سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیشه تزئینی و آینه تزئینی حرفه ای

شیشه تزئینی

* آزمون یومان شیشه تزئینی یک آزمون ناپارامتری است که به بررسی تفاوت بین دو گروه مستقل در خصوص یک متغیر دارای داده های رتبه ای یا ترتیبی می­پردازد. در واقع این آزمون معادل شیشه تزئینی آزمونt مستقل است.، اما با این تفاوت که آزمون t از نوع پارامتری و داده های آن از نوع پیوسته است، در حالیکه آزمون یومان شیشه تزئینی از نوع ناپارامتری بوده و با داده های رتبه ای انجام می­­شود.

 

آینه تزئینی

* ویلکاکسن یک آزمون آینه تزئینی ناپارامتری می باشد و برای مواردی که دو نمونه با هم مرتبط هستند یا اندازه گیری­های تکراری روی یک نمونه انجام می­پذیرد، آینه تزئینی می­گردد.

 

رگرسیون شیشه دکوراتیو

در بسیاری از شیشه دکوراتیو  متغیر پاسخ ، دو حالتی است. یعنی پاسخها تنها شامل دو حالت مانند وجود یا عدم وجود، خرید یا عدم خرید، بهبود یا عدم بهبود و ... (که آنها را با مقادیر 0 و 1 نشان شیشه دکوراتیو می­دهند) هستند. از طرفی دیگر متغیرهای شیشه دکوراتیو که می­توانند بر متغیر پاسخ اثر بگذارند، ممکن است متغیرهای کمی باشند.

آینه دکوراتیو

الگوهای رگرسیون آینه دکوراتیو برای بیان پیش بینی­های متغیرهای دو حالتی، مناسب است.

آماره آینه دکوراتیو : برای بررسی معنی دار بودن رابطه، به جای استفاده از آماره های آینه کاری, در رگرسیون لجستیک از آماره والد و کای دو استفاده می­شود.

رگرسیون لجستیک به جای حداقل کردن مجزور خطا ( رگرسیون آینه دکوراتیو) احتمال رخداد یک واقعه را حداکثر می­کند.

نرم افزارکامپیوتری وآزمونهای مورد شیشه ویترای

جهت انجام آزمون های آماری برآورد ضریب و بدست آوردن مقادیر لازم برای تجزیه­ وتحلیل­های شیشه ویترای از قبیل آزمون های t ،  Fو برآوردهای پارامتری معادلات از نرم افزار SPSS استفاده می­شود.

یکی از ویترای روی شیشه لازم در محاسبات آماری این است که داده­های جمع­آوری­شده دارای توزیع نرمال باشند. چنانچه داده ها به صورت نرمال نباشد، امکان استفاده از اکثر فرمولهای ویترای روی شیشه از بین می­رود. زیرا اصول بسیاری از نظریه های آمار(خصوصا آمار آینه کاری روی دیوار) بر مبنای توزیع نرمال بنا نهاده شده است. بنابراین تبدیل داده هااز موضوعات مهم در علم آمار به شمار می­رود.

برای سنجش نرمال بودن استین گلاس از ازمون ناپارامتریک کولموگروف- اسمیرنوف استفاده شده است.جهت آزمون فرضیه های این تحقیق نیز از رگرسیون استفاده وجهت تجزیه وتحلیل داده از صفحه گستر استین گلاس ونرم افزار SPSS16  استفاده گردید.

شیشه تزئینی و آینه تزئینی

شیشه تزئینی و آینه تزئینی