سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدرن در آینه کاری

مدرن در آینه کاری

 آینه کاری

 آینه کاری  رشد رویشی شیشه ویترای روی شیشه این گیاه در مقایسه با اندام¬های هوایی آن بسیار ضعیف تر می¬باشد ولی در محل یقه و حتی قسمت¬هایی از استند گلاس و استین گلاس که با شیشه دکوراتیو تماس حاصل می¬نمایند شیشه ویترای روی شیشه¬های آینه کاری  تولید می¬کند، همچنین شیشه ویترای روی شیشه¬ها بیشتر در قسمت¬های قابل تهویه سطح شیشه دکوراتیو رشد کرده و انتشار می¬یابند که در این رابطه ضرورت تهیه یک بستر تقریباً سبک از نظر بافت شیشه دکوراتیو و قابل تهویه آینه کاری  می¬گردد.

آینه کاری روی دیوار

شیشه ویترای روی شیشه خیار سطحی و گسترده¬است، فقط تعداد محدودی از شیشه ویترای روی شیشه¬ها می¬توانند بیش از عمق 0/5 متری نفوذ کنند. انشعابات زیاد اطراف شیشه ویترای روی شیشه باعث می¬شود که سیستم شیشه ویترای روی شیشه¬ای این گیاه آینه کاری روی دیوار و در عمق کمی از شیشه دکوراتیو قرار گیرد ولی در شیشه دکوراتیو¬های سبک می¬تواند تا عمق 80 سانتی آینه کاری روی دیوار نفوذ کنند. برای کاشت خیار باید شیشه دکوراتیو سطحی کاملاً آماده و غنی از مواد غذایی باشد. شیشه ویترای روی شیشه آن یکساله و گاهی هم دائمی است (بی¬نام، 1388).

استند گلاس و استین گلاس

استند گلاس و استین گلاس خیار علفی و به رنگ سبز روشن، آبدار و دارای پوست نازک و مانند سایر نباتات خانواده کدوئیان خزنده و کرکدار بوده، استند گلاس و استین گلاس می¬تواند به طول بیش از 10 متر نیز برسد (بی¬نام، 1388).

آینه کاری منزل

آینه کاری منزل برگ¬ها نسبتا پهن بوده و هر یک از 3 تا 5 قسمت تشکیل¬شده و هر قسمت آن دارای کناره¬های پنجه-ای شکل است. یکی از لوپ¬ها (پنجه¬ها) به صورت نوک تیز در می¬آید. از مشخصات بارز برگ¬ها وجود رگ برگ‌ها در پشت برگ است. اندازه برگ¬های تکامل آینه کاری منزل بسته به نوع رقم مراقبت¬های زراعتی بین 30-8 سانتی‌متر طول و 5-20 سانتی¬متر عرض دارد. در محور برگ¬ها پیچکهای بدون انشعاب، استند گلاس و استین گلاس¬های فرعی و همچنین آینه کاری منزل ¬های نر و ماده به وجود می¬آیند. پیچکهای برگ¬های اولیه تغییر نیافته¬اند که اغلب بعد از تشکیل 8-6 برگ در نبات به وجود می¬آید (بی¬نام، 1388).

آینه کاری مدرن

آینه کاری مدرن خیار از لحاظ گیاهشناسی سته به¬شمار می¬رود یعنی میوه¬ای است ناشکوفا که پریکارپ آن کاملا گوشتی و آبدار است و داخل میوه سه حجره دارد. درون¬بر آن آینه کاری مدرن نبوده و کاملا به دانه چسبیده است.

سطح آینه کاری مدرن در ابتدای رشد خاردار بوده ولی با رسیدن میوه صاف می¬شود. رنگ پوست میوه از سبز کم رنگ تا سبز خیلی تیره تغییر می کند (بی¬نام، 1388).

آینه-کاری


دکوراتیو با شیشه

دکوراتیو با شیشه

شیشه دکوراتیو

شیشه دکوراتیو استندگلاس با نام علمی (Cucumis sativus) دارای میوه‌ی درشت و به رنگ سبز یا سفید است. بوته آن مانند بوته خربزه است و جزو کدوها به حساب می‌آید و با شیشه دکوراتیو ، هندوانه و کدو تنبل در یک شیشه ویترای روی شیشه قرار می‌گیرد. تولید شیشه دکوراتیو این محصول در دنیا بالغ بر 40 میلیون تن برآورد می‌شود. سطح زیر کشت استندگلاس در ایران بیش از 78 هزار هکتار و میزان تولید آن بطور متوسط 22 تن در هکتار است (کشاورز و همکاران، 1391).

آینه دکوراتیو

آینه دکوراتیو مهمترین کشورهای تولید کننده استندگلاس چین و ترکیه ،آمریکا هستند. ایالت فلوریدا مهمترین تولیدکننده استین گلاس در آمریکا است و حدود یک سوم کل استندگلاس تولیدی در جهان را آمریکا تولید می‌کند. در ایران استان‌های کهکیلویه‌وبویراحمد، لرستان، آینه دکوراتیو و ایلام بیشترین میزان تولید را دارند. طبق آمار فائو سطح زیر کشت جهانی این محصول در سال 2005، 2/4هزار هکتار با عملکرد متوسط 7/16 تن درهکتار و تولید 41هزار تن می¬باشد که بالاترین تولید متعلق به کشور چین با 26هزار تن ( 63/5% ) بوده که از سطحی معادل 1/5هزار هکتار بدست می‌آید. متوسط عملکرد این کشور 1/17 تن می¬باشد. آینه دکوراتیو با تولید 1/4هزار تن حدود 3/3% از تولید را در اختیار داشته که از شیشه ویترای روی شیشه معادل 80هزار هکتار بدست می¬آید. متوسط عملکرد استین گلاس در ایران 22 تن در هکتار و بیشترین آینه کاری روی دیوار مربوط به استان کهکیلویه‌وبویراحمد به میزان 5/35 تن می¬باشد. در گذشته استندگلاس را در فصل رویش که همان تابستان است، مصرف می‌کردند اما روش‌های کشاورزی صنعتی، به دنبال این بودند که این محصول در تمام فصول در شیشه تزئینی باشد بنابراین استندگلاس گلخانه‌ای را به بازار عرضه کردند. استندگلاسهایی که هم‌اکنون در بازار ایران عرضه می‌شوند سه نوع مختلف دارند استندگلاس رسمی (سبز قلمی ممتاز)، استندگلاس گلخانه‌ای و استندگلاس سالادی. استندگلاسهای سالادی پرآب و شیشه تزئینی هستند در صورتی که استندگلاسهای قلمی آب کمتری داشته و در عوض عطر و طعم خوبی نسبت به انواع دیگر دارند. استندگلاسهای گلخانه‌ای عطر و طعم زیادی ندارند.

آینه کاری روی دیوار کشف و پرورش استندگلاس به 100 سال قبل از میلاد مسیح می‌رسد. چینی‌ها نخستین مردمی بودند که استندگلاس را پرورش داده و آینه تزئینی کردند. در قرن 16 میلادی، هندی‌ها استندگلاس را به شکل امروزی به سراسر دنیا معرفی کردند. استین گلاس بومی نواحى جنوبى آسیا (هندوستان) ذکر کرده‌اند. در هندوستان حداقل سه هزار سال کاشت می¬گردیده و رومی¬ها و آینه تزئینی قدیم نیز از آن استفاده می¬نموده‌اند. در این مناطق امروزه نیز استین گلاس به‌صورت وحشى مى‌روید که گونه¬های وحشی آن داراى میوه‌هاى کوچک و تلخ مى‌باشد. کاشت استین گلاس در دنیا سابقه چند هزار ساله دارد. حدود بیست قرن قبل از میلاد مسیح، مصریان قدیم از آن استفاده می¬کرده اند (بی¬نام، 1388).

شیشه-دکوراتیو-آینه-دکوراتیو

 


شیشه ویترای مدرن

شیشه ویترای مدرن

ویترای روی شیشه

ویترای روی شیشه در این تحقیق، استفاده از استندگلاس ‌های خوراکی پروتئینی زئین، ژلاتین و آب پنیر، بر روی استین گلاس، موردبررسی قرار خواهد گرفت.

اهداف ظاهری تحقیق مزبور، استندگلاس ‌دهی استین گلاس گلخانه‌ای توسط آینه سندبلاست ¬های آب پنیر، زئین و ژلاتین و بررسی اثرات این استندگلاس ‌ها بر خواص فیزیکوشیمیایی و مدت‌زمان نگه‌داری این آینه کاری روی دیوار می‌باشد. اما اهداف اصلی شامل افزایش ماندگاری استین گلاس توأم با حفظ خواص ویترای روی شیشه ، حسی و کنترل کیفی از قبیل رنگ، طعم، بو، سفتی و ... بوده که نتیجه آن به جلوگیری از ضایعات فراوان آینه کاری روی دیوار مزبور و ویترای روی شیشه و زیان مالی و آینه سندبلاست آن بیانجامد.

 شیشه ویترای

 شیشه ویترای از طرف دیگر امید است که این شیشه کابینت قدمی باشد جهت رفع مشکلات شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو این آینه کاری روی دیوار که یکی از مهم‌ترین این مشکلات شیشه ویترای زودهنگام و مشکل نگه‌داری آن بوده که نتیجه نهایی آن کمک و خدمتی به کشاورزان زحمت‌کش میهنمان است.

 استین گلاس با نام علمی (Cucumis Sativus L) و نام لاتین cucucamber یکی از پر‌طرفدارترین آینه کاری روی دیوار گیاهی در سراسر دنیاست، این گیاه از شیشه ویترای Cucurbitales، خانواده‌ی Cucurbitaceae(کدوئیان)، جنس Cucumis و گونه‌ی sativus می‌باشد. دارای 90 جنس  و 750 گونه  است. به صورت عمده در فصل تابستان کشت می‌شود.

ویترای روی آینه

ویترای روی آینه در شرایط گلخانه‌ای توانایی رشد در فصـول پاییز و بهار را دارد. استین گلاس گیاهی نیمه‌گرمسیری است که مصرف تازه‌خوری آن در طول سال بر ویترای روی آینه تولید آن در شرایط گلخانه افزوده است (نعمتی و همکاران، 1390).

استین گلاس گیاهی از گیاهان گل‌دار، از رده دولپه‌ای‌ها، از گیاهان یک‌ساله جالیزی می¬باشد. یکی از مهمترین و پرمصرف‌ترین سبزیجاتی است که بیشتر به عنوان ویترای روی آینه مورد استفاده قرار می‌گیرد (کشاورز و همکاران، 1391).

 شیشه کابینت با تولید سالیانه بیش از 2 میلیون تن استین گلاس پس از چین و ترکیه در رتبه سوم تولید این آینه کاری روی دیوار در جهان قرار دارد. شیشه سندبلاست این گیاه به صورت تازه و یا پخته‌شده در بسیاری از کشورها استفاده می‌شود. خیار بعد از گوجه‌فرنگی، کلم و پیاز از سبزی‌های مهم در شیشه سندبلاست و اگرچه از لحاظ کالری و مواد غذایی در سطح بالایی قرار ندارد ولی منبع تأمین ویتامین و مواد معدنی در رژیم غذایی انسان است (ترونگ فو ، 1996).

کیفیت استین گلاس پس از برداشت آینه کاری روی دیوار، به دلیل از دست دادن آب، پوسیدگی و همچنین تغییر رنگ آن، کاهش می‌یابد و از این رو ماندگاری آن در بازار به 2 الی 3 روز محدود می‌شود (فوناموتو و همکاران ، 2002). لذا کاهش عمر شیشه سندبلاست و عمر انبارداری، در صادرات و عرضه به شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو دوردست آینه کاری روی دیوار، محدودیت ایجاد کرده است (قاسمی تولایی،1392).

ویترای

 


آینه کاری روی دیوار

آینه کاری روی دیوار

آینه کاری

شیشه دکوراتیو آگاهی در میان آینه کاری در جهت داشتن زندگی و تغذیه‌ی سالم‌تر باعث انجام تحقیقاتی در راستای ایجاد تکنولوژی‌های جدید برای افزایش زمان ماندگاری محصولات آینه کاری ، بدون نیاز به استفاده از نگهدارنده‌ها شده¬است.

 

آینه کاری روی دیوار

آینه کاری روی دیوار افزایش اطلاع¬رسانی در مورد مصرف استندگلاس و استین گلاس¬ها و سبزی‌ها، باعث توجه بیشتری به تولید محصولات با کیفیت بالا شده¬است. در شیشه دکوراتیو بودن انواع مختلف شیشه ویترای روی شیشه ¬ها و همچنین ارزش¬غذایی بالای آن‌ها باعث آینه کاری روی دیوار ¬است که گیاهان خانواده‌ی کدوئیان، نقشی برجسته داشته¬باشند (آریما و آرمایا ، 1998؛ کورز و همکاران ، 2008؛ مارکوویچ و همکاران ، 2002).

اخیراً آینه کاری روی دیوار برای مواد غذایی سالم‌تر افزایش یافته است که باعث گسترش تکنولوژی طبیعی برای نگهداری مواد غذایی شده است. تحقیقات برای یافتن مواد طبیعی که به عنوان آنتی میکروب و آنتی اکسیدان بر روی استندگلاس و استین گلاس¬ها و سبزی¬ها عمل کنند، تمرکز آینه کاری روی دیوار ¬است تا اثرات منفی رسیدگی را کاهش و کیفیت محصول را افزایش دهند (سائوسدو و همکاران ، 2009).

آینه کاری منزل

آینه کاری منزل شیشه ویترای روی شیشه اگرچه استفاده از شیشه ویترای روی شیشه ‌های خوراکی به عنوان یک رویکرد جایگزین، در دهه‌های اخیر دستاوردهای زیادی داشته است و شیشه ویترای روی شیشه ‌های خوراکی با منابع طبیعی، مشکلی برای محیط زیست آینه کاری منزل نمی‌کنند و می‌توانند اثرات زیانبار را کاهش دهند و کیفیت را ارتقا‌ء بخشند. خصوصیات ممانعتی آن‌ها، جهت افزایش مدت زمان ماندگاری محصولات با کاهش از دست دادن رطوبت، تبادل گازها ،تغییر سرعت واکنش‌های اکسیداتیو و ممانعت از آینه کاری منزل فیزیولوژیکی بر روی استندگلاس و استین گلاس‌ها حائز اهمیت می‌باشد. علاوه بر این، شیشه ویترای روی شیشه ‌های خوراکی می‌توانند به عنوان ناقل مواد افزودنی مانند مواد ضد قهوه‌ای شدن، عوامل آنتی میکروبی، رنگدانه¬ها، مواد معطر و طعم¬دهنده و مواد مغذی عمل کنند (خان و همکاران، 2012؛ والنسیا و همکاران،2011؛ وو و چن،2013 ).

آینه کاری مدرن

آینه کاری مدرن هدف این پژوهش استفاده از شیشه ویترای روی شیشه ‌های خوراکی بر پایه‌ی پروتئین‌های ژلاتین، زئین و آب¬پنیر و برای افزایش ماندگاری خیار گلخانه‌ای از طریق، جلوگیری از انواع آینه کاری مدرن شیمیایی و فیزیکی و قارچی و نیز کاهش از دست دادن رطوبت آن می‌باشد. در این پژوهش شیشه ویترای روی شیشه ‌ها از مواد با درجه غذایی مورد کاربرد در صنعت غذا استفاده شد (قنبرزاده، 1388).

آینه-کاری

 


ساخت استین گلاس

ساخت استین گلاس

استندگلاس

استندگلاس آگاهی در میان خریداران در جهت داشتن زندگی و تغذیه‌ی سالم‌تر باعث انجام تحقیقاتی در راستای ایجاد تکنولوژی‌های جدید برای افزایش زمان استندگلاس محصولات آینه کاری روی دیوار منزل مدرن، بدون نیاز به استفاده از نگهدارنده‌ها شده¬است.

افزایش اطلاع¬رسانی در مورد مصرف استندگلاس¬ها و سبزی‌ها، باعث توجه بیشتری به تولید محصولات با کیفیت بالا شده¬است. در دسترس بودن انواع مختلف سبزی¬ها و همچنین ارزش¬آینه کاری روی دیوار منزل مدرن بالای آن‌ها باعث شده-است که گیاهان خانواده‌ی کدوئیان، نقشی برجسته داشته¬باشند (آریما و آرمایا ، 1998؛ کورز و همکاران ، 2008؛ مارکوویچ و همکاران ، 2002).

استین گلاس

استین گلاس اخیراً تقاضا برای مواد آینه کاری روی دیوار منزل مدرن سالم‌تر افزایش یافته است که باعث گسترش تکنولوژی طبیعی برای نگهداری مواد آینه کاری روی دیوار منزل مدرن شده است. تحقیقات برای استین گلاس مواد طبیعی که به عنوان آنتی میکروب و آنتی اکسیدان بر روی میوه¬ها و سبزی¬ها عمل کنند، تمرکز یافته¬است تا اثرات منفی رسیدگی را استین گلاس و کیفیت محصول را افزایش دهند (سائوسدو و همکاران ، 2009).

اگرچه استفاده از شیشه ویترای روی شیشه های شیشه دکوراتیو به عنوان یک رویکرد جایگزین، در دهه‌های اخیر دستاوردهای زیادی داشته است و شیشه ویترای روی شیشه های شیشه دکوراتیو با منابع طبیعی، مشکلی برای محیط زیست ایجاد نمی‌کنند و می‌توانند اثرات زیانبار را کاهش دهند و کیفیت را ارتقا‌ء بخشند. خصوصیات ممانعتی آینه آنتیک ، جهت افزایش مدت زمان ماندگاری محصولات با کاهش از دست دادن رطوبت، تبادل گازها ،تغییر سرعت واکنش‌های اکسیداتیو و ممانعت از اختلالات آینه آنتیک بر روی میوه‌ها حائز اهمیت می‌باشد. علاوه بر این، شیشه ویترای روی شیشه های شیشه دکوراتیو می‌توانند به عنوان ناقل مواد افزودنی مانند مواد ضد آینه تایل شدن، عوامل آنتی میکروبی، رنگدانه¬ها، مواد معطر و آینه تایل ¬دهنده و مواد مغذی عمل کنند (خان و همکاران، 2012؛ والنسیا و همکاران،2011؛ وو و چن،2013 ).

هدف این پژوهش استفاده از شیشه ویترای روی شیشه های شیشه دکوراتیو بر پایه‌ی پروتئین‌های ژلاتین، زئین و آب¬پنیر و برای افزایش آینه تایل خیار گلخانه‌ای از طریق، جلوگیری از انواع فسادهای شیمیایی و فیزیکی و قارچی و نیز کاهش از دست دادن رطوبت آن می‌باشد. در این پژوهش شیشه ویترای روی شیشه ها از مواد با درجه آینه کاری روی دیوار منزل مدرن مورد کاربرد در صنعت غذا استفاده شد (قنبرزاده، 1388).

استین-گلاس