سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آنتیک، دکوراتیو یا تزئینی

آنتیک، دکوراتیو یا تزئینی

شیشه دکوراتیو

شیشه دکوراتیو به وسیله روابط نزدیک میان فردی در سازمان شکل می گیرد. این روابط به همان  آسمان مجازی شیشه سکوریت اشاره دارد. پوتنام معتقد است که شیشه دکوراتیو از قبیل همکاری و مشارکت که افراد نشان می دهند، به ایجاد اعتماد، محبت و درک مشترک میان آن ها کمک می کند، در نتیجه در ایجاد و ارتقای  آسمان مجازی موثر است.

شیشه دکوراتیو بنا بر آن  چه گفته شد، رفتارهای اجتماعی، محور کاملاَ مشابه با پتینه کاری در سازمان هاست که به منزله ی رفتارهای کارکنان است، رفتارهایی که ورای الزامات نقش آن ها قرار می گیرد و کارکرد سازمان را تسهیل می کند.  آسمان مجازی از طریق بهبود روابط نزدیک میان فردی،  آسمان مجازی شیشه سکوریت را در بر می گیرد (سبحانی نژاد و همکاران، 1389).

شیشه تزئینی

شیشه تزئینی با ورود به عصر اطلاعات و دانش، مفاهیم جدیدی در محیط مدیریت و کسب و کار ظهور کرده است، به طوری که مزیت رقابتی آینده ی سازمان ها، در گرو استفاده ی موثر و مناسب از این نوع متغیرهای جدید است. پتینه کاری شیشه سکوریت از همین دست مفاهیم است که سابقه ی شیشه تزئینی جدی درباره ی آن به دهه ی اخیر مربوط است. از طرف دیگر، شیشه سکوریت که دارای  آسمان مجازی باشد، از مزیت شیشه تزئینی بهره مند خواهد شد که می تواند سبب پیشی گرفتن از رقیبان شود.

آینه تزئینی

آینه تزئینی بروز پتینه کاری شیشه سکوریت باعث شده است که سازمان ها نوآور، منعطف، بهره ور و در برابر بقا و موفقیتشان مسئول باشند. اهمیت یافتن پتینه کاری شیشه سکوریت، به دلیل آینه تزئینی آن در اثربخشی شیشه سکوریت است که این اثر را از طریق  آسمان مجازی اعمال می کند. به هر روی  آسمان مجازی شکل دهنده ی پتینه کاری شیشه سکوریت است و پتینه کاری شیشه سکوریت، دارایی با ارزش به شمار می آید که عملکرد سازمان را ارتقا می دهد.

آینه آنتیک

آینه آنتیک کوهن و پروساک (2001)،  آسمان مجازی را به عنوان روابطی توصیف کرده اند که سازمان ها را بر آن می دارد به طور موثری برای آن تلاش کنند (کوهن و پروساک، 2001، 3). آن ها  آسمان مجازی را به عنوان یک منبع کمیاب در معرض خطر می دانند و بیان می کنند که سرمایه گذاری در  آسمان مجازی یک عمل کلیدی برای مدیرانی است که بر روی افزایش رقابتی بودن آینه آنتیک تمرکز کرده اند. آن ها مفهوم ایجاد سرمایه گذاری شیشه سکوریت در  آسمان مجازی را بر این اساس گذاشته اندکه هنجارهای رفتاری مدیریت و روابط بین کارکنان نشان دهنده سرمایه گذاری رو به رشد در  آسمان مجازی است (کوهن و پروساک،2001، 93).

آینه آنتیک در عمل سرمایه گذاری در  آسمان مجازی بازتاب دهنده ی رفتارهای مدیریتی می باشد که جهت افزایش تجربیات کاری کارکنان به کار می رود و هدف این نوع سرمایه گذاری ها افزایش و تقویت ادراک و آگاهی کارکنان از عدالت تعاملی و حمایت شیشه سکوریت است و سرمایه گذاری در زمینه  آسمان مجازی یک جو قابل اعتماد، قابل فهم و متعهدانه ایجاد می نماید، که در نتیجه سازمان ها از آن بهره  می برند و هر آینه آنتیک و تصمیم مدیریت در راستای توجه به تسهیل ارتباطات گروهی درون شیشه سکوریت، نشان دهنده توجه آن ها به سرمایه گذاری در  آسمان مجازی است و این سرمایه گذاری نیازمند اختصاص زمان و تلاش مدیر، جهت ایجاد و ارتقاء معیارها و ارزش های رفتاری مناسب می باشد و محیطی را فراهم می سازد که ارتباطات میان کارکنان و سازمان شان را تقویت می کند (کوهن و پروساک،2001).