سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو تزئینی

بارکلی و همکارانش(شیشه دکوراتیو) در تحقیقی تحت عنوان "عوامل تعیین کننده اهرم مالی و سیاست­های تقسیم سود شرکت­ها" . آنها رابطه بین سیاست تقسیم سود و اهرم مالی بررسی نمودند. نتایج نشان داد، از آنجائیکه هرچه اهرم مالی و عملیاتی یک شرکت بیشتر باشد ضریب بتای آن نیز شیشه دکوراتیو است، لذا بتای شرکت بعنوان یکی دیگر از متغیرهای تحقیق که رابطه معکوسی با توزیع سود دارد، در نظر گرفته شد. در رابطه با هزینه های نمایندگی هم، درصد شیشه دکوراتیو سهام داران داخلی و تعداد سهام داران بعنوان دو متغیر جایگزین بکار گرفته شدند. انتظار می­رود هرچه مالکیت غیرمتمرکز و پراکنده تر باشد، استین گلاس بیشتری نیز توزیع گردد.

مورهادی وهمکاران( شیشه ویترای) در تحقیقی تحت عنوان "مطالعه­ای از روشهای  تقسیم سود: تاثیر آن بر قیمت سهام"را  بیان کردند. هدف از این تحقیق، به منظور آزمون تئوری علامت دهی سود سهام در بازار سرمایه اندونزی است. تئوری علامت دهی  بیان می­کند که آینه دکوراتیو علامت دهی سود سهام دارای محتوای اطلاعاتی است که می­تواند قیمت سهام را تحت تاثیر قرار دهد. آزمون تئوری    علامت­دهی نیز مربوط به نتیجه تحقیقات نشان می دهد که وجود یا عدم تاثیر سیاست های علامت دهی آینه کاری روی دیوار سهام بر قیمت سهام می­باشد. علاوه بر این، در این پژوهش نیز نظریه نمایندگی بررسی    گردیده است. این پژوهش در ارتباط با نظریه نمایندگی، بیان کننده تاثیر:(1) جریان وجوه نقد آزاد بر قیمت آینه آنتیک، (2) ساختار مالکیت بر قیمت سهام، و(3) ساختارمالکیت برسیاست علامت­دهی سود سهام. این تحقیق همچنین به آزمون تئوری چرخه عمر، تاثیر چرخه عمر شرکت به خط مشی علامت دهی سود سهام، پرداخته است. شرکت هایی که در فاز آینه کاری مدرن وارد شده اند، نسبت به شرکتهای در مرحله بلوغ، تمایل به پرداخت سود بیشتری، دارند.

بابا( آینه کاری منزل) اثر افزایش سهامداران خارج از شرکت را بر سیاست تقسیم سود بررسی کرد. نتیجه پژوهش وی نشان داد که افزایش بیشتر در مالکیت سهامداران خارج از شرکت با احتمال بالاتر (ویترای روی شیشه) افزایش (کاهش) سودهای تقسیمی را به دنبال دارد و در واقع، باعث کاهش(افزایش) عدم تقارن اطلاعاتی میان مدیران و سهامداران می­شود.

فرانکفورتر و وود ( آینه تایل) در بررسی تئوری­های سیاست تقسیم شیشه تزئینی و آینه تزئینی دریافتند، همان عواملی که قیمت سهام را تحت تأثیر قرار می­دهد، سیاست تقسیم سود را نیز تحت تأثیر قرار می­دهد. برای توجیه بهتر سیاست تقسیم سود باید ترکیبی از نظریه­های مالی، آثار روانشناسی و رفتاری استفاده شود، در غیر این صورت، آزمون­های نظری سیاست تقسیم سود بدون نتیجه قطعی و نامتجانس باقی می­مانند.

[google_map src=""]

شیشه دکوراتیو