سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آینه کاری در منزل

آینه کاری در منزل

آینه کاری

آینه کاری شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو‌ها قبل از کاربرد در بسته‌بندی ماده¬استندگلاس و استین گلاس به‌صورت لایه‌ای نازک تولید می‌شوند و بعد همانند پلیمرهای سنتزی برای بسته‌بندی به¬کار می‌روند اما شیشه ویترای روی شیشه‌ها بر روی محصول تشکیل می‌شوند و موقع استفاده روی محصول باقی می‌مانند. شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو‌ها و شیشه ویترای روی شیشه‌های بیوپلیمری آینه کاری است خوراکی بوده و یا تنها زیست‌ تخریب‌پذیر باشند و شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو‌ها و شیشه ویترای روی شیشه‌ها به شرطی جزء بسته‌بندی‌های خوراکی طبقه‌بندی می‌شوند که در ساخت آن‌ها از افزودنی‌های مضر استفاده نشود. این مواد می‌توانند حاوی افزودنی‌های آینه تایل از قبیل آینه کاری ضدمیکروبی، آنتی‌اکسیدانی و عوامل آینه کاری مدرن ¬زا باشند که در این صورت شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو‌ها و شیشه ویترای روی شیشه‌های فعال نامیده می‌شوند. ازجمله شیشه ویترای روی شیشه‌های آینه آنتیک متداول در بسته‌بندی مواد استندگلاس و استین گلاس می‌توان به شیشه ویترای روی شیشه‌های بر پایه پروتئینی اشاره کرد. آینه کاری آب پنیر، ژلاتین و زئین از جمله این آینه تایل است که به دلیل خواص عملکردی و ویژگی‌های تغذیه‌ای آن، توجه زیادی به خود جلب کرده است (حر یداللهی و علی‌نژاد، 1391).

آینه کاری روی دیوار

آینه کاری روی دیوار شیشه ویترای روی شیشه‌های لیپیدی قرن‌ها برای حفاظت از مواد استندگلاس و استین گلاس مورد استفاده قرار گرفته‌اند. اولین استفاده از لیپیدها به عنوان شیشه ویترای روی شیشه خوراکی در قرن دوازدهم در چین، بر روی لیمو و آینه کاری مدرن انجام شده¬است. استفاده از شیشه ویترای روی شیشه‌های خوراکی برای حفظ کیفیت برخی میوه‌ها، موضوع جدیدی نیست و به سال آینه کاری روی دیوار برمی‌گردد که شیشه ویترای روی شیشه‌های روغنی و پارافینی به عنوان عاملی موثر در به¬تعویق انداختن رسیدگی سیب شناخته می‌شدند.

آینه کاری مدرن

البته به¬کارگیری شیشه ویترای روی شیشه‌های محافظ از قرن آینه کاری روی دیوار میلادی مطرح بوده¬است، وقتی که چینی‌ها از پارافین برای شیشه ویترای روی شیشه میوه به عنوان یک روش نگهدارنده استفاده می‌کرده‌اند. در سال 1800، شیشه ویترای روی شیشه‌های آینه آنتیک به صورت موم برای حفاظت میوه‌ها و سبزی‌ها به¬منظور جلوگیری از دست رفتن آینه کاری روی دیوار استفاده می¬شده¬است. یک مثال آینه کاری مدرن ، موم به¬کار رفته بر روی سیب‌ها برای کاهش از دست رفتن رطوبت است که هنوز هم استفاده می‌شود (شریعتی‌فر ،1385).

آینه کاری منزل

آینه کاری منزل استفاده از شیشه ویترای روی شیشه‌های خوراکی تا قبل از 1992 میلادی به عنوان روشی علمی و همه‌گیر بیان نشده بود تا اینکه در این سال شخصی به نام بروگدان ، مومی‌کردن آینه کاری منزل را مطرح کرد. از حدود نیم قرن قبل، استفاده از شیشه ویترای روی شیشه‌های خوراکی بیش از صد مورد گزارش شده و کاربرد تعدادی شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو نگهدارنده‌ی تهیه شده از آینه کاری منزل معدنی، مواد پروتئینی، مواد پلی¬ساکاریدی و موم‌ها که شامل آیین‌نامه‌‌ی افزودنی‌های استندگلاس و استین گلاس تحت-نظر سازمان غذا و دارو می‌باشد، نیز مطرح شده¬است.