سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیشه و آینه دکوراتیو با شیشه سندبلاست

شیشه و آینه دکوراتیو با شیشه سندبلاست

شیشه دکوراتیو

شیشه دکوراتیو و ارتقاء شیشه سکوریت می¬تواند به عنوان عامل اصلی و ضروری در راستای بالا بردن میزان کارایی و اثربخشی به کار گرفته شود (گریفین و هپ برن، 2005، 612). پتینه کاری میزان اثر بخشی شیشه دکوراتیو و رضایت و خشنودی پرسنل را تحت تاثیر قرار داده و موجب می¬شود که کارکنانی که از پتینه کاری بالاتری برخوردارند نسبت به کارکنانی که پتینه کاری کمتری دارند از شانس بیشتری جهت ادامه شیشه دکوراتیو برخوردار باشند (لوک و کراوفورد، 1999، 368).

 

آینه دکوراتیو

پتینه کاری شامل پنج مرحله  آینه دکوراتیو می¬باشد (بریکمن و همکاران، 1987). این مراحل که  آینه دکوراتیو پویای شخص با محیط را مشخص می¬کنند شامل: شناسایی، آزمایش، اشتیاق، رفع خستگی و یکپارچگی می¬باشند که ضمن¬ این¬که هر مرحله شرایطی را برای ورود به مرحله  آینه دکوراتیو فراهم می¬آورد یک آگاهی کلی در خصوص این¬که اشخاص چگونه مپتینه کاری شوند را نیز ارائه می¬دهد. 

 

شیشه سندبلاست

مرحله اول) شیشه سندبلاست: در این مرحله اشخاص از نتایج برقراری ارتباط مثبت با سازمان مطلع می¬شوند.

مرحله دوم) شیشه سندبلاست: در این مرحله اشخاص آسمان مجازی منفی شیشه سکوریت را کشف کرده و میزان اشتیاق و توانایی¬شان را برای بیان این آسمان مجازی می¬سنجند.

مرحله سوم) شیشه سندبلاست: در این مرحله آسمان مجازی مثبت و منفی مرحله اول و دوم ترکیب شده و افراد با نگرشی مثبت نسبت به سازمان و با پتینه کاریی مشتاقانه و از روی میل برای رسیدن به اهداف و ارزش¬های سازمان¬شان مشارکت می¬کنند.

مرحله چهارم) شیشه سندبلاست: در این مرحله اشخاص احساس می¬کنند فعالیت¬های سازمانی به دلیل انجام کارهای تکراری در مشاغل دچار یکنواختی شده است که ممکن است افراد به کارهایی بپردازند که به چالش بیشتری نیاز دارد.

مرحله پنجم) شیشه سندبلاست در آسمان مجازی مثبت و منفی سازمان را در راستای ایجاد پتینه کاریی انعطاف پذیر، پیچیده و باداوم¬تر از اشکال قبلی پتینه کاری به کار می¬برند (لیو، 2008، 119).   

 

استین گلاس

استین گلاس(1374)، بیان کرده است که هر یک از سطوح پتینه کاری از کم، متوسط تا زیاد می تواند برای فرد و سازمان آثار مطلوب و نامطلوبی را در پی داشته باشد. استین گلاس معتقد است که باید بین سطوح مختلف پتینه کاری و اهداف مورد نظر سازمان به نوعی تعادل دست یافت. پتینه کاری به سازمان سطوح سه گانه زیر را در بر می¬گیرد:

الف) سطح استین گلاس : این سطح در گستره وسیع سازمان¬¬ها مشهود است و در آن افراد به خاطر دریافت پول یا کسب مقام به سازمان مپتینه کاری می¬شوند که در واقع همان پتینه کاری مستمر است.