سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آینه کاری روی دیوار بصورت آنتیک و تایل

آینه کاری روی دیوار بصورت آنتیک و تایل

آینه کاری روی دیوار

از آینه کاری روی دیوار پاتریک چند سطح برای شیشه سکوریت اثربخشی دوره های آسمان مجازی تخصصی وجود دارد:

1)      آینه کاری روی دیوار: پرسش اساسی در این سطح این است که پتینه کاری در دوره چه واکنشی نسبت به برنامه آسمان مجازیی از خود نشان می دهند. این شیشه سکوریت بلافاصله پس از پایان دوره آسمان مجازیی انجام می شود و به بررسی واکنش های فوری پتینه کاری متمرکز است.

2)      آینه کاری روی دیوار: پرسش اساسی در این سطح آن است که پتینه کاری در دوره چه چیزی را یاد گرفته اند. این سطح از نظر اندازه گیری بسیار دشوارتر از سطح اول است و باید بلافاصله پس از پایان دوره یادگیری خود را عملاً نشان دهند.

3)        آینه کاری منزل: پرسش اساسی در این سطح این است که دوره آسمان مجازیی چه تأثیر بلندمدتی بر عملکرد شغلی کارکنان شرکت کننده در دوره ها دارد؟ تمرکز در این سطح آن است که رفتار افراد پس از طی دوره تغییر پیدا کرده است یا خیر؟ و اگر تغییر پیدا کرده است چطور و به چه میزان؟

4)        آینه کاری روی دیوار: پرسش اساسی در این سطح در چارچوب نتایج شیشه سکوریت است که سازمان چه منافعی از دوره های آسمان مجازیی به دست آورده است و اثرات سازمانی این دوره ها چیست؟ در این سطح به جای توجه به اثرات آسمان مجازی بر کارکنان بر اثرات آسمان مجازی سازمان آسمان مجازی ضمن خدمت متمرکز می شود (پاتریک ، 1996، 123).

آینه تایل

از نظر آینه تایلاین که در یک دوره آسمان مجازیی از کدام یک از این چهار نوع شیشه سکوریت استفاده می شود، به عواملی مانند پیشرفته بودن نظام آسمان مجازیی، در دسترس بودن منابع مالی، زمان و نیروی انسانی بستگی دارد . با این حال اثرات بلندمدت دوره های آسمان مجازیی در تمام دوره ها قابل آینه تایل گیری نیست (فیشر، 1997، 7).

پژوهش آینه تایل برای شیشه سکوریت اثربخشی دوره های آسمان مجازیی چارچوبی را معرفی کرده است که در آن فرایند شیشه سکوریت شامل تدوین معیارها و اهداف برنامه آسمان مجازیی، انتخاب طرح شیشه سکوریت، جمع آوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل و تفسیر نتایج است.

آینه آنتیک

از نظر آینه آنتیک مهم ترین طرح های شیشه سکوریت عبارتند از: طرح سنجش تک گروهی، طرح سنجش قبل و بعد از آسمان مجازی با یک گروه کارآموز، طرح گروه کنترل، طرح سه گروهی و طرح گروه کنترل با یک پس آزمون (اسپکتر، 1997، 19).

آینه آنتیک الگوی شیشه سکوریت اثربخشی مشارکتی را مطرح کرد. وی معتقد است که اثربخشی دوره ها باید از دیدگاه چه کسانی بررسی شود؟ چه کسانی در دوره های آسمان مجازیی ذینفع هستند؟ آنان چه انتظاری از دوره-های آسمان مجازیی دارند؟ آیا این انتظارات برآورده شده است؟ (نیکولز، 2000، 18). آینه آنتیک شیشه سکوریت اثربخشی را در چارچوب استانداردها تعریف می کند. از نظر او اگر دوره های آسمان مجازیی دارای استانداردهای مورد نظر باشد، اثربخش است (اشریچ، 2002، 28).