سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیشه کابینت با آینه کاری ویترای شده

شیشه کابینت با آینه کاری ویترای شده

شیشه کابینت

شیشه کابینت ، شیشه سکوریت را نوعی وابستگی تعصب آمیز و عاطفی به اهداف و ارزش¬های سازمان، فارغ از ارزش ابزاری آن می¬داند (اگرمن و تری، 2000، 3). فیلیپس و شیشه کابینت (2002)، مشاهده کردند که برنامه¬های پتینه کاریی موفق منجر به آسمان مجازی غیر ملموسی می¬شود. آسمان مجازی نا ملموس نتایج مثبتی هستند که نمی¬توانند به ارزش¬های پولی شیشه کابینت شوند آن¬ها دریافتند که شیشه سکوریت نتیجه ناملموس برنامه¬های پتینه کاریی انجام شده برای کارکنان است (فیلیپس و استون، 2002، 210)

آینه کاری

آینه کاری گفته نو و ویلک (1993)، آسمان مجازی برنامه¬های پتینه آینه کاری را می¬توان از سه بعد متفاوت مدنظر قرار داد: الف) آسمان مجازی و منافع شخصی   ب) آسمان مجازی و منافع حرفه¬ای      ج) آسمان مجازی و منافع مربوط به شغل. 

آینه کاری روی دیوار

آسمان مجازی شخصی به آسمان مجازیی برمی¬گردد که فرد آینه کاری روی دیوار شونده در برنامه¬های پتینه کاریی می¬تواند انتظار دسترسی به بهبود عملکرد شغلی، توسعه شبکه و رسیدن به رشد و آینه کاری روی دیوار شخصی را داشته باشد. آسمان مجازی حرفه¬ای در نتیجه مشارکت کارکنان در برنامه¬های پتینه کاریی حاصل می¬شود.

آینه کاری منزل مدرن

آسمان مجازی حرفه¬ای کمک می¬کند کارکنان به آینه کاری منزل مدرن حرفه¬ای ¬شان برسند و برای  توسعه¬ی شغلشان مسیرهای جدیدی را دنبال کنند. آسمان مجازی یا منافع آینه کاری منزل مدرن منجر به روابط بهتر با همکاران و مدیر می¬شود (نو و ویلک، 1993).

شیشه ویترای

شیشه ویترای (2003)، اظهار داشتند کارکنانی که آسمان مجازی حضور در برنامه¬های پتینه کاریی را درک می¬کنند تعهد بیشتری در قبال سازمانشان از خود نشان می¬دهند و آن¬ها در شیشه ویترای¬های پتینه کاریی بیشتری که از سوی سازمان برنامه¬ریزی شده شیشه ویترای می¬کنند به علاوه احمد و بکر به رابطه¬ی عمیق آسمان مجازی برنامه¬های پتینه کاریی و تعهد دست یافتند (دی هار، 2014، 421).

ویترای روی شیشه

ویترای روی شیشه که کارکنان با حضور در برنامه¬های پتینه کاریی دریافت می¬کنند منجر به افزایش تعهداتشان نسبت به سازمان می¬شود زیرا آن¬ها رسیدن به ویترای روی شیشه شخصی و حرفه¬ای را نیز در سر می¬پرورانند بنابراین فرضیه¬ی بعد این¬گونه مطرح می¬گردد:

ویترای روی آینه

فرضیه ویترای روی آینه : ادراک کارکنان از منافع حاصل از پتینه کاری تاثیر مثبت و ویترای روی آینه داری بر شیشه سکوریت دارد.

استند گلاس

در عمل استند گلاس ¬گذاری سازمانی در سرمایه اجتماعی بازتاب¬ دهنده¬ی رفتارهای مدیریتی می¬باشد و هدف این نوع سرمایه گذاری¬ها افزایش و تقویت ادراک و آگاهی استند گلاس از عدالت تعاملی و حمایت سازمانی است و سرمایه گذاری در زمینه سرمایه اجتماعی، یک جو قابل اعتماد و تعهد ایجاد می¬نماید که سازمان نیز از آن سود می¬برد (کوهن و پروساک، 2001).

استین گلاس

استین گلاس و آیورسون  در مطالعه خود شیشه سکوریت را درجه وفاداری فرد به استین گلاس تعریف کرد¬ه¬اند (دری و آیورسون، 1998، 12).