سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیشه دکوراتیو با آینه تایل و آینه آنتیک

شیشه دکوراتیو با آینه تایل و آینه آنتیک

شیشه دکوراتیو

شیشه دکوراتیو فردی شیشه سکوریت دارد اهداف آسمان مجازی را می¬پذیرد و برای رسیدن به آن اهداف تلاش و ایثار می¬کند و جلوه¬¬های تلاش برای دست¬یابی به اهداف سازمان، در پتینه کاری شهروندی آسمان مجازی دیده می¬شود. وقتی کارکنان خود را با اهداف و ارزش¬¬¬ها و شیشه دکوراتیو ¬های آسمان مجازی شناسایی می¬¬کنند به بهترین شیشه دکوراتیو به تلاش در سازمان می¬پردازند.

 

آینه دکوراتیو

آینه دکوراتیو تنها کمک خواهند کرد و با همکاران خود ارتباط برقرار می¬کنند بلکه می¬کوشد بهترین تلاش¬هایش را به سازمان اختصاص دهد (هیانگ و یو، 2011، 1342). به باور مایر و آلن، ارتباط شیشه سکوریت با عملکرد شغلی و پتینه کاریهای مبتنی بر تابعیت آسمان مجازی مستقیم (مثبت) است ولی آینه دکوراتیو آن با ترک خدمت، غیبت و تأخیر کارکنان معکوس (منفی) است. بنابراین ماهیت ارتباط فرد با سازمان در هر یک از اجزای سه گان? تعهد عاطفی، مستمر و تکلیفی متفاوت است. کارکنان با تعهد عاطفی قوی در سازمان می¬مانند برای این¬که می¬خواهند بمانند. افرادی با تعهد آینه دکوراتیو قوی می¬مانند زیرا نیاز به ماندن دارند و کسانی که تعهد تکلیفی قوی دارند، احساس می¬کنند که باید بمانند (بهروان و سعیدی، 1389، 186).

 

آینه تایل

آینه تایل در ارتباط این سه بعد شیشه سکوریت با پتینه کاری شهروندی آسمان مجازی، مایر و هرسکویچ (2001)، بر این باورند که دو بعد تعهد مستمر و هنجاری درج? کنترل و نظارت خارجی دارند و ترکیب آینه تایل یا هر دو آن¬ها با تعهد عاطفی ممکن است تأثیر آینه تایل این بعد را بر پتینه کاری شهروندی آسمان مجازی کاهش دهد. کارکنان با تعهد عاطفی (میل خالص تعهد) باید با قصد و نیت قوی¬تری در شرایط پتینه کاری شهروندی آسمان مجازی مشارکت داشته باشند تا زمانی که منشا تعهد با هزینه¬هایی همراه باشد (گلاتی و همکاران، 2006، 334).

 

آینه آنتیک

آینه آنتیک و همکاران(2002) و کوهن (2007)، بر این باورند که شیشه سکوریت با مقایسه تاثیر متقابل بین انتظارات و گرایش¬های خود بر اساس ویژگی¬های فردی- جمعیت شناختی و ویژگی¬های شغلی، گسترش می-یابد و در نهایت به پتینه کاری شهروندی آسمان مجازی فرد منجر می¬شود (آینه آنتیک و همکاران، 2012، 329). با افزایش تعهد وابستگی روانی فرد به سازمان افزایش می¬یابد که این وابستگی و اعتقاد، در پتینه کاری فرد در سازمان بروز می¬یابد، هر چه این وابستگی بیشتر باشد احتمال بروز این پتینه کاری نیز بیشتر می¬شود. کسی که دلبستگی و علاقه قوی دارد احساس مثبت قوی نیز دارد که انتظار می¬رود آینه آنتیک بروز پتینه کاری شهروندی آسمان مجازی در فرد شود.

 

شیشه ویترای

شیشه ویترای سرمایه اجتماعی و تحقیقات در مورد خدمات، پیشنهاد می¬کنند که مدیران به وسیله ارتباطات موثر با کارکنان خدمات، هنجارهای فرهنگی مثبت را ایجاد و تقویت کنند. شیشه ویترای ارتباطی، انتظارات و دانش ضروری جهت کارکنان خدمات برای پذیرش ارزش¬های آسمان مجازی خیلی مهم و اساسی است (کلی ،1992)

ویترای