سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیشه ویترای با شیشه کابینت

محدودیتهای شیشه ویترای: اگر یک شرکت دچار مشکلات جریان نقدینگی یا سودآوری شده باشد، اعتباردهندگان ممکن است محدودیت در پرداخت سود شیشه ویترای را به عنوان بخشی از شرایط وام جدید لازم بدانند. در این وضعیت شیشه ویترای محدود کردن پرداخت سود سهام را براساس قراردادی که با موسسه اعتبار دهنده دارد، می پذیرد به عنوان مثال یک قرارداد وام ممکن است پرداخت سود سهام را از زمانی که نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام /21بیشتر شد، مجاز نداند. بدین ترتیب شرکت برای ذخیره سود و افزایش حقوق صاحبان سهام تحت فشار خواهد بود تا نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام کاهش یابد.

به عنوان استین گلاس: موافقت نامه وام در طول مدت وام، پرداخت سود سهام را تا مرز 20درصد درآمد محدود می­کند. کاهش پرداخت موجب می شود که شرکت برای کاهش ریسک عدم آینه کاری منزل اصل و فرع وام در سررسیدهای نقدینگی کافی داشته­باشد.

3-محدودیتهای آینه کاری روی دیوار : گاهی شرکت به لحاظ قانونی و با توجه به شرایط خاص دراعلام و پرداخت سود سهام محدود می­شود و این محدودیتها کاملاً بستگی به قوانین کشورها و شرایط    اعلام­شده دارد (جهانخانی و پارساییان، 1384).

 معمولاً شیشه دکوراتیو  و یا آینه دکوراتیو سهام شرکت­ها پس از تهیه صورتهای مالی نهایی و تشکیل مجمع عمومی پرداخت    می­شود. این پرداخت معمولاً سالانه انجام می­گیرد، ولی با توجه به این که درصد خاصی از سهامداران هزینه جاری خود را از محل ویترای روی شیشه سهام تامین می­کنند، لذا در بسیاری از کشورها، سود سهام به طور فصلی پرداخت می شود. فرآیند پرداخت سود سهام بدین ترتیب است که ابتدا      هیات­مدیره سود خالص یک دوره آینه کاری و حدود نیاز مالی را از طریق تامین منابع داخلی پیش بینی و براساس آن درصد سود سهام پرداختی را به مجمع عمومی صاحبان سهام پیشنهاد می­کند. مجمع عمومی با بررسی و تایید صورتهای مالی نهایی و تصویب نهایی درصد سود سهام پرداختی، شرکت را ملزم به پرداخت سود سهام در فاصله 8 ماه به دارندگان آینه تایل می کند. در شرایطی که سهام با نام باشد پرداخت سود سهام مستقیماً به شخصی تحویل می شود که حدود ده روز قبل از انتشار آگهی پرداخت سود، سهام به نام او در دفتر نقل و انتقال سهام شرکت آینه کاری مدرن شده­باشد. در صورتی که سهام بی نام باشد،  از تاریخ اعلام آگهی از طرف شرکت، هرکسی که کوپن سود سهام سال مربوطه را داشته­باشد، می­تواند شیشه تزئینی و آینه تزئینی تعیین شده را دریافت کند. معمولاً پرداخت سود سهام طی چک به سهامدار تحویل می­شود، در صورتی که تعداد سهامداران زیاد باشد، شرکت با پرداخت کارمزد از خدمات یک بانک استفاده کرده و بانک با دریافت کوپن مربوطه، سود سهام را پرداخت می­کند (رهنمای رودپشتی و صالحی، آینه آنتیک).

[google_map src=""]

?شیشه ویترای?‎