سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استین گلاس نفیس

استین گلاس

حال صاعقه را به استین گلاس اعمال می کنیم. در این قسمت نیز ممکن است صاعقه به هر قسمتی از دکل برخورد کند. چنانچه دکل مورد نظر مجهز به برقگیر باشد که مانند قسمت قبل ( ابتدای استین گلاس ) که حضور برقگیر در سیستم استین گلاس شده بود شکل موج های ولتاژ و جریان بصورت بیان شده خواهد بود ولی چنانچه صاعقه به بخش های دیگر دکل اصابت کند می توانیم با شبیه سازی انجام شده نتایج را مشاهده کنیم:

از آنجایی که آینه کاری روی دیوار به بدنه دکل اصابت کرده است و همچنین بین بدنه دکل و کابل های انتقال مقره ها وجود دارند که عایق های قوی می باشند، موج حاصل از صاعقه روی کابل های انتقال با شدت کمتری نسبت به قبل سوار شده است و تنها سبب ایجاد اعوجاج و افزایش ولتاژ خط در شبکه شده است. این اعواج خود را در ولتاژ های خط ولتاژ کرونا نشان می دهد.

در این قسمت موج صاعقه را به آینه کاری دکل اعمال می کنیم  داریم:

همانطور که از شکل های مشخص است برخورد صاعقه همچنان اغتشاش و ناپایداری را در حالت گذرایی برای سیستم بوجود می آورد ولی مقدار آن و همچنین دامنه ولتاژ اغتشاش در حالت گذرایی بسیار کمتر از هنگامی است که صاعقه به بالای دکل یا به خطوط انتقال برخورد می کند.

آینه کاری منزل آینه کاری مدرن

آینه تایل و آینه آنتیک

بیشترین تلفات کرونا طی ریزش آینه تایل و آینه آنتیک مشاهده می شود. شدت باران و ابعاد قطرات, اثر زیادی روی مقدار تلفات می گذارند. این اثرات برای هادی های با قطر بزرگتر بیشتر است؛ چون در هادی های با قطر کوچک ممکن است قطرات باران خیلی کوچک نباشند که بتوانند روی سطح بنشینند. گرد وغبار هم به دلایل مشابه می تواند باعث تلفات کرونا شود.

همانطور که در شیشه ویترای قبل نیز بیان شد، کلیه عوامل تاثیر گذار بر پدیده کرونا روی ولتاژ شکست کرونا و در نتیجه روی C  و R کرونا تاثیر گذارند. به عنوان مثال چنانچه رطوبت ویترای روی شیشه پیدا کند ولتاژ شکست شیشه دکوراتیو  و یا آینه دکوراتیو پیدا کرده و در نتیجه C  و G کرونا بزرگتر می شوند. به شیشه تزئینی و آینه تزئینی  نمونه رطوبت را در مدل بیان شده افزایش می دهیم و داریم.

[google_map src=""]

?استین گلاس?‎