سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استین گلاس سقفی تایل

استین گلاس

با توجه به مسائل فوق به خصوص در استین گلاس که احتمال برخورد مستقیم صاعقه در نزدیکی  پست وجود دارد باید تا آنجا که مقدور است برقگیر را در نزدیکی وسیله مورد حفاظت قرار داد و هادیهای ارتباط دهنده را تا آنجا که ممکن است کوتاه و مستقیم انتخاب کرد و نیز زمین برقگیر و استین گلاس، با کمترین مقاومت ممکنه ، ترجیحاً یک اهم یا کمتر ، به یکدیگر متصل شوند.

تجارب آینه کاری روی دیوار نشان می‌دهد که درصد عمده‌ای از صاعقه‌هایی که به خطوط انتقال نیرو برخورد می نمایند، مستقیماً به برجها و مابقی به سیم محافظتی یا حتی فازهای خطوط انتقال اصابت می‌کنند. در مجموع وقتی بر تعداد سیم محافظ افزوده می‌‌گردد، امپدانس موجی کاهش و آینه کاری کوپلینگ بین هادیها و سیم محافظ افزایش می‌یابد که این دو عامل باعث تقلیل اضافه ولتاژهای ناشی از صاعقه می‌شوند که از نظر الکتریکی مطلوب می‌باشند.

آینه کاری منزل آینه کاری مدرن

 

 شیشه ویترای

با نصب شاخکهای شیشه ویترای در دو انتهای زنجیر مقره در پایة انتهایی و پایه‌های دوم و سوم قبل از ورود خط به پستها می‌توان شرایط بروز قوس و تخلیة موج را به زمین تسهیل نمود. بار شیشه ویترای منتقل شده به برج قسمتی از طریق ویترای روی شیشه و قسمت دیگر از طریق سیم زمین به برجهای دیگر منتقل شده و به زمین تخلیه می‌شود.

در صورتی که آینه تایل و آینه آنتیک در نزدیکی پست بر خطوط انتقال انرژی وارد شود، موج اضافه ولتاژ فرصت استهلاک نداشته و با همان دامنه وارد پست می‌گردد که در این حالت پیش‌بینی کافی برای جلوگیری از ورود موج به تجهیزات فشار قوی نظیر ترانسفورماتورها و کلیدها و غیره در محوطة پست به عمل می آید، منجمله نصب برقگیرهای فشار قوی در پست ، شاخکهای برقگیر و …

قوس حاصل بین فاز و برج در شیشه دکوراتیو  و یا آینه دکوراتیو برقگیر با استهلاک موج و انتقال آن به زمین و رسیدن ولتاژ فازها به مقدار عادی خود خفه نمی‌‌گردد بلکه هوای یونیزه شده بین شاخکها، برقراری قوس در ولتاژ عادی خط را شیشه تزئینی و آینه تزئینی می‌گردد که تنها راه خفه نمودن قوس ، برداشتن ولتاژ از خط  یعنی قطع کلید می باشد.

[google_map src=""]

?استین گلاس?‎