سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آینه کاری روی دیوار با تایل آینه

آینه کاری روی دیوار

خصوصیات ممانعتی آن‌ها، جهت افزایش مدت آینه کاری روی دیوار ماندگاری محصولات با کاهش از دست دادن رطوبت، تبادل گازها ،تغییر سرعت واکنش‌های اکسیداتیو و ممانعت از آینه کاری روی دیوار فیزیولوژیکی بر روی میوه‌ها حائز اهمیت می‌باشد. علاوه بر این، پوشش‌های خوراکی می‌توانند به عنوان ناقل مواد افزودنی مانند مواد ضد قهوه‌ای شدن، عوامل آنتی میکروبی، رنگدانه­ها، مواد معطر و طعم­دهنده و مواد مغذی عمل کنند (خان و همکاران، 2012؛ والنسیا و همکاران،2011؛ وو و چن،2013 ).

آینه کاری

هدف این پژوهش استفاده از پوشش‌های آینه کاری روی دیوار بر پایه‌ی پروتئین‌های ژلاتین، زئین و آب­پنیر و برای افزایش ماندگاری خیار گلخانه‌ای از طریق، جلوگیری از انواع فسادهای آینه کاری روی دیوار و فیزیکی و قارچی و نیز کاهش از دست دادن رطوبت آن می‌باشد. در این پژوهش پوشش‌ها از مواد با درجه غذایی مورد کاربرد در صنعت غذا استفاده شد (قنبرزاده، ویترای روی شیشه).

در این تحقیق، استفاده از پوشش‌های خوراکی پروتئینی شیشه ویترای ، ژلاتین و آب پنیر، بر روی خیار، موردبررسی قرار خواهد گرفت.

اهداف ظاهری تحقیق مزبور، پوششدهی استین گلاس گلخانه‌ای توسط پروتئین­های آب پنیر، زئین و ژلاتین و بررسی اثرات این پوشش‌ها بر خواص فیزیکوشیمیایی و مدت‌زمان نگه‌داری این محصول می‌باشد. اما اهداف اصلی شامل افزایش ماندگاری خیار توأم با حفظ خواص آینه تایل و آینه آنتیک، حسی و کنترل کیفی از قبیل رنگ، طعم، بو، سفتی و ... بوده که نتیجه آن به جلوگیری از ضایعات فراوان محصول مزبور و ضرر و زیان مالی و اقتصادی آن بیانجامد. از طرف دیگر امید است که این تحقیق قدمی باشد جهت رفع مشکلات صادرات این محصول که یکی از مهم‌ترین این مشکلات فساد زودهنگام و مشکل نگه‌داری آن بوده که نتیجه نهایی آن کمک و خدمتی به کشاورزان زحمت‌کش میهنمان است.

آینه کاری منزل آینه کاری مدرن

 

خیار با نام علمی (Cucumis Sativus L) و نام لاتین شیشه دکوراتیو  و یا آینه دکوراتیو  یکی از پر‌طرفدارترین محصولات گیاهی در سراسر دنیاست، این گیاه از راسته‌ی Cucurbitales، خانواده‌ی Cucurbitaceae(کدوئیان)، جنس Cucumis و گونه‌ی sativus می‌باشد. دارای 90 جنس[1] و 750 گونه[2] است. به صورت عمده در فصل تابستان کشت می‌شود و در شرایط گلخانه‌ای توانایی رشد در فصـول پاییز و بهار را دارد. خیار گیاهی نیمه‌گرمسیری است که مصرف تازه‌خوری آن در طول سال بر شیشه تزئینی و آینه تزئینی تولید آن در شرایط گلخانه افزوده است (نعمتی و همکاران، 1390).

[1]. Genus

[2]. Species