سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویترای روی شیشه با شیشه سقفی

ویترای روی شیشه

طبق آمار فائو سطح زیر کشت ویترای روی شیشه این محصول در سال 2005، 2/4هزار هکتار با عملکرد متوسط 7/16 تن درهکتار و تولید 41هزار تن می­باشد که بالاترین تولید متعلق به ویترای روی شیشه چین با 26هزار تن ( 63/5% ) بوده که از سطحی معادل 1/5هزار هکتار بدست می‌آید.

شیشه ویترای

متوسط عملکرد این کشور 1/17 تن می­باشد. شیشه ویترای با تولید 1/4هزار تن حدود 3/3% از تولید را در اختیار داشته که از سطحی معادل 80هزار هکتار بدست می­آید. متوسط عملکرد خیار در ایران 22 تن در هکتار و بیشترین عملکرد مربوط به شیشه ویترای کهکیلویه‌وبویراحمد به میزان 5/35 تن می­باشد.

در گذشته خیار را در فصل رویش که همان استین گلاس است، مصرف می‌کردند اما روش‌های کشاورزی صنعتی، به دنبال این بودند که این محصول در تمام فصول در دسترس باشد بنابراین خیار گلخانه‌ای را به بازار عرضه کردند. خیارهایی که هم‌اکنون در بازار ایران عرضه می‌شوند سه آینه کاری روی دیوار  مختلف دارند خیار رسمی (سبز قلمی ممتاز)، خیار آینه کاری و خیار سالادی. خیارهای سالادی پرآب و حجیم هستند در صورتی که خیارهای قلمی آب کمتری داشته و در عوض عطر و طعم خوبی نسبت به انواع دیگر دارند. خیارهای گلخانه‌ای عطر و طعم زیادی ندارند.

آینه کاری منزل آینه کاری مدرن

تاریخچه‌ی کشف و پرورش خیار به 100 سال قبل از آینه تایل و آینه آنتیک مسیح می‌رسد. چینی‌ها نخستین مردمی بودند که خیار را پرورش داده و مصرف کردند. در قرن 16 میلادی، هندی‌ها خیار را به شکل امروزی به سراسر دنیا معرفی کردند. خیار بومی نواحى جنوبى آسیا (هندوستان) ذکر کرده‌اند. در هندوستان حداقل سه هزار سال کاشت می­گردیده و شیشه دکوراتیو  و یا آینه دکوراتیو و یونانیان قدیم نیز از آن استفاده می­نموده‌اند. در این مناطق امروزه نیز خیار به‌صورت وحشى مى‌روید که گونه­های وحشی آن داراى میوه‌هاى کوچک و تلخ مى‌باشد. کاشت خیار در دنیا سابقه چند هزار ساله دارد. حدود بیست قرن قبل از میلاد مسیح، مصریان قدیم از آن استفاده می­کرده اند (بی­نام، شیشه تزئینی و آینه تزئینی).