سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویترای سندبلاست شده برای کابینت

شیشه ویترای

شیشه ویترای برای  آسمان مجازی تعاریف متعددی ارائه شده است. در یک مفهوم،  آسمان مجازی گسترش نگرش و دانش، مهارت و الگوهای رفتاری مورد نیاز یک فرد برای انجام عملکرد مناسب در یک تکلیف یا شغل معین است.

–           از نظر شیشه ویترای آسمان مجازی تجربه ای است مبتنی بر یادگیری تا با تغییرات نسبتاً پایداری که در فرد ایجاد می شود او را در انجام کار و بهبود توانایی ها، تغییر مهارت ها، دانش، نگرش و رفتار اجتماعی کمک کند (رابینز، 1988، 240).

ویترای روی شیشه از نظر سینگر   آسمان مجازی مستلزم استفاده از برنامه های پیش بینی شده ای است که شایستگی های موجود در کارکنان را تقویت کرده و موجب کسب دانش، مهارت، توانایی های تازه در فرد می شود، به گونه ای که بهبود عملکرد شغلی را تسهیل می کند (سینگر، 1990، 172).

ویترای روی شیشه از نظر دسلر  آسمان مجازی مجموعه روش  هایی است که به وسیله آن مهارت های لازم برای انجام دادن کارها را به پتینه کاری تازه وارد و مستخدمان، متناسب با نیازشان یاد می دهند.

شیشه کابینت

شیشه کابینت در آسمان مجازی مجموعه  ای از عملیات مرتب، منظم و پشت سر هم، پیوسته و با اهداف مشخص و معینی است و به منظور ایجاد و ارتقای سطح دانش و آگاهی پتینه کاری شاغل، ایجاد و یا ارتقای سطح مهارت های شغلی، مهارت های اجتماعی و ادراکی آن ها، ارتقای شیشه کابینت نگرش پتینه کاری شاغل و ایجاد رفتار مطلوب و متناسب با ارزش های پایدار جامعه در پتینه کاری به کار گرفته می شود (دسلر، 1988، 235-234).

شیشه سندبلاست

شیشه سندبلاست  ویل اسپیچ عقیده دارد که  آسمان مجازی چیزی نیست به جز یک روش منظم که به وسیله آن پتینه کاری یک اجتماع مهارت وکاردانی را فقط به دلیل خاصی می آموزند (یودر ، 1935، 613).

شیشه سندبلاست  آسمان مجازی روشی است که به وسیله آن پتینه کاری قابلیت هایی را به منظور رسیدن به اهداف سازمانی کسب می کنند (ماتیز و جکسون، 2002، 75)

شیشه سندبلاست آسمان مجازی عبارتست از انتقال دانستنی ها، اطلاعات و مهارت ها به فرد به شرطی که در او ایجاد تغییر کند. اصولاً  آسمان مجازی راهی است که مقصد آن پدید آوردن دگرگونی و تحول است و  آسمان مجازیی که به هیچ گونه تحولی نیانجامد از معنی حقیقی خود دور است (نقیب زاده، 1390، 12).

 فواید و مزایای  آسمان مجازی شیشه سکوریت

یکی از وظایف اصلی و حیاتی هر سازمانی،  آسمان مجازی شیشه سکوریت است. زیرا داشتن شیشه سکوریت ورزیده، یکی از مهم ترین عوامل در میزان کارایی و کارآمدی سازمان است. فهرست زیر از جمله مزایای  آسمان مجازی شیشه سکوریت است:


آینه کاری استند گلاس با آینه تایل

آینه کاری استند گلاس با آینه تایل

آینه کاری

آینه کاری (2001)، در مقایسه  آسمان مجازی با اشکال دیگر سرمایه، سرمایه اقتصادی و سرمایه انسانی را شکل های شخصی سرمایه می نامد، و برای  آسمان مجازی عنوان «آینه کاری روی دیوار» را به کار می برد. پتینه کاری در این شکل سرمایه نه بر روی فرد بلکه بر روی روابط صورت می گیرد یعنی این که افراد برای دست یابی به سود، در تعاملات شرکت می کنند (لین، 2001).

آینه کاری روی دیوار با توجه به این که سازمان ها به طور روز افزون سرمایه انسانی را برای مزیت رقابتی وسیله قرار می-دهند، اندیشه پتینه کاری در  آسمان مجازی به عنوان یک منبع سازمانی، برای بهبود عملکرد مرتبط با کار در متون رایج شده است.

استند گلاس

استند گلاس از دیدگاه منابع، پتینه کاری در  آسمان مجازی معادل توسعه یک منبع استراتژیک است. ارزش ساخت  آسمان مجازی سازمانی نشان می دهد که این رویکرد، یک استراتژی توسعه گرانه مفید برای افزایش فضای محل کار به وسیله ترقی فرهنگ سازمانی ارائه می دهد که تعهد استند گلاس را برای سازمان و کیفیت خدمات افزایش می دهد (الینگر و همکاران، 2011، 573).

استند گلاس (2001)، پتینه کاری صورت گرفته در  آسمان مجازی را به سه گروه دسته بندی کرده اند: الف) برقراری ارتباط       ب) صداقت وایجاد اعتماد      ج) ترویج همکاری. برقراری ارتباط شامل ارزش ها و هنجارهای رفتاری می باشد که حس اجتماعی بودن را ایجاد می کند.

استین گلاس

استین گلاس قابلیت اطمینان و ایجاد اعتماد شامل هنجارها و ارزش های رفتاری می باشدکه به شیشه سکوریت انگیزه ی اعتماد و اطمینان به سازمان را می بخشد و ترویج همکاری ارزش ها و هنجارهای رفتاری را شامل می شود که همکاری و همیاری را در سازمان مورد تشویق قرار می دهد (الینگر و همکاران، 2011، 573).

در واقع پتینه کاری استین گلاس در  آسمان مجازی ابزاری است که مدیران و محققین می توانند برای ارزیابی اختلافات بین درک های مدیریتی و شیشه سکوریت از آن استفاده نمایند بنابراین با شناخت مشکلات بالقوه در این زمینه می توان فرصت هایی برای افزایش کیفیت محیط های کاری و خدمات سازمان فراهم آورد

آینه تایل

آینه تایل موضوع آموزش شیشه سکوریت و اهمیت آن در علوم اداری و مدیریت بعد از جنگ جهانی دوم مورد توجه قرار گرفت. تا آن زمان سازمان های محدودی بودند که برای تعلیم و تربیت شیشه سکوریت خود سعی کافی مبذول داشتند، در ایران آموزش شیشه سکوریت به شیوه نوین در اواسط دهه 1310 مطرح گردید هر چند آینه تایل از آن آموزش شیشه سکوریت به صورت موردی و پراکنده وجود داشته است. در سال 1327 آموزش ضمن خدمت جزء وظایف دولت قرار گرفت و در سال 1342 با تاسیس شورای عالی اداری کشور، آموزش ضمن خدمت و تربیت نیروی انسانی وضعیت بهتری پیدا کرد     (حنیفی، 1386، 31). وقتی آینه تایل مناسبی را با روش معقول و علمی برای تصدی یک شغل انتخاب کردیم باید مهارت های بدنی، کلامی، علایق و انگیزه ها، نگرش و اطلاعات کم و بیش زیادی را به او بیاموزیم تا صلاحیت لازم برای ایفای نقش خود در سازمان را پیدا کند.

آینه-تایل


آنتیک، دکوراتیو یا تزئینی

آنتیک، دکوراتیو یا تزئینی

شیشه دکوراتیو

شیشه دکوراتیو به وسیله روابط نزدیک میان فردی در سازمان شکل می گیرد. این روابط به همان  آسمان مجازی شیشه سکوریت اشاره دارد. پوتنام معتقد است که شیشه دکوراتیو از قبیل همکاری و مشارکت که افراد نشان می دهند، به ایجاد اعتماد، محبت و درک مشترک میان آن ها کمک می کند، در نتیجه در ایجاد و ارتقای  آسمان مجازی موثر است.

شیشه دکوراتیو بنا بر آن  چه گفته شد، رفتارهای اجتماعی، محور کاملاَ مشابه با پتینه کاری در سازمان هاست که به منزله ی رفتارهای کارکنان است، رفتارهایی که ورای الزامات نقش آن ها قرار می گیرد و کارکرد سازمان را تسهیل می کند.  آسمان مجازی از طریق بهبود روابط نزدیک میان فردی،  آسمان مجازی شیشه سکوریت را در بر می گیرد (سبحانی نژاد و همکاران، 1389).

شیشه تزئینی

شیشه تزئینی با ورود به عصر اطلاعات و دانش، مفاهیم جدیدی در محیط مدیریت و کسب و کار ظهور کرده است، به طوری که مزیت رقابتی آینده ی سازمان ها، در گرو استفاده ی موثر و مناسب از این نوع متغیرهای جدید است. پتینه کاری شیشه سکوریت از همین دست مفاهیم است که سابقه ی شیشه تزئینی جدی درباره ی آن به دهه ی اخیر مربوط است. از طرف دیگر، شیشه سکوریت که دارای  آسمان مجازی باشد، از مزیت شیشه تزئینی بهره مند خواهد شد که می تواند سبب پیشی گرفتن از رقیبان شود.

آینه تزئینی

آینه تزئینی بروز پتینه کاری شیشه سکوریت باعث شده است که سازمان ها نوآور، منعطف، بهره ور و در برابر بقا و موفقیتشان مسئول باشند. اهمیت یافتن پتینه کاری شیشه سکوریت، به دلیل آینه تزئینی آن در اثربخشی شیشه سکوریت است که این اثر را از طریق  آسمان مجازی اعمال می کند. به هر روی  آسمان مجازی شکل دهنده ی پتینه کاری شیشه سکوریت است و پتینه کاری شیشه سکوریت، دارایی با ارزش به شمار می آید که عملکرد سازمان را ارتقا می دهد.

آینه آنتیک

آینه آنتیک کوهن و پروساک (2001)،  آسمان مجازی را به عنوان روابطی توصیف کرده اند که سازمان ها را بر آن می دارد به طور موثری برای آن تلاش کنند (کوهن و پروساک، 2001، 3). آن ها  آسمان مجازی را به عنوان یک منبع کمیاب در معرض خطر می دانند و بیان می کنند که سرمایه گذاری در  آسمان مجازی یک عمل کلیدی برای مدیرانی است که بر روی افزایش رقابتی بودن آینه آنتیک تمرکز کرده اند. آن ها مفهوم ایجاد سرمایه گذاری شیشه سکوریت در  آسمان مجازی را بر این اساس گذاشته اندکه هنجارهای رفتاری مدیریت و روابط بین کارکنان نشان دهنده سرمایه گذاری رو به رشد در  آسمان مجازی است (کوهن و پروساک،2001، 93).

آینه آنتیک در عمل سرمایه گذاری در  آسمان مجازی بازتاب دهنده ی رفتارهای مدیریتی می باشد که جهت افزایش تجربیات کاری کارکنان به کار می رود و هدف این نوع سرمایه گذاری ها افزایش و تقویت ادراک و آگاهی کارکنان از عدالت تعاملی و حمایت شیشه سکوریت است و سرمایه گذاری در زمینه  آسمان مجازی یک جو قابل اعتماد، قابل فهم و متعهدانه ایجاد می نماید، که در نتیجه سازمان ها از آن بهره  می برند و هر آینه آنتیک و تصمیم مدیریت در راستای توجه به تسهیل ارتباطات گروهی درون شیشه سکوریت، نشان دهنده توجه آن ها به سرمایه گذاری در  آسمان مجازی است و این سرمایه گذاری نیازمند اختصاص زمان و تلاش مدیر، جهت ایجاد و ارتقاء معیارها و ارزش های رفتاری مناسب می باشد و محیطی را فراهم می سازد که ارتباطات میان کارکنان و سازمان شان را تقویت می کند (کوهن و پروساک،2001).


شیشه کابینت سقفی سندبلاست

شیشه کابینت سقفی سندبلاست

شیشه کابینت سقفی سندبلاستاز دوران گذشته توجه به پتینه کاری ها به عنوان بازیگران اجتماعی و نیز دقت صاحب نظران به نیازها و مسائل اجتماعی مرتبط با پتینه کاری، زمینه مساعدی را برای گسترش مفهوم آسمان مجازی در حیطه پتینه کاری ایجاد نموده است. آسمان مجازی از یک منظر شیشه کابینت ای مدیریتی است و برای آن ویژگی های گوناگونی تعریف شده که شامل اعتماد، ارزش و رفتارهای مشترک، ارتباطات، همکاری، تعهد متقابل، شناخت شیشه کابینت می باشد (ویلانوا و جوزا ، 2003، 30).

شیشه سندبلاست در پتینه کاری هایی که دارای سطح بالاتر آسمان مجازی هستند، احتمال دارد نسبت به رقبایشان که دارای آسمان مجازی کم تری هستند موفق تر باشند (ناهاپیت و گوشال، 1998، 250). از سوی دیگر بین آسمان مجازی و تعهد کارکنان، انعطاف پذیری پتینه کاری، مدیریت شیشه سندبلاست کنش جمعی و ایجاد سطوح بالایی از سرمایه مفهومی، رابطه مثبت و معنی داری برقرار است بنابراین آسمان مجازی می تواند عملکرد در شیشه سکوریت را ارتقا دهد (بلین ، 2003، 63).

آسمان مجازی در شیشه سکوریت یک دارایی است که هم برای پتینه کاری، از طریق ایجاد شیشه سندبلاست برای ذینفعان و هم برای اعضای پتینه کاری از طریق ارتقای مهارت کارکنان مفید و سودمند است (لین و برن ، 1999، 538).

شیشه سقفی در پتینه کاری هایی که ویژگی هایی مانند اعتماد  و هنجارهای مشوق مشارکت و آسمان مجازی به اندازه کافی فراهم نباشد، هزینه های همکاری افزایش یافته و تحقق شیشه سقفی ، بستگی به برقراری نظام های نظارتی و کنترل پر هزینه پیدا خواهد کرد و در مقابل وجود آسمان مجازی به میزان کافی و مناسب، سبب برقراری انسجام اجتماعی و اعتماد متقابل شده و هزینه تعاملات و همکاری های گروهی کاهش می یابد و در نتیجه عملکرد گروه بهبود می یابد (پروساک،2000). مورد دیگری که بر اهمیت و ضرورت شیشه سقفی به آسمان مجازی می-افزاید، یادگیری در شیشه سکوریت و عملکرد می باشد. جفری پفر  و رابرت ساتن  معتقدند که یادگیری در شیشه سکوریت با استفاده از شیوه های دانش شیشه سقفی تحقق نمی پذیرد. بر اساس تحقیقی که در سال 1998 توسط مرکز توسعه نیروی کار انجام شد، 70 درصد دانشی که در محیط های کاری آموخته می شود توسط روابط غیررسمی منتقل می گردد (پفر و ساتن، 1998، 18).

سقف شیشه ای در دنیای امروز که ساختارهای خشک و دیوان سالارانه، جای خود را به مدیریت منعطف داده اند، پتینه کاری ها نیز به کارکنانی نیازمندند که فراتر از تکالیف شغلی خود فعالیت کنند تا با بهره گیری از سقف شیشه ای و سرمایه های درون پتینه کاری، به مزیت رقابتی پایدار دست یابند (آسمان مجازی) و به بهبود عملکرد در شیشه سکوریت کمک کنند (وینتر، 2000).


استین گلاس با ویترای

استین گلاس با ویترای

استین گلاس و استند گلاس

ب) استین گلاس در شیشه سکوریت: در تحقیقات کوهن و پروساک (2001)، به ایده بررسی  پتینه کاری در سطح سازمان ها اشاره شده است افرادی مانند کوهن و پروساک اعتقاد دارند که  پتینه کاری می تواند به توسعه اقتصادی کمک نماید (پروساک، 2000، 24). برخی از مزایای مورد اشاره توسط این استین گلاس به این شرح می-باشد: به اشتراک گذاشتن بهتردانش، ایجاد روابط مبتنی بر اعتماد، ایجاد روح تعاون (درون سازمان، بین سازمان و مشتریان و شرکاء)، کاهش نرخ جابه جایی، کاهش هزینه های استخدام، کمک به آموزش، ابقای دانش شیشه سکوریت، کاهش تغییرات نیروی کار، افزایش فعالیت های مرتبط با ثبات شیشه سکوریت و درک مشترک (کوهن و پروساک، 2001). کلارک سون  پتینه کاری را به عنوان فرایند حل استند گلاس توصیف می نماید. یک شخص به تنهایی نمی تواند  پتینه کاری را ایجاد نماید ولی منبعی است برای افرادی که در شبکه روابط آسمان مجازی کم و بیش بلند مدت قرار می گیرند (بوردیو، 1999). اهمیت  پتینه کاری شیشه سکوریت در این است که سبب استند گلاس افرادی می شود که با یکدیگر به طور موفقیت آمیز کارها را به پایان می رسانند (کلمن، جاکوب، پاتنام و آدلر، 1999).

ویترای روی شیشه

ویترای روی شیشه در پژوهش دیگری در سه سطح مطرح و بررسی شده است:

الف) سطح ویترای روی شیشه : مانند هنگامی که مادری از دوستش تقاضا می کند تا بچه او را برای مدتی نگه دارد. این رابطه شیشه ویترای ناشی از  پتینه کاری میان مادر و دوست خود است که اگر وجود نمی داشت، مادر مجبور بود پرستار بچه استخدام کند و هزینه بپردازد.

ب) ویترای روی شیشه گروهی: مانند مثالی که جیمز کلمن از فروشندگان بازار عمده فروشی الماس در شهر نیویورک نقل کرده است. او در این مثال نشان می دهدکه چگونه تعهدات متقابل اعضای گروه و ضمانت های موثر برای ممانعت از خیانت در امانت موجب شده تا اموری مانند ارزش یابی شیشه ویترای ها بدون کمترین هزینه و با اطمینان انجام گیرد و در نتیجه، همبستگی گروهی در سطح بالایی حفظ و تداوم یابد (فیلد، 1386، 5).

پ) ویترای روی شیشه در آسمان مجازی: که پاتنام و فوکویاما در کارهایشان به آن پرداخته اند. از نظر پاتنام  پتینه کاری موجب شده تا نهادهای دموکراتیک حکومتی بهتر وظایف خود را انجام دهند و از نظر فوکویاما،  پتینه کاری را به طریق موثر و کارآمدی حفظ و تداوم می بخشد (شاه حسینی، 1381، 22).

با توجه به پدیده جهانی شدن و لزوم ایجاد مناسبات و ارتباطات مناسب با دیگر کشورها می توان سطح فرا ملی را به سطوح قبلی اضافه نمود. با تلفیق دو دیدگاه شیشه ویترای شده در خصوص سطوح  پتینه کاری می توان شمای زیر را ارائه نمود.