینه کاری با سودهای قبل مقایسه و قضاوت کرد آیا سود هریک از سالها به هدف تعیین شده رسیده یا خیر؟ اما اگر سرمایه بکارگرفته شده در خلال سال ها تغییر یافته­باشد مبلغ سود باید برجمع سرمایه (نرخ بازده سرمایه گذاری) یا جمع درآمد فروش (نرخ حاشیه سود آینه تایل)تقسیم و مقایسه گردد.

3 ) مفهوم سود در سطح آینه کاری مدرن: یعنی می توان سود را با توجه به روشی که سرمایه گذاران آن را به کار می­برند مورد مطالعه قرار داد. مفاهیم سود در سطح عمل، به موارد زیر مربوط می­شود: فرایندهای تصمیم گیری سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان، واکنش مثبت اوراق بهادار در بازار آینه آنتیک نسبت به سود گزارش­شده، تصمیمات مدیریت درباره مخارج سرمایه ای و واکنش مدیریت و حسابداران نسبت به سود. بر اساس این هدف، سود باید بر اساس ابعاد رفتاری آن ارزیابی گردد . یکی از ویژگی­های رفتاری سود، توان پیش بینی آن است. سرمایه­گذاران علاقه مندند که آینه کاری منزل آتی، سود سهام آتی و قیمت سهام را پیش بینی کنند. سایر استفاده کنندگان ممکن است به پیش بینی توان واریز بدهی­ها یا سایر ویژگیهای مربوط به تصمیم­گیریهای مرتبط با واحد انتفاعی تمایل داشته­باشند. ویژگی دیگر، معرف ارتباط نزدیک سود حسابدارای با گردش وجوه نقد است زیرا گردش وجوه نقد برای شیشه تزئینی و آینه تزئینی سرمایه گذاری اطلاعات مربوط­تر محسوب می­شود.

[google_map src=""]

شیشه ویترای