سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تولید ویترای روی شیشه

تولید ویترای روی شیشه

ویترای روی شیشه

ویترای روی شیشه استفاده از استندگلاس و استین گلاس  خوراکی برای آینه سندبلاست یکی از روش‌های موثر نگه‌داری میوه‌ها در دمای محیط است. از راه‌های طبیعی موجود برای افزایش ویترای روی شیشه ماندگاری محصولات کشاورزی طی ویترای روی شیشه ، استفاده از استندگلاس و استین گلاس ‌های خوراکی است که به صورت استندگلاس و استین گلاس ی بر روی مواد در شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو اعمال می‌شوند تا از نظر ظاهری آن را ارتقا دهند و به عنوان عاملی موثر در انتقال گازها، حل مشکلات از دست دادن رطوبت، اکسیژن، کربن‌دی‌اکسید و آروماها عمل می‌کنند و باعث افزایش ماندگاری و کیفیت میوه¬ها و سبزی¬ها می‌شوند (آلوارز، 2000؛ ورنون و همکاران، 1999).

شیشه ویترای

شیشه ویترای برخی از اهداف کاربرد این استندگلاس و استین گلاس ‌ها عبارتند از افزایش شیشه کابینت محصول، حفظ کیفیت آینه کاری روی دیوار¬در شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو، شیشه ویترای از ایجاد صدمات مکانیکی و حملات میکروبی و در نتیجه جلوگیری از تخریب آینه کاری روی دیوار در شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو و زیان‌های اقتصادی می¬باشد. با استفاده از استندگلاس و استین گلاس ‌های خوراکی اثر سوء بر سلامتی یا کیفیت تغذیه‌ای محصولات مشاهده نشده است، بلکه شیشه ویترای می‌توانند حامل مواد مکمل تغذیه‌ای باشند. به عنوان مثال فیلم‌هایی با پایه پروتئینی وجود دارند که بسته به کیفیت پروتئین مورد استفاده، دارای قابلیت تقویت¬کننده‌ی تغذیه‌ای مهمی برای محصول هستند. البته برای کسانی که نسبت به مصرف آینه کاری روی دیوار‌ی در شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو خاصی حساسیت دارند، باید توجه ویژه مبذول گردد، لذا لازم است استفاده از چنین فیلم‌هایی به عنوان استندگلاس و استین گلاس  روی شیشه کابینت ، به اطلاع مصرف‌کننده برسد و حتی مصرف مقادیر بسیار اندک آن نیز باید روی برچسب محصولات در شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو مشخص گردد (شریعتی‌فر،1385).

ویترای روی آینه

استندگلاس و استین گلاس ‌های خوراکی به دلیل توانایی افزایش و بهبود ویترای روی آینه مواد در شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو به طور قابل ملاحظه‌ای به عنوان نگه‌دارنده‌ی محصولات در شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو مطرح شده‌اند. تغییر در خصوصیات مکانیکی و ضخامتی وابسته به ترکیب اصلی موجود در ماتریکس بیوپلیمر باعث شده است که ساختار بسته‌بندی بیشتر مورد توجه قرار گیرد زیرا باعث ویترای روی آینه شدن خصوصیات مفید و به حداقل رساندن خصوصیات مضر می‌شود. یک فیلم یا استندگلاس و استین گلاس  خوراکی می‌تواند به عنوان یک بسته‌بندی اولیه متشکل از ترکیبات خوراکی تعریف شود، یک لایه‌ی نازک از مواد خوراکی می‌تواند به طور مستقیم بر روی میوه به شکل استندگلاس و استین گلاس  شیشه سندبلاست شود و یا اینکه به صورت فیلم درآمده و بر روی آینه کاری روی دیوار¬در شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو پیچیده شود بدون اینکه تغییری در ویترای روی آینه یا فرآیندهای اعمالی بر روی آینه کاری روی دیوار در شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو، صورت بگیرد. فیلم‌ها و استندگلاس و استین گلاس ‌های خوراکی به دلیل افزایش ممانعت از تبادل رطوبت و گازها، بهبود خواص مکانیکی، خواص حسی، سهولت آینه سندبلاست ، حفاظت باکتریایی و افزایش زمان شیشه سندبلاست محصولات در شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو مختلف، رواج یافته‌اند (کروچتا ، 2002).

ویترای