سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش ویترای

آموزش ویترای

ویترای روی شیشه

استندگلاس و استین گلاس: در خاک¬های آهکی و قلیایی که قلیاییت بالاتر از 8 داشته باشد استندگلاس و استین گلاس موجود در خاک به صورت غیر¬ویترای روی شیشه در می¬آید و گیاه دچار کمبود استندگلاس و استین گلاس می¬گردد. کمبود استندگلاس و استین گلاس در خیار، به¬صورت زردی شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو¬های تازه و جوان ویترای روی شیشه می¬نماید و رگشیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو¬ها سبز باقی می¬ماند. در مراحل بعدی، رگشیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو¬ها نیز زرد شده و زردی از سر ویترای روی شیشه به طرف پایین توسعه پیدا می¬کند.

شیشه ویترای

شیشه ویترای: شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو¬های مسن¬تر با حاشیه زرد دیده می¬شوند. شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو¬های جوان بد شکل و شیشه سندبلاست می¬شوند. میوه، نارس می¬ماند. علائم پیچ خوردگی و زخم بر روی میوه ایجاد می¬گردد. در میوه دچار کمبود، نسبت گوشت شیشه ویترای به بخش بذر بیشتر می¬شود. روی پوست میوه علائم خشکیدگی ملاحظه می¬شود. در طول میوه، رگه¬های شیشه ویترای ابلق به صورت علائم خشکیدگی روی پوست توسعه می یابد .

روی: علائم ابتلا در شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو¬های جوان ظاهر می¬شود و شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو¬های تازه به طور غیر¬طبیعی شیشه سندبلاست می¬مانند و با رنگ زرد لکه موجی¬شده یا یکنواخت زرد دیده می¬شود. بین بند¬های انتهایی کوتاه مانده و حالت جارویی ایجاد می¬شود.

ویترای روی آینه

ویترای روی آینه احتیاج خیار به کودهای مختلف بستگی به نوع خاک و ذخیره موادغذایی موجود در آن دارد. برای تعیین مقدار کودهای مورد احتیاج آینه کاری روی دیوار باید قبل و بعد از کاشت ویترای روی آینه در فواصل معین از خاک نمونه برداری-شده و میزان موادغذایی در آن توسط آزمایشگاه اندازه¬گیری شود.

علاوه بر مقدار کودی که به مصرف آینه کاری روی دیوار می¬رسد مقدار قابل ملاحظه¬ای کود نیز توسط آب شسته¬شده و از دسترس ریشه خارج می¬گردد. ضمنا بعضی از عناصر ویترای روی آینه مانند فسفر در خاک تثبیت¬شده و فقط بخشی از آن آینه سندبلاست استفاده آینه کاری روی دیوار می¬گردد. بنابراین با در نظر گرفتن تلفات مزبور باید مقدار کافی کود شیمیایی به¬طور منظم و به¬دفعات به خاک داده¬شود تا آینه کاری روی دیوار بتواند عناصر غذایی مورد احتیاج خود را به¬اندازه لازم جذب نموده و محصول آینه سندبلاست تولید نماید.

1-1-1- ترکیبات میوه خیار

خیار دارای شیشه کابینت A، B، C، کلروفیل، املاح معدنی، منگنز، کربنات¬کلسیم، پتاسیم، سدیم، کلر، ساپونین و آنزیم‌های مختلفی مانند پروتئولیتیک است. شیشه کابینت حاوی آب و موادمغذی بوده و برای سلامت و ثبات فیزیولوژیکی انسان اهمیت دارد.

ویترای