سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آینه کاری برای منزل مدرن

در این آینه کاری، محقق سعی دارد تا ضمن بررسی روشهای  تقسیم آینه کاری ،تأثیر آن بر بازدهی سهام در شرکتهای داروسازی و پتروشیمی آینه کاری در بورس اوراق بهادار تهران را ارزیابی نماید. پژوهش مورد نظر از آن دیدگاه که به بررسی داده های مرتبط با دوره ای از زمان (از سال 1385 لغایت سال 1390­) می­پردازد مقطعی است. همچنین پژوهش مورد نظر  از لحاظ اینکه بر پایه داده های واقعی صورت می­گیرد از جمله تحقیقات آینه آنتیک است.

شرکت­های آینه تایل در بورس اوراق بهادار تهران، بعنوان جامعه­ی شیشه تزئینی و آینه تزئینی انتخاب شده­اند. اطلاعات حسابداری مورد نیاز برگرفته از صورت­های­مالی شرکت­های شیشه دکوراتیو در بورس، استخراج شد. دلیل این انتخاب توجه بیشتر استین گلاس وتحلیل­گران مالی به بازار بورس، در دسترس بودن اطلاعات وهمچنین شفافیت اطلاعات حسابداری شیشه ویترای است. الزامات بورس برای انتشار به موقع اطلاعات حسابداری موجب شده­است که محیط اطلاعاتی مناسب تری برای تحقیق به­وجود آید. برای این تحقیق دوره­ی زمانی 1385تا1390انتخاب شده است. در دوره زمانی تحقیق، اطلاعات مربوط به صورت سود آینه دکوراتیو و تراز نامه شرکت­های پذیرفته­شده در بورس اوراق بهادار تهران جمع آینه کاری روی دیوار شده است.

نمونه بخشی(یا زیر مجموعه‌ای) از جامعه(یا مجموعه آینه کاری مدرن) است. نمونه مجموعه اندازه هایی از جامعه آماری است که عملا در جریان یک تحقیق گرد­آوری می­شود و فرآیند یک تحقیق را می­توان تلاش برای درک رفتار جامعه که بر پایه اطلاعات به دست آمده از نمونه صورت می­گیرد دانست. زیرا جمع‌آوری اطلاعات برای کل جامعه آماری مستلزم صرف هزینه و زمان زیادی می­باشد. بعلاوه در بعضی موارد نیز جمع­آوری اطلاعات از کل جامعه غیر منطقی می­باشد. لذا ناچار به آینه کاری منزل نمونه می­باشیم و از سویی می­دانیم که نمونه­گیری موجب کاهش قطعیت و اطمینان نتایج بدست آمده می‌شود. برای تعیین نمونه تحقیق شرکت های با مشخصات زیر در نظر گرفته می­شود:

اطلاعات کامل هر یک از شرکت­ها مورد ویترای روی شیشه موجود باشد.

  • شرکت­ها در طول دوره ی تحقیق تغییر سال مالی نداده باشند.
  • شرکت ها در صنایع داروسازی و پتروشیمی باشند.
  • هر یک از شرکت­های مورد مطالعه سابقه عضویت در آینه کاری منزل برای مدت پنج سال قبل از آغاز دوره تحقیق را داشته­باشند.
  • شرکت در طول دوره­ی تحقیق وقفه عملیاتی بیش از 6 ماه نداشته باشد.
  • حقوق صاحبان سهام شرکتهای نمونه در دوره­های مورد بررسی منفی نباشد.
  • پایان سال مالی شرکتهای مورد مطالعه 29 اسفند ماه باشد.

[google_map src=""]

?آینه کاری?‎