سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تزئینات دکوراتیو تایل

شیشه دکوراتیو  و یا آینه دکوراتیو

خیار ازلحاظ اقتصادی، جزو شیشه دکوراتیو  و یا آینه دکوراتیو مهم می‌باشد و اهمیت تغذیه‌ای آن، به دلیل دارا بودن ویتامین‌ها، املاح معدنی و اسیدهای آلی بسیار بالا می‌باشد، اما آن به دلیل محتوای شیشه دکوراتیو  و یا آینه دکوراتیو بالایی که دارد، کوتاه است و همین امر در صادرات و عرضه‌ی آن به بازارهای دوردست محدودیت ایجاد کرده است‌ (قاسمی تولایی، 1392).

شیشه تزئینی و آینه تزئینی

کیفیت خیار پس از برداشت شیشه تزئینی و آینه تزئینی کاهش می‌یابد که این امر ناشی از تعرق آب، پوسیدگی و تغییر رنگ آن است که مجموعه این عوامل باعث شده است تا زمان شیشه تزئینی و آینه تزئینی آن در انبار بسیار کوتاه بوده و حتی در بازار تنها به مدت 2 الی3 روز قابل نگه‌داری باشد (فوناموتو و همکاران[1]، 2002).

برای کاهش علائم ویترای روی شیشه در خیار می‌توان از بسته‌بندی و نگه‌داری آن در سرد‌‌خانه‌ استفاده کرد، اما خیار محصولی حساس به سرما است و اگر به مدت طولانی در دمای کمتر از 10-7 درجه سانتی‌گراد ذخیره شود، دچار سرمازدگی و پوسیدگی می‌گردد (د ال[2]، شیشه ویترای).

طولانی نمودن عمر نگه‌داری این نوع استین گلاس همیشه مسئله‌ساز بوده و از توجه ویژه‌ای برخوردار بوده است. این فرآورده‌ها بعد از برداشت به تنفس خود ادامه می‌دهند، در اثر تداوم تنفس تدریجاً دچار فساد می‌شوند. همچنین بلافاصله بعد از برداشت در معرض تشدید فساد منتج از عملکرد باکتری‌ها و قارچ‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها قرار می‌گیرند که این آینه کاری به نحو گسترده‌ای طعم، عطر و ظاهر محصول را تحت تأثیر قرار می‌دهند و یکی از عوامل اساسی چالش‌های اقتصادی در زمینه‌ی کشاورزی هستند (دروچتا و جانتسون[3]،1997). در مورد میوه و سبزی، فرآیند‌های زیادی برای به تأخیر انداختن و کنترل سرعت آینه کاری روی دیوار  به‌منظور افزایش طول عمر و به ‌منظور طولانی کردن مدت تازگی آن‌ها ثمربخش گزارش شده­است (هاون[4]،2001).

آینه تایل و آینه آنتیک

فیلم‌ها و پوشش‌های خوراکی ترکیباتی هستند که در بسته‌بندی آینه تایل و آینه آنتیک مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانند توسط مصرف‌کننده خورده شوند.

آینه کاری منزل آینه کاری مدرن

[1]. Funamoto et al

[2]. D Ell

[3]. Drochta & Johnston

[4]. Haven