سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیشه تزئینی دکوراتیوی

شیشه تزئینی و آینه تزئینی

کاهش مقاومت زمین باعث می‌شود ، تا زمان تخلیة شیشه تزئینی و آینه تزئینی ناشی از صاعقه، تقلیل یابد و در نتیجه عامل موثری است در تعیین فواصل فازی و کم شدن مقطع سیم محافظ ، ضمناً با این اقدام می‌توان قطعی های ناشی از موج برگشتی ( Back Flashover ) در خطوط انتقال شیشه تزئینی و آینه تزئینی را نیز تقلیل داد. چون اگر مقاومت زمین پای برجها زیاد باشد، احتمال تخلیة موج از طریق مقره‌ها نیز وجود خواهد داشت.

شیشه دکوراتیو  و یا آینه دکوراتیو

زمانی که صاعقه به خطوط شیشه دکوراتیو  و یا آینه دکوراتیو برخورد می‌کند، اضافه ولتاژهای به وجود آمده به صورت امواج سیار انتشار می‌یابند و باعث اضافه ولتاژهای گذرا در شبکه و تجهیزات سیستم می‌شود که باید با نصب برقگیرها در محل‌های مناسب آنها را حفاظت نمود. استفاده از شیشه دکوراتیو  و یا آینه دکوراتیو با کیفیت مناسب و محل نصب صحیح، کلیدی جهت رعایت مفاهیم حفاظت موثر در مقابل اضافه ولتاژها می‌باشد. حال جدی ‌ترین ویترای روی شیشه که پیش می آید این است که برقگیرها را باید در چه مکانی نصب نمود؟

امواج شیشه ویترای به وجود آمده در اثر برخورد صاعقه دارای پیشانی موج تیزی هستند و اغلب موجب به وجود آمدن نوسانهای ولتاژ شدیدی بین اجزاء سیستم می‌شوند، به این دلیل برقگیر‌ها دارای محدودة حفاظتی محدودی هستند و برای استفاده از برقگیرها در محدودة حفاظتی‌شان باید آنها را در محل‌هایی که با انتخاب صحیح به دست آمده‌اند نصب نمود.

تا جایی که آینه تایل و آینه آنتیک باشد باید برقگیر در نزدیکی تجهیزات قرار گیرد، به ویژه وقتی که تاسیسات دارای حفاظت مؤثر سیم گارد نیستند و پست در انتهای خط قرار گرفته ‌باشد که در این شرایط علاوه بر اینکه احتمال برخورد مستقیم صاعقه به پست (یا در استین گلاس آن)  بالاست ،  هیچ خط دیگری نیز وجود ندارد که ولتاژ موج سیار بتواند بین خطوط تقسیم شود.

هر چه شیب آینه کاری روی دیوار موج کمتر باشد فاصله مجاز برقگیر از تجهیزات بیشتر خواهد شد، مگر اینکه محل برخورد صاعقه بسیار به پست نزدیک باشد ( مثلاً یک آینه کاری مانده به پست) و احتمال چنین واقعه‌ای بسیار نادر است.

آینه کاری منزل آینه کاری مدرن

[google_map src=""]

شیشه تزئینی?‎