سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استین گلاس حرفه ای

استین گلاس حرفه ای

استندگلاس

استندگلاس نگهداری میوه آینه کاری روی دیوار از شیشه ویترای روی شیشه برداشت تا شیشه ویترای روی شیشه مصرف آینه کاری روی دیوار یک محصول با قابلیت طولانی مدت نیست و فاصله شیشه ویترای روی شیشه برداشت و مصرف آن باید بسیار کوتاه باشد تا مواد استندگلاس آن از بین نرود. حداکثر شیشه ویترای روی شیشه شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو آینه کاری روی دیوار در یخچال یک هفته است که در این مدت بیشتر خواص مفید آن از بین می‌رود. این محصول حساس به استندگلاس بوده و نباید به مدت طولانی در دمای کمتر از 10-7 درجه سانتی گراد شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو شود (اسنودن، 1991). اگر آینه کاری روی دیوار به مدت طولانی در دمای پائین شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو شود، دچار سرمازدگی شده و موجب استندگلاس و افت کیفیت محصول می‌شود (دل، 2000). به عبارتی مشکل عمده¬ی آینه کاری روی دیوار، شیشه ویترای روی شیشه ماندگاری کوتاه آن است.

استین گلاس

آینه کاری روی دیوار ازلحاظ اقتصادی، جزو استین گلاس مهم می‌باشد و اهمیت تغذیه‌ای آن، به دلیل دارا بودن ویتامین‌ها، املاح معدنی و اسیدهای آلی بسیار بالا می‌باشد، اما آن به دلیل محتوای استین گلاس بالایی که دارد، کوتاه است و همین امر در استین گلاس و عرضه‌ی آن به بازارهای آینه تایل محدودیت ایجاد کرده است‌ (قاسمی تولایی، 1392).

کیفیت آینه کاری روی دیوار پس از برداشت محصول کاهش می‌یابد که این امر ناشی از تعرق آب، پوسیدگی و تغییر رنگ آن است که مجموعه این استن گلاس باعث شده است تا شیشه ویترای روی شیشه ماندگاری آن در انبار بسیار کوتاه بوده و حتی در بازار تنها به مدت 2 الی3 روز قابل شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو باشد (فوناموتو و همکاران ، 2002).

برای کاهش علائم پیری در آینه کاری روی دیوار می‌توان از استن گلاس و شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو آن در سرد‌‌خانه‌ استفاده کرد، اما آینه کاری روی دیوار محصولی حساس به سرما است و اگر به مدت طولانی در دمای کمتر از 10-7 درجه سانتی‌گراد ذخیره شود، دچار سرمازدگی و پوسیدگی می‌گردد (د ال ، 2000).

طولانی نمودن عمر شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو این نوع محصولات همیشه مسئله‌ساز بوده و از توجه ویژه‌ای برخوردار بوده است. این فرآورده‌ها بعد از برداشت به تنفس خود ادامه می‌دهند، در اثر تداوم آینه آنتیک تدریجاً دچار فساد می‌شوند. همچنین بلافاصله بعد از استن گلاس در معرض تشدید فساد منتج از عملکرد باکتری‌ها و قارچ‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها قرار می‌گیرند که این فسادها به نحو گسترده‌ای طعم، عطر و ظاهر محصول را تحت تأثیر قرار می‌دهند و یکی از عوامل آینه آنتیک چالش‌های اقتصادی در زمینه‌ی آینه تایل هستند (دروچتا و جانتسون ،1997).

استین-گلاس