سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آینه تایل با استین گلاس

آینه تایل و آینه آنتیک

رشد رویشی ریشه این گیاه در مقایسه با اندام­های آینه تایل و آینه آنتیک آن بسیار ضعیف تر می­باشد ولی در محل یقه و حتی قسمت­هایی از ساقه که با خاک تماس حاصل می­نمایند آینه تایل و آینه آنتیک نابجا تولید می­کند، همچنین ریشه­ها بیشتر در قسمت­های قابل تهویه سطح خاک رشد کرده و انتشار می­یابند که در این رابطه ضرورت تهیه یک بستر تقریباً سبک از نظر بافت خاک و قابل تهویه معلوم می­گردد.

استین گلاس

ریشه خیار سطحی و گسترده­است، فقط تعداد استین گلاس از ریشه­ها می­توانند بیش از عمق 0/5 متری نفوذ کنند. انشعابات زیاد اطراف ریشه باعث می­شود که سیستم ریشه­ای این گیاه استین گلاس و در عمق کمی از خاک قرار گیرد ولی در خاک­های سبک می­تواند تا عمق 80 سانتی متری نفوذ کنند. برای کاشت خیار باید خاک سطحی کاملاً آماده و غنی از مواد غذایی باشد. ریشه آن یکساله و گاهی هم دائمی است (بی­نام، 1388).

ویترای روی شیشه

ساقه خیار علفی و به رنگ سبز روشن، آبدار و دارای ویترای روی شیشه نازک و مانند سایر نباتات خانواده کدوئیان خزنده و کرکدار بوده، ساقه می­تواند به طول بیش از 10 متر نیز برسد ( شیشه ویترای، 1388).


آینه کاری روی دیوار

برگ­ها نسبتا پهن بوده و هر یک از 3 تا 5 قسمت آینه کاری روی دیوار و هر قسمت آن دارای کناره­های پنجه­ای شکل است. یکی از لوپ­ها (پنجه­ها) به صورت نوک تیز در می­آید. از مشخصات بارز برگ­ها وجود رگ برگ‌ها در پشت برگ است. اندازه برگ­های تکامل یافته بسته به نوع رقم مراقبت­های زراعتی بین 30-8 سانتی‌متر طول و 5-20 سانتی­متر عرض دارد. در محور برگ­ها پیچکهای بدون انشعاب، آینه کاری فرعی و همچنین گل­های نر و ماده به وجود می­آیند. پیچکهای برگ­های اولیه تغییر نیافته­اند که اغلب بعد از تشکیل 8-6 برگ در نبات به وجود می­آید (بی­نام، 1388).

آینه کاری منزل آینه کاری مدرن

میوه خیار از لحاظ شیشه دکوراتیو  و یا آینه دکوراتیو سته به­شمار می­رود یعنی میوه­ای است ناشکوفا که پریکارپ آن کاملا گوشتی و آبدار است و داخل میوه سه حجره دارد. درون­بر آن مشخص نبوده و کاملا به شیشه تزئینی و آینه تزئینی  چسبیده است