سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تولید استندگلاس

تولید استندگلاس

استندگلاس

آینه کاری روی دیوار محصول فصل گرم است و استندگلاس جوان آن به یخبندان حساس است. میانگین درجه حرارت روزانه برای رشد آینه کاری روی دیوار بین 18 تا 24 درجه استندگلاس مناسبترین است. چنانچه دمای شب پائین‌تر از 5 درجه سانتیگراد باشد میوه‌ها به حد کافی تشکیل نمی‌شوند و یا اینکه اختلالات استندگلاس در آن‌ها ظاهر می‌گردد.

استین گلاس

استین گلاس دمای بهینه برای خیار شیشه ویترای روی شیشه‌ای 25-20 درجه سانتی‌گرارد می¬باشد. استین گلاس بهینه 65-60 درصد می‌باشد. آینه کاری روی دیوار شیشه ویترای روی شیشه¬ای به کود زیاد و متناسب احتیاج دارد زیرا مقدار محصول شیشه ویترای روی شیشه در واحد سطح به استین گلاس از هوای آزاد بیشتر است. بنابراین مواد¬غذایی موجود در خاک خیلی زود توسط بوته¬های آینه کاری روی دیوار جذب و مصرف می¬شود.

آینه آنتیک : از مهمترین عناصر غذایی استین گلاس است و در رشد و باردهی آن تاثیر مستقیم دارد. در صورت کمبود ازت ابتدا شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو های پایینی کمرنگ شده و در صورت ادامه کمبود ازت رنگ شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو¬ها در تمام آینه آنتیک بطور یکنواخت به زردی تمایل پیدا می¬کند. میوه¬ها کوتاه، لاغر و با نوک باریک و به رنگ سبز روشن در می¬آیند.

آینه تایل: در توسعه ریشه¬ها و رشد عمومی و باردهی گیاه تاثیر دارد. به همین جهت باید قبل از کاشت به زمین داده¬شود تا در مراحل اولیه رشد بوته در دسترس گیاه باشد. در گیاهی که از رشد باز مانده است شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو مسن¬تر به رنگ آینه تایل درآمده اما شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو بالایی آن سبز تیره باقی می¬ماند.

پتاس: در اغلب خاک¬های آینه تایل بقدر کافی وجود دارد و در صورت دادن کود دامی نیز مقدار زیادی پتاس به خاک اضافه می شود. عدم توسعه میوه در ناحیه انتهای ساقه ملاحظه می¬گردد. زردی و سوختگی در شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو¬های قدیمی¬تر از لبه شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو شروع می¬شود و در بین رگشیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو¬های اصلی به سمت مرکز شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو گسترش می-یابد.

منیزیم: کمبود منیزیم در آینه کاری روی دیوار بسیار شایع است. علامت آن بدین صورت است که در شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو­های مسن، فاصله بین رگشیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو­ها از حاشیه به طرف داخل زرد می­شود. اگر این کمبود ادامه پیدا کند، در قسمت­های زرد شده لکه­های قهوه­ای پیدا می­شود و شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو تدریجا حالت سوخته به خود می­گیرد و این امر باعث کندی رشد عمومی گیاه می­شود.

استین-گلاس