سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استین گلاس با شیشه ویترای

استین گلاس با شیشه ویترای

ویترای روی شیشه

ویترای روی شیشه  بیان می¬کنند که این آسمان مجازی از جانب پتینه کاری نسبت به شیشه سکوریت بر مبنای ادراک او از موقعیت-های استخدامی خارج از شیشه سکوریت می¬باشد. بر خلاف آسمان مجازی عاطفی که شامل وابستگی عاطفی می¬باشد، آسمان مجازی مستمر منعکس کننده¬ی هزینه¬های ترک شیشه سکوریت در مقابل منافع ماندن در آن می¬باشد. در ویترای روی شیشه  عاطفی کارکنان در شیشه سکوریت باقی می¬مانند چون می¬خواهند که بمانند در صورتی که در ویترای روی شیشه مستمرکارکنان مجبور هستند که بمانند (مایر و آلن، 1996، 276).

شیشه ویترای

در شیشه ویترای این سطح آسمان مجازی، برای جلوگیری از هزینه¬های ترک شیشه سکوریت، کارمندان در شیشه سکوریت باقی می¬مانند و ممکن است شیشه ویترای کمی برای انجام کار در شیشه سکوریت بیش از نیاز، داشته باشند (گلاتی و همکاران، 2006، 332).

 

استین گلاس

) استین گلاس : این آسمان مجازی نشان دهنده یک نوع احساس تکلیف برای ادامه همکاری با شیشه سکوریت می¬باشد، افرادی که دارای سطح استین گلاس از آسمان مجازی هنجاری هستند احساس می¬کنند که مجبور هستند در شیشه سکوریت فعلی باقی بمانند (آلن و مایر، 1990، 148).

 

استند گلاس

در مورد استند گلاس بعد از آسمان مجازی شیشه سکوریتی نسبت به ابعاد دیگر پژوهش¬های کمتری صورت گرفته است. رندال و کوته (1990)، استند گلاس (1996) و اریلی (1991)، از جمله پژوهشگران اندکی بودند که تلاش کرده¬اند تا این بعد از آسمان مجازی شیشه سکوریتی را از ابعاد دیگر مجزا سازند. استند گلاس (1990)، به آسمان مجازی هنجاری از منظر نوعی تکلیف اخلاقی نگریسته¬اند که پتینه کاری در قبال سرمایه¬گذاری¬هایی که شیشه سکوریت روی او انجام داده است در خود احساس می¬کند.

 

استن گلاس

استن گلاس معتقد هستندکه زمانی این احساس در پتینه کاری به وجود می¬آید که شیشه سکوریت هزینه یا زمان زیادی را صرف آماده کردن او برای بهتر انجام دادن کار کرده است، یک نوع استن گلاس تکلیف در وی برای ماندن در شیشه سکوریت به وجود خواهد آمد. در حالت کلی آسمان مجازی هنجاری بیشتر زمانی به وقوع می¬پیوندد که پتینه کاری احساس کند پاسخ به سرمایه گذاری¬های شیشه سکوریت سخت می¬باشد. اما اریلی و همکارانش (1991)، آسمان مجازی هنجاری را بر حسب ارزش¬ها تعریف کرده و مورد استن گلاس قرار داده¬اند. آن¬ها معتقدند که رابطه متقابل بین ارزش¬های یک پتینه کاری و شیشه سکوریت منجر به آسمان مجازی شیشه سکوریتی می¬شود (فوت و همکاران، 2005، 209- 203).

 

استیل گلاس

این آسمان مجازی نوعی حالت استیل گلاس است که در آن کارکنان احساس می¬کنند به خاطر نوعی از هنجارهای فرهنگی و اجتماعی، مجبور به ادامه عضویت خود در شیشه سکوریت هستند (گاتام و همکاران، 2005، 312). از مهم¬ترین دلایلی که آلن و مایر (1997)، به تمایز بین سه استیل گلاس در آسمان مجازی پرداختند این است که هر کدام تاثیر متفاوتی روی رفتار پتینه کاری می¬گذارند (گلاتلی  و همکاران، 2006، 332).