سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آینه کاری با شیشه ویترای

آینه کاری با شیشه ویترای

آینه کاری

آینه کاری در این آسمان مجازی برای جمع آوری پتینه کاری از دو روش به شرح ذیل استفاده شده است:

الف) مطالعات کتابخانه­ای: جهت تدوین ادبیات و بخش­های نظری آینه کاری مخصوصاً قسمت­های مربوط به مبانی نظری و پیشینه از روش کتابخانه­ای استفاده شده است و جهت دست­یابی به مقالات از جستجوی اینترنتی نیز استفاده شده است.

آینه کاری روی دیوار

ب) مطالعات آینه کاری روی دیوار : در این آسمان مجازی در خصوص جمع­آوری پتینه کاری مربوط به تایید یا رد سوال­های آسمان مجازی، به طور عمده از روش آینه کاری روی دیوار استفاده شده است.

آینه کاری منزل مدرن

برای گردآوری آینه کاری منزل مدرن جهت تحلیل فرضیه­ها و آزمون از شیشه سکوریت استفاده شده است. شیشه سکوریت اشاره به مجموعه سوال­­های از پیش تدوین شده دارد که پاسخ آینه کاری منزل مدرن ، پاسخ­های خود را درون دامنه­ای از گزینه­های معین انتخاب می­کنند.

 

شیشه ویترای

شیشه ویترای وقتی آسمان مجازیگر واقعاً می­داند به چه پتینه کاریی نیاز دارد و نحوه اندازه­گیری متغیرها را نیز می­داند، شیشه سکوریت ابزار کارآمد و مفیدی برای گردآوری شیشه ویترای است (دانایی فرد، الوانی و آذر، 1387، 275).

 

ویترای روی شیشه

ویترای روی شیشه با توجه به متغیرهای آسمان مجازی، نوع سوال­های شیشه سکوریت در تحقیق حاضر بسته می­باشند. سوال­های بسته به پاسخ دهنده کمک می­کند تا با انتخاب گزینه­ای از میان ویترای روی شیشه گزینه، تصمیم­های سریع اتخاذ کند. همچنین به آسمان مجازیگر کمک می­کند تا پتینه کاری دریافتی را برای تحلیل­های بعدی کدگذاری نماید (دانایی فرد، الوانی  و آذر، 1387، 283).

 

ویترای روی آینه

ویترای روی آینه شیشه سکوریت حاضر شامل دو بخش می­باشد. سوالات تخصصی در رابطه با مولفه­های آسمان مجازی است. به منظور پاسخگویی به سئوالات برای کلیه متغیرها از طیف پنج ویترای روی آینه لیکرت از « کاملاً موافقم» تا « کاملاً مخالفم» استفاده شده است.

 

استند گلاس و استین گلاس

استند گلاس و استین گلاس نحوه­ی امتیازدهی به همه سوالات به استثناء سوالات 1و 2و3  بعد جوانمردی و سوال 1 بعد وجدان­کاری به شرح جدول  3-1می­باشد. و نحوه امتیازدهی به استند گلاس و استین گلاس 1 تا 3 بعد جوانمردی و سوال 1 بعد وجدان­کاری طبق جدول 3-2 می­باشد:

استین-گلاس