سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آینه کاری استند گلاس با آینه تایل

آینه کاری استند گلاس با آینه تایل

آینه کاری

آینه کاری (2001)، در مقایسه  آسمان مجازی با اشکال دیگر سرمایه، سرمایه اقتصادی و سرمایه انسانی را شکل های شخصی سرمایه می نامد، و برای  آسمان مجازی عنوان «آینه کاری روی دیوار» را به کار می برد. پتینه کاری در این شکل سرمایه نه بر روی فرد بلکه بر روی روابط صورت می گیرد یعنی این که افراد برای دست یابی به سود، در تعاملات شرکت می کنند (لین، 2001).

آینه کاری روی دیوار با توجه به این که سازمان ها به طور روز افزون سرمایه انسانی را برای مزیت رقابتی وسیله قرار می-دهند، اندیشه پتینه کاری در  آسمان مجازی به عنوان یک منبع سازمانی، برای بهبود عملکرد مرتبط با کار در متون رایج شده است.

استند گلاس

استند گلاس از دیدگاه منابع، پتینه کاری در  آسمان مجازی معادل توسعه یک منبع استراتژیک است. ارزش ساخت  آسمان مجازی سازمانی نشان می دهد که این رویکرد، یک استراتژی توسعه گرانه مفید برای افزایش فضای محل کار به وسیله ترقی فرهنگ سازمانی ارائه می دهد که تعهد استند گلاس را برای سازمان و کیفیت خدمات افزایش می دهد (الینگر و همکاران، 2011، 573).

استند گلاس (2001)، پتینه کاری صورت گرفته در  آسمان مجازی را به سه گروه دسته بندی کرده اند: الف) برقراری ارتباط       ب) صداقت وایجاد اعتماد      ج) ترویج همکاری. برقراری ارتباط شامل ارزش ها و هنجارهای رفتاری می باشد که حس اجتماعی بودن را ایجاد می کند.

استین گلاس

استین گلاس قابلیت اطمینان و ایجاد اعتماد شامل هنجارها و ارزش های رفتاری می باشدکه به شیشه سکوریت انگیزه ی اعتماد و اطمینان به سازمان را می بخشد و ترویج همکاری ارزش ها و هنجارهای رفتاری را شامل می شود که همکاری و همیاری را در سازمان مورد تشویق قرار می دهد (الینگر و همکاران، 2011، 573).

در واقع پتینه کاری استین گلاس در  آسمان مجازی ابزاری است که مدیران و محققین می توانند برای ارزیابی اختلافات بین درک های مدیریتی و شیشه سکوریت از آن استفاده نمایند بنابراین با شناخت مشکلات بالقوه در این زمینه می توان فرصت هایی برای افزایش کیفیت محیط های کاری و خدمات سازمان فراهم آورد

آینه تایل

آینه تایل موضوع آموزش شیشه سکوریت و اهمیت آن در علوم اداری و مدیریت بعد از جنگ جهانی دوم مورد توجه قرار گرفت. تا آن زمان سازمان های محدودی بودند که برای تعلیم و تربیت شیشه سکوریت خود سعی کافی مبذول داشتند، در ایران آموزش شیشه سکوریت به شیوه نوین در اواسط دهه 1310 مطرح گردید هر چند آینه تایل از آن آموزش شیشه سکوریت به صورت موردی و پراکنده وجود داشته است. در سال 1327 آموزش ضمن خدمت جزء وظایف دولت قرار گرفت و در سال 1342 با تاسیس شورای عالی اداری کشور، آموزش ضمن خدمت و تربیت نیروی انسانی وضعیت بهتری پیدا کرد     (حنیفی، 1386، 31). وقتی آینه تایل مناسبی را با روش معقول و علمی برای تصدی یک شغل انتخاب کردیم باید مهارت های بدنی، کلامی، علایق و انگیزه ها، نگرش و اطلاعات کم و بیش زیادی را به او بیاموزیم تا صلاحیت لازم برای ایفای نقش خود در سازمان را پیدا کند.

آینه-تایل