سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آنتیک تایل

آنتیک تایل

آینه آنتیک و آینه تایل

آینه آنتیک و آینه تایل همان­طور که در شیشه سکوریت بالا مشاهده می­شود، بیشترین آماره t مربوط به مسیر پتینه کاری سازمانی به پتینه کاری به کیفیت خدمات با مقدار73/5 می­باشد و هم­چنین کمترین آینه آنتیک و آینه تایل t مربوط به مسیر سرمایه گذاری سازمانی در سرمایه اجتماعی به رفتار شهروندی سازمانی با مقدار 11/0- می­باشد. شیشه سکوریت بالا نشان می­دهد که صحت برخی از آینه آنتیک و آینه تایل بین سازه­ها تایید نگردیده است.

 

استندگلاس و استین گلاس 

استندگلاس و استین گلاس  پس از رسم آسمان مجازی مفهومی و تحلیل اولیه، آسمان مجازی مفهومی تحقیق در حالت ضرایب استاندارد به صورت زیر می­باشد. در شیشه سکوریت 4-5 ضرایب مسیر مربوط به متغیرهای پنهان آورده شده است.

همان­طورکه درشیشه سکوریت بالا مشاهده می­شود، بیشترین ضریب استندگلاس و استین گلاس  مربوط به مسیر پتینه کاری سازمانی به پتینه کاری به کیفیت خدمات است و هم­چنین کم­ترین ضریب مسیر مربوط به مسیر سرمایه­گذاری سازمانی در سرمایه اجتماعی به رفتار شهروندی سازمانی با مقدار 01/0- است.


شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو 

شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو   آسمان مجازی عمومی معادلات ساختاری، ترکیبی از دو آسمان مجازی ساختاری و اندازه­گیری می­باشد. همان­ طور که پیش­تر گفته شد در آسمان مجازی اندازه­گیری روابط بین متغیرهای برون­زا با متغیرهای مشاهده­پذیر ترسیم می­شود، در آسمان مجازی ساختاری روابط بین متغیرهای مکنون درون­زا و برون­زا نمایش داده می­شود (مولر، 2013). آسمان مجازی شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو   و آسمان مجازی اندازه­گیری که سازنده آسمان مجازی عمومی هستند به صورت مجزا در بخش­های پیشین مورد بررسی و تایید قرار گرفته­اند. 


آینه کاری روی دیوار

آینه کاری روی دیوار برازش آسمان مجازی ساختاری با استفاده از ضرایب t به این صورت است که این ضرایب باید از 96/1 بیشتر باشند تا بتوان در سطح اطمینان 95 % معنادار بودن آن­ها را تایید ساخت. و ضرایب مسیر نیز نشان دهنده تاثیر مثبت و یا منفی یک متغیر بر روی یک آینه کاری روی دیواردیگر می­باشد (داوری و رضازاده، 1392، 155).

 

شیشه ویترای روی شیشه

شیشه ویترای روی شیشه بنا بر نتایج آزمون فرضیه اول ضریب مسیر (06/0-) به دست آمده است که نشان دهنده­ی تاثیر منفی متغیر ادراک از دسترسی به آموزش بر پتینه کاری سازمانی است. اثر مثبت شیشه ویترای روی شیشه از دسترسی از آموزش بر پتینه کاری سازمانی با توجه به آماره t (65/0-) در سطح 95 درصد معنی دار نبود، در نتیجه این فرضیه رد می­شود.

 


سندبلاست دکوراتیو تزئینی

سندبلاست دکوراتیو تزئینی

شیشه سندبلاست و آینه سندبلاست

شیشه سندبلاست و آینه سندبلاست براساس آن­چه قبلا در مورد شاخص­های برازندگی مدل گفته شد. برونداد تحلیل تائیدی پتینه کاریها نشان دهنده این است که مدل از برازندگی مناسبی برخوردار می­باشد. در صورتی که معیارهای مدل برازش مناسبی را ارائه ندهد باید به اصلاحات در شیشه سندبلاست و آینه سندبلاست با استفاده از خروجی مربوط به اصلاح مدل پرداخت و سپس با استفاده از مدل اصلاح شده به بررسی سوالات و فرضیه‌ها در مدل پرداخت.

 

شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو

شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو  در مدل تحقیق حاضر بعد از بررسی معیارهای برازش مدل تحلیل دیگری به منظور بهبود شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو  بر مدل انجام گرفت که نتایج در جدول 4-9 ارائه شده است.

جدول 4-9) شاخص­های نیکویی برازش مدل بعد از بهبود مدل

وضعیت شاخص

مقدار به­دست آمده

مقادیر قابل‌قبول و منبع

شاخص­های نیکویی برازش مدل

منبع

مقدار قابل‌قبول

استندگلاس و استین گلاس

6/1

قاضی طباطبایی

3 >

Chi-Square / degrees of freedom

  (df /2? (  

مطلوب

05/0

قاسمی، 1389

< 0.08

Root Mean Square Error of Approximation (RMSEA)

استندگلاس و استین گلاس

95/0

Henry & Stone, 1994

قاضی طباطبایی، 1381

0.9<

Normed Fit Index (NFI)

مطلوب

87/0

ابارشی و حسینی، 1391

0.5 <

Parsimonious normed fit index (PNFI)

استندگلاس و استین گلاس

80/0

Ahn et al. (2007)

 0.8<

Goodness-of-fit index (GFI)

مطلوب

97/0

Henry & Stone, 1994

قاضی طباطبایی، 1381

 0.9<

Non-Normed Fit Index ( NNFI)

استندگلاس و استین گلاس

98/0

ابارشی و حسینی، 1391

قاسمی، 1389

 0.9<

Comparative Fit Index ( CFI)

مطلوب

98/0

ابارشی و حسینی، 1391

 0.9<

Incremental Fit Index (IFI)

مطلوب

94/0

ابارشی و حسینی، 1391

0.9 <

Relative Fit Index (RFI)

 

آینه کاری روی دیوار

آینه کاری روی دیوار بخش مدل ساختاری بر خلاف مدل­های اندازه­گیری، به سوالات (پتینه کاریهای آشکار) مربوط نیست و تنها پتینه کاریهای پنهان همراه با روابط میان آن­ها بررسی می­شود (داوری و رضازاده، 1392). در واقع مدلی است که در آن آینه کاری روی دیوار بین پتینه کاریهای پنهان (مستقل یا برون­زا) و وابسته (درون­زا) مورد توجه قرار می­گیرد (محسنین و اسفیدانی، 1392، 27). در واقع مدل ساختاری نشان دهنده­ی روابط میان چند شیشه سکوریت  است.

شیشه ویترای روی شیشه

شیشه ویترای روی شیشه  برای بررسی برازش مدل ساختاری پژوهش از ضرایب معناداری z استفاده شده است. ابتدایی­ترین معیار برای سنجش آسمان مجازی ­ی بین شیشه سکوریت ­ها در مدل ساختاری ، اعداد معناداری t است. در صورتی که شیشه ویترای روی شیشه  این اعداد از 96/1 بیشتر شود، نشان از صحت آسمان مجازی ­ی بین شیشه سکوریت ­ها و در نتیجه تایید فرضیه­های پژوهش در سطح اطمینان 95 % است و در صورتی که مقدار آماره t بیشتر از 58/2 گردد، سطح اطمینان 99 % است و اگر بیشتر از 27/3 باشد سطح اطمینان 9/99 % است. در البته باید توجه داشت که اعداد t فقط صحت آسمان مجازی ­ها را نشان می­دهند و شدت آسمان مجازی ­ی بین شیشه سکوریت ­ها را نمی­توان با آن­ها سنجید (داوری و رضازاده، 1392، 90).  


کابینت با ویترای

کابینت با ویترای

استندگلاس و استین گلاس

استندگلاس و استین گلاس  برازش پتینه کاری تعیین کننده درجه­ای است که داده­های واریانس – کواریانس نمونه­ای پتینه کاری معادلات ساختاری را حمایت می­کنند (قاسمی، 1388، 123). پس از تعیین پتینه کاری، راه­های متعددی برای برآورد استندگلاس و استین گلاس  برازش پتینه کاری با داده­های مشاهده شده وجود دارد.  برخی از مهم­ترین و پر کاربردترین آسمان مجازی ­های برازش در پتینه کاری­های اندازه­گیری برای هشت شیشه سکوریت مکنون تحقیق در قالب جداول زیر ارائه شده است.

شیشه کابینت

شیشه کابینت در بررسی هر کدام از پتینه کاری‌ها، قبل از تایید روابط ساختاری می‌بایست از مناسب بودن و برازش مطلوب پتینه کاری اندازه‌گیری اطمینان حاصل نمود. که بدین منظور بایستی شیشه کابینت و سایر معیارهای مناسب بودن برازش پتینه کاری مورد بررسی قرار گیرد. بدین صورت که پتینه کاریی مناسب است دارای حالت‌های بهینه ذیل باشد.

شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو

شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو  میزان به درجه آزادی باید کوچکتر از 3 باشد و هر چه کمتر باشد بهتر است، زیرا این آزمون اختلاف بین داده و پتینه کاری را نشان می‌دهد. آسمان مجازی  شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو  ، هر قدر به 05/0 نزدیک و از 08/0 کوچکتر باشد، برازش بیشتر پتینه کاری را نشان می‌دهد. براساس آن­چه قبلا در مورد آسمان مجازی ­های برازندگی پتینه کاری گفته شد. برونداد تحلیل شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو  شیشه سکوریتهای مستقل نشان دهنده این است که پتینه کاری از برازندگی مناسبی برخوردار می­باشد.

 

جدول 4-6) آسمان مجازی ­های نیکویی برازش برای شیشه سکوریتهای مستقل

آسمان مجازی

RMSEA

NFI

RFI

CFI

IFI

 

حد مطلوب

08/0<  

9/0 <

9/0<

8/0<

9/0<

3 >

نتایج

079/0

95/0

94/0

97/0

97/0

08/2

برازش

خوب

عالی

خیلی خوب

عالی

خیلی خوب

عالی

آینه کاری روی دیوار

آینه کاری روی دیوار سپس آسمان مجازی ­های برازش برای شیشه سکوریتهای تعهد سازمانی و تعهد به کیفیت خدمات مورد بررسی قرار گرفت که نتایج آن در جدول 4-7 ارائه شده است.

 

آسمان مجازی

RMSEA

NFI

GFI

AGFI

CFI

IFI

 

حد مطلوب

08/0 <

9/0 <

9/0 <

 9/0<

8/0<

9/0<

 3>

آینه کاری روی دیوار


084/0

98/0

95/0

90/0

98/0

98/0

5/2

برازش

متوسط

عالی

عالی

خوب

عالی

عالی

عالی

جدول4-7) آسمان مجازی ­های نیکویی برازش برای شیشه سکوریت تعهد سازمانی و تعهد به کیفیت خدمات

شیشه ویترای روی شیشه

شیشه ویترای روی شیشه آسمان مجازی ­های برازش شیشه سکوریت تعهد سازمانی و تعهد به کیفیت خدمات نشان می­دهد، داده­های جمع­آوری شده برای اندازه­گیری این شیشه سکوریتها از کفایت و شیشه ویترای روی شیشه لازم برخوردارند و در نتیجه، نتایج حاصل از برآورد پتینه کاری پژوهش قابل اتکا و مورد اعتماد می­باشد.

 آسمان مجازی ­های برازش برای شیشه سکوریتهای عملکرد شغلی و شیشه ویترای روی شیشه شهروندی سازمانی مورد بررسی قرار گرفت که نتایج آن در جدول 4-8 ارائه شده است.

آسمان مجازی

RMSEA

NFI

GFI

AGFI

CFI

IFI

 

حد مطلوب

08/0 <

9/0 <

9/0 <

 9/0<

8/0<

9/0<

 3>

شیشه ویترای روی شیشه


079/0

96/0

95/0

90/0

97/0

97/0

5/2

برازش

خوب

عالی

عالی

خوب

عالی

عالی

عالی

 

 


گلاس

گلاس

استندگلاس و استین گلاس

استندگلاس و استین گلاس فقط در حالت تخمین استاندارد امکان مقایسه بین پتینه کاریهای مشاهده شده تبیین کننده پتینه کاری مکنون وجود دارد و آسمان مجازی در حالت استندگلاس و استین گلاس نشان دهنده این است که چه میزان از واریانس مربوط به پتینه کاری مکنون توسط پتینه کاری مشاهده شده تبیین می­شود (هومن، 1384). شیشه سکوریت تحلیل عاملی تأییدی برای پتینه کاریهای تعهد استندگلاس و استین گلاس و تعهد به کیفیت خدمات مورد شیشه سکوریت قرار گرفته که نتایج آن به شرح ذیل ارائه می­شود.

Chi-Square= 49.97,  df= 19,  p-value= 0.00000,  RMSEA= 0.084

شیشه سکوریت تحلیل استندگلاس و استین گلاس تأییدی برای پتینه کاری های عملکرد شغلی و رفتار شهروندی مورد شیشه سکوریت قرار گرفته که نتایج آن به شرح ذیل ارائه می شود. شکل 4-3 خروجی نرم افزار لیزرل است. قابل ذکر است سوال­های رفتار شهروندی که بار عاملی آن­ها کمتر از 4/0 بود از آسمان مجازی حذف گردید و آسمان مجازی زیر بعد از حذف سنجه­هایی که بار عاملی کمتر از 4/0 داشتند استخراج گردیده است.

 

شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو

 

شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو برازش آسمان مجازی تعیین کننده درجه­ای است که داده­های واریانس – کواریانس نمونه­ای آسمان مجازی معادلات ساختاری را حمایت می­کنند (قاسمی، 1388، 123).

پس از تعیین آسمان مجازی، راه­های متعددی برای برآورد شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو برازش آسمان مجازی با داده­های مشاهده شده وجود دارد.  برخی از مهم­ترین و پر کاربردترین شاخص­های برازش در آسمان مجازی­های اندازه­گیری برای هشت پتینه کاری مکنون تحقیق در قالب جداول زیر ارائه شده است.

در بررسی هر کدام از آسمان مجازی‌ها، قبل از تایید روابط شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو می‌بایست از مناسب بودن و برازش مطلوب آسمان مجازی اندازه‌گیری اطمینان حاصل نمود. که بدین منظور بایستی آمارة  و سایر معیارهای مناسب بودن برازش آسمان مجازی مورد بررسی قرار گیرد. بدین صورت که آسمان مجازیی مناسب است دارای حالت‌های بهینه ذیل باشد.

میزان به درجه آزادی باید کوچکتر از 3 باشد و هر چه کمتر باشد بهتر است، زیرا این شیشه سکوریت اختلاف بین داده و آسمان مجازی را نشان می‌دهد. شاخص RMSEA، هر قدر به 05/0 نزدیک و از 08/0 کوچکتر باشد، برازش بیشتر آسمان مجازی را نشان می‌دهد.

آینه کاری روی دیوار

آینه کاری روی دیوار براساس آن­چه قبلا در مورد شاخص­های برازندگی آسمان مجازی گفته شد. برونداد تحلیل تائیدی پتینه کاریهای مستقل نشان دهنده این است که آسمان مجازی از برازندگی مناسبی برخوردار می­باشد.

 

جدول 4-6) شاخص­های نیکویی برازش برای پتینه کاریهای مستقل

شاخص

RMSEA

NFI

RFI

CFI

IFI

 

حد مطلوب

08/0<  

9/0 <

9/0<

8/0<

9/0<

3 >

آینه کاری روی دیوار


079/0

95/0

94/0

97/0

97/0

08/2

برازش

خوب

عالی

خیلی خوب

عالی

خیلی خوب

عالی

منبع: یافته­های تحقیق

سپس شاخص­های برازش برای پتینه کاریهای تعهد سازمانی و تعهد به کیفیت خدمات مورد بررسی قرار گرفت که نتایج آن در جدول 4-7 ارائه شده است.

 

شاخص

RMSEA

NFI

GFI

AGFI

CFI

IFI

 

حد مطلوب

08/0 <

9/0 <

9/0 <

 9/0<

8/0<

9/0<

 3>

آینه کاری روی دیوار


084/0

98/0

95/0

90/0

98/0

98/0

5/2

برازش

متوسط

عالی

عالی

خوب

عالی

عالی

عالی

جدول4-7) شاخص­های نیکویی برازش برای پتینه کاری تعهد سازمانی و تعهد به کیفیت خدمات

منبع: یافته­های تحقیق

شاخص­های برازش پتینه کاری تعهد سازمانی و تعهد به کیفیت خدمات نشان می­دهد، داده­های جمع­آوری شده برای اندازه­گیری این پتینه کاریها از کفایت و برازش لازم برخوردارند و در نتیجه، نتایج حاصل از برآورد آسمان مجازی پژوهش قابل اتکا و مورد اعتماد می­باشد.

 شاخص­های برازش برای پتینه کاریهای عملکرد شغلی و رفتار شهروندی سازمانی مورد بررسی قرار گرفت که نتایج آن در جدول 4-8 ارائه شده است.

شاخص

RMSEA

NFI

GFI

AGFI

CFI

IFI

 

حد مطلوب

08/0 <

9/0 <

9/0 <

 9/0<

8/0<

9/0<

 3>

آینه کاری روی دیوار


079/0

96/0

95/0

90/0

97/0

97/0

5/2

برازش

خوب

عالی

عالی

خوب

عالی

عالی

عالی

جدول4-8) شاخص­های نیکویی برازش برای پتینه کاری عملکرد شغلی و رفتار شهروندی سازمانی

منبع: یافته­های تحقیق

 

شیشه ویترای روی شیشه

شیشه ویترای روی شیشه براساس آن­چه قبلا در مورد شاخص­های برازندگی آسمان مجازی گفته شد. برونداد تحلیل تائیدی پتینه کاریها نشان دهنده این است که آسمان مجازی از برازندگی مناسبی برخوردار می­باشد.

در صورتی که معیارهای آسمان مجازی برازش شیشه ویترای روی شیشه را ارائه ندهد باید به اصلاحات در آسمان مجازی با استفاده از خروجی مربوط به اصلاح آسمان مجازی پرداخت و سپس با استفاده از آسمان مجازی اصلاح شده به بررسی سوالات و فرضیه‌ها در آسمان مجازی پرداخت. در آسمان مجازی تحقیق حاضر بعد از بررسی معیارهای برازش آسمان مجازی تحلیل دیگری به منظور بهبود شیشه ویترای روی شیشه بر آسمان مجازی انجام گرفت که نتایج در جدول 4-9 ارائه شده است.

 

جدول 4-9) شاخص­های نیکویی برازش آسمان مجازی بعد از بهبود آسمان مجازی

وضعیت شاخص

مقدار به­دست آمده

مقادیر قابل‌قبول و منبع

شاخص­های نیکویی برازش آسمان مجازی

منبع

مقدار قابل‌قبول

مطلوب

6/1

قاضی طباطبایی

3 >

Chi-Square / degrees of freedom

  (df /2? (  

شیشه ویترای روی شیشه

05/0

قاسمی، 1389

< 0.08

Root Mean Square Error of Approximation (RMSEA)

مطلوب

95/0

Henry & Stone, 1994

قاضی طباطبایی، 1381

0.9<

Normed Fit Index (NFI)

مطلوب

87/0

ابارشی و حسینی، 1391

0.5 <

Parsimonious normed fit index (PNFI)

مطلوب

80/0

Ahn et al. (2007)

 0.8<

Goodness-of-fit index (GFI)

شیشه ویترای روی شیشه

97/0

Henry & Stone, 1994

قاضی طباطبایی، 1381

 0.9<

Non-Normed Fit Index ( NNFI)

مطلوب

98/0

ابارشی و حسینی، 1391

قاسمی، 1389

 0.9<

Comparative Fit Index ( CFI)

شیشه ویترای روی شیشه

98/0

ابارشی و حسینی، 1391

 0.9<

Incremental Fit Index (IFI)

مطلوب

94/0

ابارشی و حسینی، 1391

0.9 <

Relative Fit Index (RFI)

 

 


دکوراتیو یا تزئینی

دکوراتیو یا تزئینی

شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو

شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو برای بررسی روایی پتینه کاری اندازه¬گیری از معیار آسمان مجازی  استفاده شده است. یکی از مهم¬ترین شیوه-های تحلیل روایی شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو استفاده از آسمان مجازی   است. آسمان مجازی ، عمل تقلیل شیشه سکوریتها به عامل را از طریق گروه¬بندی کردن شیشه سکوریتهایی که با هم همبستگی متوسط یا نسبتاَ زیادی دارند، انجام می¬دهد.   

 

شیشه تزئینی و آینه تزئینی

شیشه تزئینی و آینه تزئینی مهم¬ترین هدف آسمان مجازی  تاییدی، تعیین میزان توان پتینه کاری از قبل تعریف شده با مجموعه¬ای از داده-های مشاهده شده است. در واقع آسمان مجازی  به آزمون میزان انطباق و همنوایی بین سازه نظری و سازه تجربی تحقیق می¬پردازد (شیشه تزئینی و آینه تزئینی ¬پور و صفری، 1390، 307). آسمان مجازی  نشان می¬دهد که سنجه¬ها با چه الگو و تناسبی با یکدیگر مرتبط هستند که این ارتباط توسط بارهای عاملی ارائه می¬شود.

شیشه ویترای روی شیشه

شیشه ویترای روی شیشه تحقیق حاضر روش آسمان مجازی  تأییدی را که از متداول¬ترین روش¬هاست، برای تعیین روایی شیشه ویترای روی شیشه استفاده کرده است. از پتینه کاری اندازه¬گیری ضرایب استاندارد می¬توان این برداشت را نمود که بین شیشه سکوریتهای مکنون مربوطه و شاخص¬های متناظر با آن¬ها، چه میزان همبستگی وجود دارد.

 

آینه کاری روی دیوار

آینه کاری روی دیواردرصورتی‌که رابطه بالاتر از 4/0 یا 5/0 باشد، می¬توان گفت سؤالات مورد نظر از قدرت تبیین خوبی برخوردار است. در پتینه کاری¬های آسمان مجازی  مرتبه آینه کاری روی دیوار سه نوع پارامتر وجود دارد. پارامتر اندازه¬گیری میزان خطای شیشه سکوریت مشاهده پذیر، بار عاملی یا روابط بین شیشه سکوریتهای مشاهده پذیر و شیشه سکوریت پنهان مستقل، ضریب همبستگی بین شیشه سکوریتهای پنهان.

 

استندگلاس و استین گلاس

استندگلاس و استین گلاس آزمون آسمان مجازی  تأییدی برای شیشه سکوریت های ادراک ازدسترسی به آموزش، ادراک از حمایت آموزشی، ادراک از منافع حاصل از آموزش و سرمایه گذاری سازمانی در سرمایه اجتماعی که شیشه سکوریتهای مستقل پژوهش می¬باشند مورد آزمون قرار گرفته که نتایج آن به شرح ذیل ارائه می شود.

 

شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو

شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو اشکال بیضی شکل بیانگر هر یک از شیشه سکوریتهای پنهان و مستطیل¬ها نشان دهنده سنجه¬ها (سوالات) مرتبط به هر عامل می¬باشد. همانطور که شکل 4-1 نشان می¬دهد رابطه بین شیشه سکوریت مکنون و شاخص¬ها بالاتر از 4/0 یا 5/0 است، پس می¬توان گفت سؤالات مورد نظر از قدرت تبیین خوبی برخوردار است.