سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیشه ویترای با سندبلاست

حتی اگر شیشه ویترای برخی فرصت­های سرمایه­گذاری جذاب داشته ­باشد که ملزم به نگهداری سود برای تامین مالی آن باشد، مدیریت ممکن است اگر شیشه ویترای این فرصت ها منجر به جلوگیری از پرداخت سود سهام مورد انتظار سرمایه­گذاران و ارسال تاثیر افزایش شیشه ویترای تقسیمی بر رفتار      سرمایه­گذاران پیام نامساعد بازار باشد.

از آنها آینه کاری کند بنابراین به نظر می رسد اگر شرکتی تصمیمی در زمینه تقسیم سود اتخاذ کند، آن دسته از سرمایه­گذاران که سلیقه آن ها هماهنگ با روش تقسیم سود شرکت است و آن دسته از سرمایه گذاران که این روش  را به عنوان یک آینه تایل خوب تلقی می­کنند، اقدام به خرید استین گلاس کرده و تا زمانی که این سیاست تغییر نکند، سهامدار شرکت باقی می­مانند. در واقع اعلام سود سهام حاوی اطلاعاتی در مورد آینده شرکت است. بنابراین عکس العمل بازار در تاریخ اعلام، آزمونی برای محتوای اطلاعاتی و علامت دهی سود سهام است (نیکومرام و رهنمای رودپشتی، آینه کاری روی دیوار).

زخاسر و پوند[1] (شیشه تزئینی و آینه تزئینی) بیان می­کنند که ممکن است به سودهای سهام و سهامداران نهادی به عنوان ابزاری برای علامت دهی نگاه شود. حضور سهامداران بزرگ ممکن است سبب کاهش استفاده از سود سهام به عنوان علامتی برای عملکرد خوب ویترای روی شیشه شود زیرا خود این سهامداران علامتی معتبر  (حتی معتبرتر ازسود آینه کاری مدرن) هستند. تحت این دیدگاه مالکیت نهادی و سود سهام پرداختی، ارتباط منفی دارند و با افزایش مالکیت نهادی، توزیع سود سهام شیشه دکوراتیو می­یابد.

5- تئوری مشتری سود آینه کاری

این تئوری برمبنای این دیدگاه است که سرمایه گذاران به سمت شیشه ویترای خاصی به خاطر روش سود سهامش جذب شده­اند. به عبارتی هرشرکت، سرمایه گذاران خودش را دارد که سهامش را به خاطر نوع روش تقسیم سودش نگه­می­دارد.

اگرتئوری آینه کاری منزل صحیح باشد، بنابراین چندان اهمیت ندارد که کدام روش تقسیم سود یک شرکت  مدت طولانی تری از دیگری به طول می­انجامد. اگر سیاست تغییر کند مشتری که روش  قدیمی را ترجیح می­داده­است، احتمالاً سهامش را می­فروشد. یک مشتری جدید این آینه کاری مدرن را بر اساس روش جدید تقسیم سود خواهد خرید. هنگامی که تغییر تقسیم سود شرکت در نظر گرفته می­شود، مدیران باید سوال کنند که آیا تاثیر خرید سهام مشتری جدید می­تواند تاثیر فروش سهام مشتری قدیم را خنثی کند.

[google_map src=""]

شیشه ویترای

 

[1] Zackhauser and pound