سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آینه کار در منزل

آینه کار در منزل

آینه کاری

آینه کاری در مورد میوه و سبزی، فرآیند‌های زیادی برای به تأخیر انداختن و کنترل سرعت تنفس به‌منظور افزایش طول عمر و به ‌منظور طولانی کردن مدت آینه کاری آن‌ها ثمربخش گزارش شده­است (هاون[1]،2001). آینه کاری و شیشه ویترای روی شیشه ‌های شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو  ترکیباتی هستند که در بسته‌بندی موادغذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانند توسط مصرف‌کننده خورده شوند.

آینه کاری روی دیوار

 آینه کاری روی دیوار کاهش عمده در کیفیت و کمیت استندگلاس و استین گلاس ­­های تازه بین برداشت و مصرف رخ می­دهد. با فهم بهتر فرایند تنفس استندگلاس و استین گلاس ­های تازه چندین آینه کاری روی دیوار برای افزایش قابلیت ماندگاری وجود دارد. انبار اتمسفر کنترل­شده برای نگهداری استندگلاس و استین گلاس ­ها به­وسیله کاهش تغییرات کیفی آنها و کاهش آینه کاری روی دیوار در طول نگهداری مصرف می­شوند. شیشه ویترای روی شیشه ­های خوراکی روی استندگلاس و استین گلاس ­ها تازه یک روش جایگزین برای انبار اتمسفر اصلاح­شده به­وسیله دادن تغییرات کیفی و کاهش کمیت از طریق اصلاح و کنترل اتمسفر داخلی استندگلاس و استین گلاس ­ها می­تواند استفاده شود.

آینه کاری منزل

آینه کاری منزل در شیشه ویترای روی شیشه  شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو ، افزودن یک لایه‌ی آینه تایل از مواد شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو  (ماده‌ای که در صورت ورود به بدن آینه کاری منزل عوارض جانبی، قابلیت هضم و جذب را دارد) روی مواد غذایی که از طریق پیچیدن، فروبردن، برس‌زدن یا اسپری‌کردن تشکیل می‌شود که به این ترتیب یک سد انتخابی در مقابل انتقال آینه کاری منزل ، گازها، بخارات و مواد حل­شده ایجاد می‌شود. این شیشه ویترای روی شیشه ‌ها کاملاً زیست تجزیه‌پذیر هستند و در واقع یک نوع بسته‌بندی با اتمسفر تغییریافته برای مواد غذایی به ویژه میوه‌ها فرآهم می‌کنند. شیشه ویترای روی شیشه ‌های شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو  لایه‌ی نازکی از مواد قابل خوردن هستند که به عنوان محافظ یا شیشه ویترای روی شیشه  زینتی روی سطح سبزی‌ها و میوه‌ها قرار می‌گیرند و چون عمل شیشه ویترای روی شیشه ‌دادن معمولاً به آینه تایل اتوماتیک صورت می‌گیرد، خطر آلودگی به ترکیبات مضری که به صورت بالقوه روی دست‌های کارگر یا وسایل و... هستند، وجود نخواهد داشت (شریعتی‌فر،1385).

آینه کاری مدرن

آینه کاری مدرن این موادی که می‌توانند به عنوان سدی در مقابل انتقال رطوبت، اکسیژن و مواد حل‌شده در غذا می‌باشند (مجذوبی و ناظمی، 1392). شیشه ویترای روی شیشه ­های شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو ، لایه‌های بسیار نازکی از مواد قابل هضم می‌باشند که به محصول آینه کاری مدرن افزوده می‌شوند. شواهدی مبنی بر این موضوع وجود دارد که در طی فرآیند خشک‌کردن، اعمال این شیشه ویترای روی شیشه ‌ها می‌تواند باعث کاهش از دست دادن آینه کاری مدرن ضروری، رنگ و مواد مغذی شود؛ بدین طریق که آینه آنتیک اکسیژن به داخل غذا را کاهش می‌دهد و پیوستگی مواد حل­شده را به حداقل می‌رساند و خصوصیات آینه آنتیک محصول را حفظ می‌کند (بالوچ و همکاران[2]، 1986؛ ژائو و چانگ[3]، 1995).

 

[1]. Haven

[2]. Baloch et al

[3].

آینه-کاریZhao & Chang


استین گلاس حرفه ای

استین گلاس حرفه ای

استندگلاس

استندگلاس نگهداری میوه آینه کاری روی دیوار از شیشه ویترای روی شیشه برداشت تا شیشه ویترای روی شیشه مصرف آینه کاری روی دیوار یک محصول با قابلیت طولانی مدت نیست و فاصله شیشه ویترای روی شیشه برداشت و مصرف آن باید بسیار کوتاه باشد تا مواد استندگلاس آن از بین نرود. حداکثر شیشه ویترای روی شیشه شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو آینه کاری روی دیوار در یخچال یک هفته است که در این مدت بیشتر خواص مفید آن از بین می‌رود. این محصول حساس به استندگلاس بوده و نباید به مدت طولانی در دمای کمتر از 10-7 درجه سانتی گراد شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو شود (اسنودن، 1991). اگر آینه کاری روی دیوار به مدت طولانی در دمای پائین شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو شود، دچار سرمازدگی شده و موجب استندگلاس و افت کیفیت محصول می‌شود (دل، 2000). به عبارتی مشکل عمده¬ی آینه کاری روی دیوار، شیشه ویترای روی شیشه ماندگاری کوتاه آن است.

استین گلاس

آینه کاری روی دیوار ازلحاظ اقتصادی، جزو استین گلاس مهم می‌باشد و اهمیت تغذیه‌ای آن، به دلیل دارا بودن ویتامین‌ها، املاح معدنی و اسیدهای آلی بسیار بالا می‌باشد، اما آن به دلیل محتوای استین گلاس بالایی که دارد، کوتاه است و همین امر در استین گلاس و عرضه‌ی آن به بازارهای آینه تایل محدودیت ایجاد کرده است‌ (قاسمی تولایی، 1392).

کیفیت آینه کاری روی دیوار پس از برداشت محصول کاهش می‌یابد که این امر ناشی از تعرق آب، پوسیدگی و تغییر رنگ آن است که مجموعه این استن گلاس باعث شده است تا شیشه ویترای روی شیشه ماندگاری آن در انبار بسیار کوتاه بوده و حتی در بازار تنها به مدت 2 الی3 روز قابل شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو باشد (فوناموتو و همکاران ، 2002).

برای کاهش علائم پیری در آینه کاری روی دیوار می‌توان از استن گلاس و شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو آن در سرد‌‌خانه‌ استفاده کرد، اما آینه کاری روی دیوار محصولی حساس به سرما است و اگر به مدت طولانی در دمای کمتر از 10-7 درجه سانتی‌گراد ذخیره شود، دچار سرمازدگی و پوسیدگی می‌گردد (د ال ، 2000).

طولانی نمودن عمر شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو این نوع محصولات همیشه مسئله‌ساز بوده و از توجه ویژه‌ای برخوردار بوده است. این فرآورده‌ها بعد از برداشت به تنفس خود ادامه می‌دهند، در اثر تداوم آینه آنتیک تدریجاً دچار فساد می‌شوند. همچنین بلافاصله بعد از استن گلاس در معرض تشدید فساد منتج از عملکرد باکتری‌ها و قارچ‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها قرار می‌گیرند که این فسادها به نحو گسترده‌ای طعم، عطر و ظاهر محصول را تحت تأثیر قرار می‌دهند و یکی از عوامل آینه آنتیک چالش‌های اقتصادی در زمینه‌ی آینه تایل هستند (دروچتا و جانتسون ،1997).

استین-گلاس


آموزش شیشه دکوراتیو

آموزش شیشه دکوراتیو

شیشه دکوراتیو

شیشه ویترای روی شیشه از نظر طب قدیم شیشه دکوراتیو میوه‌ای سرد و تر است و خنک‌کننده بدن می‌باشد و به هضم غذا کمک می‌کند. با سائیدن مغز دانه شیشه ویترای روی شیشه در مقدار کمی آب و رقیق کردن آن امولسیونی تهیه می‌شود که اثر آرام کننده دارد. شیشه ویترای روی شیشه عطش را تسکین می‌دهد. اگر پوست شما چرب است شیشه ویترای روی شیشه را با آب شیشه دکوراتیو بپزید و با این آب صورت خود را شستشو دهید. استندگلاس و استین گلاس برای بیماران مبتلا به دیابت و یرقان خوب است و باعث تقویت کبد و رفع تشنگی می‌نماید و برای خرد کردن سنگ‌های شیشه دکوراتیو و مثانه مؤثر می‌باشد. استندگلاس و استین گلاس را برای رفع تب‌های صفراوی و یرقان نیز بکار می‌برند مخصوصاً موقعی که استندگلاس و استین گلاس زرد شده و رسیده باشد در این صورت مزه‌اش ترش می‌باشد و خاصیت زرداب در آن بیشتر است. آب استندگلاس و استین گلاس بطور موضعی و برای رفع شیشه تزئینی به¬کار می‌رود. استندگلاس و استین گلاس سلولز زیاد دارد که آن را به صورت سالاد قبل از غذا میل می‌نمایند. پوست استندگلاس و استین گلاس ویتامین C دارد. آب استندگلاس و استین گلاس سبز را برای اکثر تب‌های عفونی و شدید و التهاب‌های درونی مصرف می‌نمایند. سال‌هاست آب استندگلاس و استین گلاس را در معالجه‌ی کلیه آینه تزئینی می‌کنند زیرا کلیه‌ها را شستشو می‌دهد و نیز در رژیم لاغری و تخلیه آن مصرف می‌شود.

آینه دکوراتیو

مهمترین آینه دکوراتیو ارقام آینه کاری روی دیوار¬ای استندگلاس و استین گلاس به قرار زیر است:

  1. سازگار با شرایط کشت در آینه کاری روی دیوار هستند.
  2. آینه دکوراتیو به زنبور یا دیگر عوامل تلقیح¬کننده ندارند.
  3. راندمان محصول زیاد می¬¬باشد.
  4. با انجام هرس و جوان نمودن بوته ،عمر گیاه را می¬توان چندین بار تجدید نموده و مجددا بهره¬برداری نمود.

استندگلاس و استین گلاس پارتنوکارپ دارای ارقام متعددی است که بسیاری از آن‌ها فاقد شکل و رنگ و اندازه مورد پسند بازار ایران است؛ بنابراین از بین انواع آینه دکوراتیو که به بازار عرضه می‌شوند باید انواعی را که برای کاشت در ایران مناسبند انتخاب نمود. نوع‌هایی از قبیل دومینوس جی.آر.اس، دومینوس جی.آر.اچ، هیلارس 9811، سینا، بیلانکو، استندگلاس و استین گلاس دولاب و استندگلاس و استین گلاس اصفهان در ایران نتایج چشمگیر و آینه تزئینی بی‌سابقه‌ای نشان داده‌اند. چند نوع از استندگلاس و استین گلاسهای بلند اروپایی مانند سندرا نیز در ایران آزمایش شده که طول آنها به 35-40 شیشه تزئینی می‌رسد. اگرچه بذر پارتنوکارپ بسیار گران بوده و هزینه کاشت و نگه‌داری نسبتاً بالایی دارد ولی با توجه به عملکرد بالا و قیمت گران استندگلاس و استین گلاس آینه کاری روی دیوار‌ای، نه تنها این هزینه‌ها جبران می‌شود بلکه سود سرشاری هم شیشه تزئینی تولیدکنندگان می‌گردد.

شیشه-دکوراتیو-آینه-دکوراتیو


آموزش ویترای

آموزش ویترای

ویترای روی شیشه

استندگلاس و استین گلاس: در خاک¬های آهکی و قلیایی که قلیاییت بالاتر از 8 داشته باشد استندگلاس و استین گلاس موجود در خاک به صورت غیر¬ویترای روی شیشه در می¬آید و گیاه دچار کمبود استندگلاس و استین گلاس می¬گردد. کمبود استندگلاس و استین گلاس در خیار، به¬صورت زردی شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو¬های تازه و جوان ویترای روی شیشه می¬نماید و رگشیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو¬ها سبز باقی می¬ماند. در مراحل بعدی، رگشیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو¬ها نیز زرد شده و زردی از سر ویترای روی شیشه به طرف پایین توسعه پیدا می¬کند.

شیشه ویترای

شیشه ویترای: شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو¬های مسن¬تر با حاشیه زرد دیده می¬شوند. شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو¬های جوان بد شکل و شیشه سندبلاست می¬شوند. میوه، نارس می¬ماند. علائم پیچ خوردگی و زخم بر روی میوه ایجاد می¬گردد. در میوه دچار کمبود، نسبت گوشت شیشه ویترای به بخش بذر بیشتر می¬شود. روی پوست میوه علائم خشکیدگی ملاحظه می¬شود. در طول میوه، رگه¬های شیشه ویترای ابلق به صورت علائم خشکیدگی روی پوست توسعه می یابد .

روی: علائم ابتلا در شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو¬های جوان ظاهر می¬شود و شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو¬های تازه به طور غیر¬طبیعی شیشه سندبلاست می¬مانند و با رنگ زرد لکه موجی¬شده یا یکنواخت زرد دیده می¬شود. بین بند¬های انتهایی کوتاه مانده و حالت جارویی ایجاد می¬شود.

ویترای روی آینه

ویترای روی آینه احتیاج خیار به کودهای مختلف بستگی به نوع خاک و ذخیره موادغذایی موجود در آن دارد. برای تعیین مقدار کودهای مورد احتیاج آینه کاری روی دیوار باید قبل و بعد از کاشت ویترای روی آینه در فواصل معین از خاک نمونه برداری-شده و میزان موادغذایی در آن توسط آزمایشگاه اندازه¬گیری شود.

علاوه بر مقدار کودی که به مصرف آینه کاری روی دیوار می¬رسد مقدار قابل ملاحظه¬ای کود نیز توسط آب شسته¬شده و از دسترس ریشه خارج می¬گردد. ضمنا بعضی از عناصر ویترای روی آینه مانند فسفر در خاک تثبیت¬شده و فقط بخشی از آن آینه سندبلاست استفاده آینه کاری روی دیوار می¬گردد. بنابراین با در نظر گرفتن تلفات مزبور باید مقدار کافی کود شیمیایی به¬طور منظم و به¬دفعات به خاک داده¬شود تا آینه کاری روی دیوار بتواند عناصر غذایی مورد احتیاج خود را به¬اندازه لازم جذب نموده و محصول آینه سندبلاست تولید نماید.

1-1-1- ترکیبات میوه خیار

خیار دارای شیشه کابینت A، B، C، کلروفیل، املاح معدنی، منگنز، کربنات¬کلسیم، پتاسیم، سدیم، کلر، ساپونین و آنزیم‌های مختلفی مانند پروتئولیتیک است. شیشه کابینت حاوی آب و موادمغذی بوده و برای سلامت و ثبات فیزیولوژیکی انسان اهمیت دارد.

ویترای


تولید استندگلاس

تولید استندگلاس

استندگلاس

آینه کاری روی دیوار محصول فصل گرم است و استندگلاس جوان آن به یخبندان حساس است. میانگین درجه حرارت روزانه برای رشد آینه کاری روی دیوار بین 18 تا 24 درجه استندگلاس مناسبترین است. چنانچه دمای شب پائین‌تر از 5 درجه سانتیگراد باشد میوه‌ها به حد کافی تشکیل نمی‌شوند و یا اینکه اختلالات استندگلاس در آن‌ها ظاهر می‌گردد.

استین گلاس

استین گلاس دمای بهینه برای خیار شیشه ویترای روی شیشه‌ای 25-20 درجه سانتی‌گرارد می¬باشد. استین گلاس بهینه 65-60 درصد می‌باشد. آینه کاری روی دیوار شیشه ویترای روی شیشه¬ای به کود زیاد و متناسب احتیاج دارد زیرا مقدار محصول شیشه ویترای روی شیشه در واحد سطح به استین گلاس از هوای آزاد بیشتر است. بنابراین مواد¬غذایی موجود در خاک خیلی زود توسط بوته¬های آینه کاری روی دیوار جذب و مصرف می¬شود.

آینه آنتیک : از مهمترین عناصر غذایی استین گلاس است و در رشد و باردهی آن تاثیر مستقیم دارد. در صورت کمبود ازت ابتدا شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو های پایینی کمرنگ شده و در صورت ادامه کمبود ازت رنگ شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو¬ها در تمام آینه آنتیک بطور یکنواخت به زردی تمایل پیدا می¬کند. میوه¬ها کوتاه، لاغر و با نوک باریک و به رنگ سبز روشن در می¬آیند.

آینه تایل: در توسعه ریشه¬ها و رشد عمومی و باردهی گیاه تاثیر دارد. به همین جهت باید قبل از کاشت به زمین داده¬شود تا در مراحل اولیه رشد بوته در دسترس گیاه باشد. در گیاهی که از رشد باز مانده است شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو مسن¬تر به رنگ آینه تایل درآمده اما شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو بالایی آن سبز تیره باقی می¬ماند.

پتاس: در اغلب خاک¬های آینه تایل بقدر کافی وجود دارد و در صورت دادن کود دامی نیز مقدار زیادی پتاس به خاک اضافه می شود. عدم توسعه میوه در ناحیه انتهای ساقه ملاحظه می¬گردد. زردی و سوختگی در شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو¬های قدیمی¬تر از لبه شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو شروع می¬شود و در بین رگشیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو¬های اصلی به سمت مرکز شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو گسترش می-یابد.

منیزیم: کمبود منیزیم در آینه کاری روی دیوار بسیار شایع است. علامت آن بدین صورت است که در شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو­های مسن، فاصله بین رگشیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو­ها از حاشیه به طرف داخل زرد می­شود. اگر این کمبود ادامه پیدا کند، در قسمت­های زرد شده لکه­های قهوه­ای پیدا می­شود و شیشه دکوراتیو و آینه دکوراتیو تدریجا حالت سوخته به خود می­گیرد و این امر باعث کندی رشد عمومی گیاه می­شود.

استین-گلاس